کد خبر: 601102
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

بهترین برندهای قفل هوشمند

بعضی افراد برای حفاظت از خانه یا محل کار خود، دست به دامان روش‌های مختلفی نظیر قفل مکانیکی، دوربین مداربسته، حفاظ آهنی، تیم نگهبانی، سگ و غیره با کلی هزینه بالا می شوند اما در برخی مواقع به کارگیری این همه موارد ایمنی باز هم کارساز نیست و همچنان خانه به طور کامل در امنیت نیست.

بهترین برندهای قفل هوشمند
کد خبر: 601102
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۸:۰۰:۰۰

با خرید قفل هوشمند (دیجیتال) و نصب آن، می توانید امنیت را به خانه خود بازگردانید. البته استفاده از هر قفل هوشمندی هم نمی تواند تضمین کننده امنیت باشد. به همین دلیل حتما باید به سراغ برندهای برتر رفت. این نکته مهم باعث شد در این مقاله علاوه بر توضیحات اجمالی در مورد قفل هوشمند و مزایای آن، به بهترین برندهای قفل هوشمند بپردازیم.

قفل هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل هوشمند وسیله ای الکترومکانیکی با قابلیت های هوشمندانه است که می تواند به افزایش امنیت خانه ها کمک کند. به کمک این قفل، شما با استفاده از بلوتوث یا وای فای تلفن همراه خود، می توانید از راه دور کنترل خانه خود را به دست بگیرید. قفل های هوشمند ضریب امنیت بالایی نسبت به قفل های مکانیکی دارند و دیگر لازم نیست نگران گم کردن دسته کلیدهای خود باشید. شما برای بازگشایی قفل هوشمند، تنها به انگشتان خود نیاز دارید.

به دلیل قابلیت های فراوان، از قفل هوشمند در اماکن مختلف نظیر درب منازل مسکونی، اداری، هتل ها، اتاق های سرور، اتاق مدیران و غیره استفاده می شود.

مزایای قفل هوشمند

۲

امنیت

قطعا انتظارش را خواهیم داشت که مهمترین مزیت استفاده از قفل هوشمند، تامین امنیت باشد. برخورداری از سیستم های امنیتی پیشرفته باعث شده است تا قفل هوشمند غیرقابل هک باشد و افراد خراب‌کار نتوانند از این طریق امنیت را به خطر بیاندازند.

همچنین استفاده از روش های بازگشایی مطمئن نظیر اثر انگشت، تشخیص چهره، اپلیکیشن تلفن همراه، رمز عبور و کارت هوشمند به هرچه امن تر شدن خانه های شما کمک می کند.

روش های مختلف باز و بسته کردن قفل

شما می‌توانید با استفاده از اثر انگشت، کارت، وارد کردن رمز، اپلیکیشن تلفن همراه و سیستم تشخیص چهره به راحتی درب را باز یا بسته کنید. در نتیجه شما هیچ وقت پشت در نمی مانید و دیگر با مشکلاتی چون؛ گم یا فراموش کردن کلید دست و پنجه نرم نمی کنید.

قفل خودکار

یکی از مهمترین ویژگی های قفل هوشمند، قفل شدن خودکار است. اکثر قفل های هوشمند از این ویژگی برخوردار هستند که با تنظیم کردن آن ها بر روی قفل اتوماتیک، در هنگام فراموشی، در پس از بسته شدن به صورت خودکار قفل می شود.

سیستم ضد شوک

یکی از مهمترین قابلیت های قفل های هوشمند، سیستم ضد شوک الکتریکی است. این سیستم مانع از تلاش افراد ناشناس برای بازگشایی قفل به کمک جریان برق می شود و در صورت وارد کردن برق غیر مجاز به دستگاه، آلارم قفل به صدا در می آید.

بهترین برندهای قفل هوشمند

۳

تنسر لاک

شرکت تنسر لاک دستگیره های هوشمند مسکونی و اداری، هتلی و باشگاهی طراحی می کند و با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می دهد. از قابلیت های منحصربه فرد قفل های هوشمند تنسر لاک می‌توان به پردازنده قوی، بدنه مستحکم، مجهز بودن به سیستم ضد شوک و ضد سرقت، قابلیت شناسایی 300 عدد اثر انگشت، حسگر بیومتریک با قابلیت تشخیص بافت زنده سلولی، تنظیم رمزنگاری توابع خیالی، صفحه لمسی ضد خش، باتری لیتیوم شارژی، سیستم امنیتی دو مرحله ای و گارانتی 7 ساله (2+5) تعویض اشاره کرد.

Yale

برند یال (Yale) با بیش از 150 سال سابقه فعالیت در بیش از صد و بیست کشور جهان، اقدام به ساخت قفل های هوشمند برای افزایش امنیت و راحتی مردم کرده است. در سراسر دنیا قفل های هوشمند برند یال مورد استفاده افراد قرار گرفته است.

از مهم ترین محصولات شرکت یال علاوه بر دستگیره هوشمند می توان به چشمی دیجیتال، سیستم‌های کنترل ورود و خروج، سیستم‌های اعلام حریق، آلارم سرقت، سیستم‌های ضد سرقت، محصولات الکترومکانیکی و سیستم‌های کلیدی اشاره کرد.

قفل هوشمند سامسونگ

شرکت سامسونگ به غیر از تولید محصولات پرفروش نظیر تلفن همراه، تلویزیون و لوازم خانگی، چند سالی است که قفل هوشمند دیجیتالی هم به بازار عرضه می کند. قفل هوشمند سامسونگ این قابلیت را دارد که می تواند به سایر وسایل هوشمند برند سامسونگ متصل شود و شما می توانید به راحتی از طریق موبایل خود ورود و خروج ها را کنترل کنید. قفل های دیجیتالی سامسونگ در انواع کارتی، رمزی و اثر انگشتی ساخته می شوند.

مهمترین نقطه ضعف‌ سامسونگ این است که تمرکز اصلی این برند بر روی تولید دیگر محصولات است و نتوانسته به مانند دیگر برندهای سرشناس در این حوزه عمل کند.

قفل هوشمند فیلیپس

فیلیپس یک شرکت چینی است که در ایران قفل های هوشمند متنوعی را به بازار عرضه می کند. خصوصیات کلی قفل هوشمند دیجیتال فیلیپس مغزی فولادی سه زبانه، قابلیت شناسایی 100 عدد اثر انگشت و کارت، قابلیت شناسایی یک رمز مدیر و یک رمز یک‌بار مصرف و مجهز به دو عدد کلید اضطراری است. قفل هوشمند فیلیپس با وجود آپشن های کم، قیمت بالایی دارد و مجهز به قفل کودک نیست. همچنین در ارائه خدمات پس از فروش نیز کمی ضعیف عمل کرده است.

قفل هوشمند AUGUST

برند AUGUST از مشهورترین تولیدکننده های قفل هوشمند است. قفل هوشمند AUGUST به همراه اپلیکیشن مخصوص که بر روی تلفن همراه نصب میشود، این قابلیت را به افراد می دهد که از راه دور، باز و بسته کردن قفل را به دست بگیرند. همچنین قفل های هوشمند August به گونه ای طراحی شده اند که با نزدیک شدن افراد مجاز، در به طور خودکار باز می شود. این قفل ها بعد از خروج شما از خانه به طور اتوماتیک قفل می شوند.

قفل هوشمند AUGUST با وجود امکانات عالی که دارد برای استفاده در ایران زیاد مناسب نیست چون سیستم آنلاین آنها به خوبی در ایران کار نمی کند.

نتیجه گیری

مقاله فوق برای آشنایی بیشتر شما با قفل هوشمند و بهترین برندهای تولید کننده آن نوشته شد. همانطور که توضیح داده شد، استفاده از قفل هوشمند می‌تواند موجب بالا رفتن سطح امنیت شود. البته این نکته به شرطی صادق است که خرید قفل هوشمند از برندهای مطرحی نظیر تنسر لاک، Yale، August، سامسونگ و فیلیپس صورت گیرد. محصولات برندهای مذکور امتحان خود را پس داده اند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها