کد خبر: 599609
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

چرا همراه مکانیک بهترین گزینه خریدوفروش خودرو است؟

خریدوفروش خودرو به روش‌های مرسوم، مزایا و معایب متعددی دارد؛ البته در این روش‌ها کفه ترازو در سمت معایب سنگین‌تر است و اگر کاملاً با این مشکلات آشنا شوید، ممکن است قید خریدوفروش خودرو با این روش‌ها را بزنید.

چرا همراه مکانیک بهترین گزینه خریدوفروش خودرو است؟
کد خبر: 599609
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۰۹:۳۰:۰۰

 یک روش کاملاً مطمئن برای خریدوفروش خودرو وجود دارد که تمامی نواقص روش‌های مرسوم را برطرف می‌کند و اگر مزایای آن را بدانید، بعید است بتوانید در برابر انتخاب آن مقاومت کنید.

در این مطلب، اول با دردسرهای رایج خریدوفروش خودرو آشنا می‌شوید. بعد از آن، خریدوفروش خودرو با کمک همراه مکانیک به‌عنوان یک راه‌حل مطرح شده و راهکارهای آن برای حل این دردسرها را توضیح داده‌ایم.

 

دردسرهای رایج خریدوفروش خودرو در 3 مرحله

خریدوفروش خودرو به روش‌های معمول 3 مرحله دارد که هرکدام از این مراحل، چالش‌های زیادی را برای خریدار و فروشنده به‌همراه دارند. در ادامه، با این چالش‌ها به تفکیک هر مرحله آشنا می‌شوید.

1.آگهی‌های خودرو

اگر فروشنده خودرو هستید، شاید تصور کنید که دادن آگهی در سایت‌های آگهی خودرو آسان است و علاوه‌بر فروش سریع خودرو و داشتن کنترل کامل بر فرایند فروش، باعث می‌شود که از دردسرهایی مثل پرداخت کمیسیون و هزینه دلالی به نمایشگاه‌دارها، رفت‌وآمد به بازارهای هفتگی خودرو و... راحت شوید. تمامی این تصورات تاحدی درست است، اما باید در کنار این مزایا به دردسرهای دادن آگهی در این سایت‌ها هم توجه کنید:

  • تماس‌های بی‌نتیجه از طرف دلال‌ها و افراد کنجکاو با هدف اطلاع از مظنه قیمت

  • پاسخ‌گویی به تلفن از صبح زود تا پاسی از شب

  • تعیین قیمت غیراصولی در آگهی و فروش نرفتن خودرو

اگر می‌خواهید از طریق این آگهی‌ها خودرو بخرید، باید بدانید که احتمال مغایرت خودروی واقعی با آنچه در آگهی قید شده، زیاد است. گاهی اوقات عکس‌های آگهی هم آن‌قدر طبیعی است که باور تقلبی بودن آن‌ها سخت می‌شود.

در کنار همه این‌ها، کلاهبرداری ازطریق انتشار آگهی هم باب شده و در اکثر این آگهی‌های تقلبی، قیمت خودرو و مشخصات آن به‌نحوی درج می‌شود که شما را برای برقراری تماس و واریز بیعانه وسوسه می‌کند.

2.بازدید خودرو

اگر دردسرهای این مرحله برای خریدار و فروشنده از مرحله قبلی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. اگر خودروی خود را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مشهور آگهی کرده باشید، باید خودتان را برای بازدیدهای بی‌نتیجه، بدقولی و اتلاف وقت آماده کنید. در کنار همه این‌ها، احتمال این‌که به پست دلال خودرو بخورید هم زیاد است، افرادی که درخواست تخفیف‌های عجیب‌وغریب می‌کنند و آن‌قدر عیب روی خودرو می‌گذارند که ممکن است خودتان هم باورتان شود که خودروی شما آن‌قدری که فکر می‌کنید نمی‌ارزد.

به‌جز بزرگ‌ترین چالش یعنی مغایرت وضعیت خودرو با آگهی و ادعای مالک، به‌عنوان خریدار باید مشکلاتی مثل اتلاف وقت و هزینه برای رفت‌وآمد و بازدید خودرو را هم در نظر بگیرید. بالا بودن احتمال مغایرت وضعیت خودرو با ادعای مالک به این معنی است که تعداد بازدیدهای لازم برای پیداکردن یک خودروی سالم زیاد است و اگر بخواهید برای هر بازدید هم از یک کارشناس خودرو کمک بگیرید، باید هزینه زیادی را فقط صرف این مرحله کنید.

3.بستن قرارداد فروش خودرو

عدم‌اطلاع از مسائل حقوقی مربوط‌به قرارداد فروش خودرو، می‌تواند به ضرر فروشنده و خریدار تمام شود. چالش‌هایی مثل قید نکردن زمان حضور خریدار برای تعویض پلاک و مراحل و روش‌های پرداخت وجه، می‌تواند فروشنده را متضرر کند و در طرف مقابل، اگر تمامی مشخصات خودرو با جزییات کامل در قرارداد قید نشود و به دریافت ضرر و زیان ناشی از مغایرت خودرو با ادعای مالک اشاره نشود، خریدار ضرر می‌کند. امضای قرارداد فروش با مدارک جعلی و فروختن خودرو به چند نفر هم یکی از روش‌های محبوب کلاهبرداری در این مرحله است.

همراه مکانیک خریدوفروش خودرو را آسان می‌کند

در همراه مکانیک برای حل هرکدام از مشکلات بالا، یک راه‌حل وجود دارد و خواندن این راهکارها به شما ثابت می‌کند که چرا همراه مکانیک بهترین گزینه برای خریدوفروش خودرو است.

1.برعهده گرفتن تمامی مراحل انتشار یک آگهی شفاف و صادقانه

زمانی که فردی درخواست فروش خودروی خود را در سایت همراه مکانیک (www.hamrah-mechanic.com/) ثبت می‌کند، کارشناسان این سایت در محل فروشنده حاضر می‌شوند و خودرو را به‌صورت کامل و دقیق بررسی می‌کنند. پس‌از آن قیمت را تعیین می‌کنند و اگر فروشنده موافق بود، یک کارشناس اختصاصی برای فروش خودرو تعیین می‌شود. این کارشناس وظیفه درج آگهی برای خودرو، پاسخ‌گویی به تماس‌ها و هماهنگی برای بازدید را برعهده دارد. به همین دلیل تنها مشتریان واقعی از فیلتر کارشناسان همراه مکانیک رد می‌شوند.

در آگهی‌های موجود در نمایشگاه همراه مکانیک، گزارش کارشناسی خودرو به‌همراه اطلاعات مهم خودرو مثل کارکرد، وضعیت بیمه و... درج می‌شود و خریدار خودرو پس‌از مطالعه آن‌ها و مشاهده عکس‌های خودرو، می‌تواند برای بازدید تصمیم بگیرد.

2.تعیین قیمت بر اساس وضعیت فنی و بدنه خودرو و تضمین کارشناسی آن

در همراه مکانیک قیمت خودروها براساس وضعیت فنی و بدنه خودرو، قیمت روز و معاملات واقعی بازار تعیین می‌شود. این موضوع دست دلالان را برای چانه‌زنی و گرفتن تخفیف‌های آن‌چنانی می‌بندد و از آنجایی‌که گزارش کارشناسی خودرو در آگهی‌ها در دسترس است، کسی نمی‌تواند روی خودرو عیب بگذارد. همچنین همراه مکانیک کارشناسی تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه خود را تا 7 روز و سقف 850 میلیون تومان تضمین می‌کند.

تضمین کارشناسی خودرو باعث می‌شود که خریدار از انطباق وضعیت خودرو با مشخصات آگهی اطمینان پیداکند و فروشنده هم فقط با مشتری واقعی طرف شود.

3.همراهی با خریدار و فروشنده تا امضای قرارداد

کارشناسان همراه مکانیک در تمامی مراحل خریدوفروش خودرو همراه خریدار و فروشنده هستند تا خیال آن‌ها از طی شدن مراحل قانونی خریدوفروش خودرو و توجه به مسائل حقوقی در قرارداد راحت شود. همچنین همراه مکانیک پیش‌از درج هر آگهی و امضای قرارداد، از صحت اطلاعات فروشنده و خریدار اطمینان حاصل می‌کند و مدارک خودرو را با مدارک فروشنده مطابقت می‌دهد.

همراه مکانیک بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده است و این مزیت، هم به نفع خریدار و هم به نفع فروشنده تمام می‌شود. چون خریدار مطمئن است که خودرو را با قیمت واقعی و با اطلاع کامل از وضعیت فنی و بدنه آن می‌خرد و فروشنده از فروش به قیمت خودروی خود اطمینان پیدا می‌کند.

برای تجربه خریدوفروش بی‌دردسر و مطمئن خودرو، همین حالا وارد نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک شوید:

https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها