کد خبر: 621391
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۱۲:۳۴:۳۹
| |

نکاتی که باید در زمان تهیه قرص ماشین ظرفشویی مد نظر داشت

خرید قرص ماشین ظرفشویی و سایر شوینده های مرتبط با اصولی همراه است که باید در زمان تهیه و خرید به آنها توجه داشت. اصلی ترین و بهترین شوینده های ماشین ظرفشویی قرص های همه کاره ای هستند که علاوه بر جلا دادن و تمیز کردن ظروف از سلامت ماشین نیز محافظت خواهند کرد.

نکاتی که باید در زمان تهیه قرص ماشین ظرفشویی مد نظر داشت
کد خبر: 621391
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۱۲:۳۴:۳۹

انواع مختلفی از این شوینده در بازار موجود است که به لحاظ عملکرد و قیمت دارای تفاوت هایی هستند. در ادامه به موارد مهمی در خصوص خرید قرص ماشین ظرفشویی خواهیم پرداخت.

نکات کلیدی در زمان خرید قرص ماشین ظرفشویی

در خرید قرص ماشین ظرفشویی مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشت، عملکرد و قابلیت های آن است. قرص ماشین ظرفشویی بهترین مدل شوینده دستگاه ظرفشویی است. به همین دلیل انواع مختلفی از آن تهیه و تولید می شود. بر این اساس مهمترین نکات در خصوص خرید انواع قرص ظرفشویی موارد زیر هستند؛

عملکرد و قابلیت قرص

قرص های ماشین ظرفشویی به صورت چند منظوره و تک کاربردی تولید می شوند. به همین دلیل بایستی در زمان خرید قرص ماشین ظرفشویی به قابلیت و عملکرد آنها توجه داشت. قرص های سه کاره و یا چند منظور دارای محلول شست و شو، نمک و محلول جلا دهنده هستند.

این مدل از قرص ها قدرت بیشتری در پاک کردن ظروف دارند. علاوه بر پاک کردن ظروف، دارای قدرت جلا و به دلیل نمک آن، عملکرد محافظت از ماشین را برعهده دارند. قرص های تک کاربردی به شکل پودر فشرده تولید می شوند که تنها قابلیت آنها شستن ظروف است.

قدرت حل شوندگی قرص

ماشین ظرفشویی جدید برنامه های مختلف شستشو دارند به همین دلیل استفاده از قرص با قدرت حل شوندگی عالی برای استفاده از هر برنامه ضروری است. همچنین قدرت حل شوندگی در دمای پایین از آیتم های مهمی است که بایستی آن را در زمان خرید قرص ماشین ظرفشویی در نظر داشت. بنابراین چنانچه قدرت حل شوندگی این شوینده بالا باشد امکان استفاده از آن در برنامه های زمانی کوتاه و در دمای پایین آب نیز برای مصرف کننده میسر خواهد بود.

محافظت از ماشین و ظروف

در خرید قرص ماشین ظرفشویی تنها عملکرد و قدرت انحلال آن در آب مد نظر نخواهد بود. بلکه محافظت از ظروف و همچنین دستگاه ماشین ظرفشویی نیز بسیار مهم است. عملکرد شست و شوی ظروف در بهترین حالت ممکن، نکته بسیار مهمی است که همواره باید به آن توجه داشت. اما ممکن است خریدار به عملکرد قرص در برابر حفاظت از ظروف توجهی نداشته باشد.

کدر کردن ظروف و ایجاد خط و خش بر روی سطح آن ها یکی از مشکلات قرص های ماشین ظرفشویی است. البته این مشکل در محصول برند های معتبر حل شده است. این شوینده، ظروف استیل و فولادی را در برابر زنگ زدگی محافظت می کند و از ظروف بلورین و شیشه ای را از کدر شدن و ایجاد خط و خش به خوبی مراقبت می کند.

قیمت قرص ماشین ظرفشویی

نکته مهم در زمان خرید قرص ماشین ظرفشویی توجه به قیمت آن است. برند های معتبر در بازار، دارای قیمت های مختلفی هستند. با توجه به نوع مصرف و انتظار مصرف کننده، می توان هر یک از محصولات را استفاده کرد. بنابراین قرص های چند منظوره با برند های معتبر دارای قیمت بالاتری هستند. برای اطلاع از قیمت آنلاین قرص ماشین ظرفشویی نیز می توان به فروشگاه های آنلاین این محصول مراجعه کرد.

روش های تهیه قرص ماشین ظرفشویی

بسیاری افراد از خرید قرص ماشین ظرفشویی به دلیل قیمت بالای آن استقبال نمی کنند. بنابراین از ترکیبات مختلفی برای ساخت این قرص استفاده می کنند. البته ناگفته نماند ساخت قرص های ماشین ظرفشویی با استفاده از روش های امکان پذیر است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

روش اول

در روش اول تهیه قرص ماشین ظرفشویی به این صورت است؛ جوش شیرین را به میزان سه واحد و یا سه برابر ماده شوینده و مقداری مایع ظرفشویی و نصف شوینده نیز نمک اضافه خواهیم کرد. مخلوط را در قالب یخ قرار داده تا خشک شوند.

روش دوم

برای ساخت قرص ماشین ظرفشویی می توان ترکیبات حرفه ای تر را با یکدیگر مخلوط کرده و از آن استفاده کرد. تمامی مواد خشک را با یکدیگر مخلوط کرده سپس به آرامی سرکه را اضافه کرده و پس از نوبت به اضافه کردن صابون کاستل می رسد. در نهایت اضافه کردن روغن و یا اسانس های خوشبو کننده نیز اختیاری است. مخلوط این مواد به دو روز برای خشک شدن نیاز دارند.

  • اسید سیتریک 1 پیمانه

  • نمک نصف پیمانه

  • جوش شیرین 1 پیمانه

  • سرکه سفید نصف پیمانه

  • سدیم کربنات 2 پیمانه

  • صابون کاستیل مایع 1 ق چ خ

روش سوم

روش سوم از مخلوط صابون سیاه مایع، نوشابه، آب لیمو، نمک و پرمنگنات سدیم به دست خواهد آمد. صابون مایع، نمک و پرمنگنات سدیم را در ظرفی مخلوط کرده و در نهایت سایر مواد را نیز به مخلوط اضافه خواهیم کرد.

  • صابون سیاه مایع 4 قاشق غذا خوری

  • نوشابه 2 قاشق غذا خوری

  • آب لیمو 20 قطره

  • نمک دانه درشت 1 قاشق غذا خوری

  • پرمنگنات سدیم 4 قاشق غذا خوری

خرید اینترنتی قرص ماشین ظرفشویی

برای خرید قرص ماشین ظرفشویی می توان از طریق فروشگاه های آنلاین نیز اقدام کرد. قیمت آنلاین قرص ماشین ظرفشویی به صرفه تر و مناسب تر خواهد بود. برای دریافت اطلاعاتی در خصوص نحوه خرید و قیمت آنلاین این شوینده می توان به وب سایت فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرد.

خریداری قرص ظرفشویی از فروشگاه های زنجیره ای

در تمامی فروشگاه های زنجیره ای کشور امکان خرید قرص ظرفشویی در برندهای مختلف برای مصرف کنندگان وجود دارد. قیمت قرص ماشین ظرفشویی در فروشگاه های آنلاین و زنجیره ای مناسب تر از سایر فروشگاه های محلی خواهد بود.

تفاوت قیمتی محصولات وارداتی در برخی از فروشگاه ها زیاد است. به همین دلیل قبل از اقدام به خرید، حتما به مقایسه قیمت بپردازید. همچنین در زمان خرید حتما به برند و نام تجاری شوینده توجه داشته باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها