کد خبر: 592003
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۳:۴۰:۰۹
| |

انواع پاستای رستورانی

پاستا یکی از اصلی‌ترین غذا‌های‌ مردم‌ ایتالیاست که از خمیر‌ آرد گندم‌ یا سمولینا به همراه آب یا تخم‌ مرغ‌ که توسط ماشین‌‌های‌ خاص به شکل های متفاوتی درمی‌آید، ایجاد می شود.

انواع پاستای رستورانی
کد خبر: 592003
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۳:۴۰:۰۹

ما در ایران به انواع‌ پاستا، ماکارونی‌ می‌گوییم در حالیکه در حقیقت ماکارونی تنها یکی از ۳۵۰ گونه ی پاستا است.

دلیل شهرت و توسعه این غذای ایتالیایی میان مردم‌ جهان از دیرباز تاکنون، خصوصیت حفظ آن به شکل خشک به منظور زمان زیاد، آسانی طبخ، گوناگونی فراوان و بی‌تردید خوشمزگی و سودمند بودن‌ آن است.

پاستا در اشکال متفاوتی تولید‌ می شود و حتما باید بدانیم که هرکدام از اشکال پاستا استفاده ی مخصوصی دارد‌. به صورت کلی‌، پاستا اساس اصلی‌ غذاست و به همراه چاشنی های متفاوتی که به آن افزوده می شود، اسمامی مختلفی به خود‌ می‌گیرد‌. مثل پلو در طعام های ایرانی که به همراه خورشت سرو‌ می شود و نقش‌ پایه‌ای دارد. به عنوان مثال پاستای پنه آلفردو یعنی نوع‌ پاستا، پنه بوده و سس آلفردو با آن مخلوط‌ می شود.

طرز تهیه ماکارونی

2

مواد لازم برای ۴ نفر

ماکارونی    ۵۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده    ۳۰۰ گرم

سیب زمینی بزرگ    ۱ عدد

پیاز    ۲ عدد

رب گوجه فرنگی    ۳ قاشق غذاخوری

سس کچاپ    ۲ قاشق غذاخوری

آویشن    ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی

پاپریکا، زردچوبه و کاری    به اندازه کافی

طرز تهیه ماکارونی

گام اول

به منظور فراهم کردن یک ماکارونی‌ خوشمزه به شیوه سنتی‌ ایرانی، نخست پیاز‌ها‌ را تمیز کرده و پس از پوست‌ گرفتن‌، آن ها را به صورت نگینی و یک اندازه‌ خرد‌ کنید. بهتر‌ است قطعه های پیاز‌، درشت یا بسیار ریز نباشد. تابه ای  بزرگ را روی حرارت‌ قرار دهید 

گام دوم

دقت کنید که قرار است‌ همه ی مایع‌ ماکارونی‌ را در همین ظرف‌ آماده کنیم، پس ظرف حتما باید به مقدار کافی‌ وسیع باشد‌. پس از گرم شدن ظرف‌، روغن‌ را اضافه‌ خواهیم کرد. توجه کنید که این روغن‌ حتما باید به مقداری باشد‌ که کل مواد‌ را در آن تفت‌ دهید، پس نباید خیلی‌ کم استفاده شود.

گام سوم

پیاز‌ها‌ را در تابه ریخته و با قدری زردچوبه و نمک تفت‌ می دهیم تا مقداری طلایی‌ شود. توجه کنید که دما الزاماً باید متوسط‌ باشد‌. در این قسمت گوشت چرخ کرده‌ را به تابه اضافه‌ نموده و تفت‌ می دهیم تا به اندازه ای کم، آب گوشت کشیده‌ شود‌.

گام چهارم

چنانچه از اول روغن‌ لازم را در تابه ریخته باشید، اکنون با کنار‌ زدن‌ مواد‌، کمی‌ روغن‌ در تابه برجای می ماند. در این روغن‌، کمی رب گوجه فرنگی را چند دقیقه تفت‌ دهید تا رنگش دگرگون شود و سپس آن را با گوشت و پیاز‌ قاطی کنید. به مایع‌ ماکارونی‌، فلفل و زردچوبه و کاری‌ را اضافه‌ می کنیم.

گام پنجم

اکنون کمی مواد را با هم مخلوط نمائید و بعد آن را بچشید تا در صورت‌ لزوم، مقداری نمک به آن اضافه‌ کنید. توجه کنید که نمک و رب حتما باید به میزانی باشد‌ که هم ۵۰۰ گرم ماکارونی‌ را خوشرنگ سازد و هم پس از پختن، مزه مطبوعی داشته باشد‌.

گام ششم

در این قسمت پس از اینکه قدری مواد‌ داخل تابه را تفت‌ دادیم، به آن آویشن و سس کچاپ را اضافه‌ خواهیم کرد. بهتر‌ است از برگ‌های‌ سبز و خشک آویشن را  مصرف کنید و خودتان آنها را  با دست اندکی پودر‌ کنید تا ماکارونی‌ خوشمزه تری داشته باشید.

گام هفتم

آویشن از جمله ادویه هایی است که نمی توانید زمان‌ بسیاری از آن نگهداری‌ نمائید،  چراکه رایحه و بویش‌ را از دست خواهد داد و سبب تلخی‌ غذا‌ می شود. همواره از آویشن تازه‌ و به اندازه‌، در غذا استفاده کنید. اکنون بایستی ماکارونی‌ها‌ را بپزید.

گام هشتم

در این بخش قابلمه بزرگی‌ را پر از آب کرده و روی حرارت‌ قرار دهید. درصورتی‌که ظرف‌ شما کوچک‌ باشد، ماکارونی‌ها‌ به هم چسبیده‌ و خمیر‌ می شوند. سرانجام پس از اینکه آب جوش‌ آمد، قدری روغن‌ و نمک به آن اضافه‌ نموده و ماکارونی‌ها‌ را در آن می پزیم.

گام نهم

درصورتی‌که دوست‌ دارید ماکارونی‌ شما زردتر و خوشرنگ تر شود، به آب جوش‌ اندکی زردچوبه اضافه‌ کنید. پس از اینکه ماکارونی‌ها‌ نرم شد، آنها را در آبکش‌ ریخته و مقداری رویش‌ آب خنک می گیریم. آب خنک موجب می شود تا نشاسته ی مازاد آن خارج‌ شود.

گام دهم

توجه کنید که ماکارونی نباید زیاد سفت‌ یا زیاد خمیر‌ باشد‌. قابلمه بزرگی‌ را روی حرارت‌ گذاشته و قدری روغن‌ و زردچوبه می ریزیم. پس‌ از آن سیب زمینی‌های‌ حلقه‌ ای را با فاصله‌ روی روغن‌ می چنیم. اکنون بایستی مایع‌ ماکارونی‌ را خیلی خوب با ماکارونی‌ها‌ مخلوط  کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر

ماکارونی فرمی    ۱ بسته

هویج    ۲ عدد

سینه مرغ    ۴۰۰ گرم

پیاز برای پخت مرغ    ۱ عدد

خیار شور    ۶ عدد متوسط

سیب زمینی (اختیاری)    ۱ عدد متوسط

کنسرو ذرت    ۱ لیوان

ماست چکیده    ½ پیمانه

سس مایونز    ½ پیمانه

آب لیمو ترش    ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون    ۲ قاشق غذاخوری

آویشن    ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

گام اول

به منظور آماده کردن سالاد ماکارونی‌ آسان، در آغاز گوشت مرغ‌ را به همراه ۲ لیوان‌ آب، ۱ عدد‌ پیاز‌ و کمی نمک، فلفل سیاه‌ و زردچوبه در یک قابلمه مناسب‌ می ریزیم، بعد قابلمه را روی گرما زیاد‌ قرار می دهیم تا آب جوش‌ بیاید.

گام دوم

پس از اینکه آب به نقطه‌ جوش‌ رسید‌، کف‌های‌ سفید‌ رنگ روی سطح‌ آب را به صورت کامل‌ با قاشق جمع‌ می کنیم و دور‌ می ریزیم، پس‌ازآن حرارت‌ را کم خواهیم کرد و اجازه‌ می دهیم مرغ‌ به صورت کامل‌ بپزد.

گام سوم

پس از اینکه آب داخل قابلمه به صورت کامل‌ کشیده‌ شد و مرغ‌ پخت‌، آن را به شکل ریش‌ ریش  یا نگینی خرد‌ می کنیم و کنار‌ می گذاریم. در ادامه‌ هویج و سیب زمینی‌ را هم به همراه ۱ لیوان‌ آب داخل یک قابلمه مناسب‌ می ریزیم.

گام چهارم

اکنون قابلمه را روی حرارت‌ قرار می دهیم تا هویج و سیب زمینی‌ به صورت کامل‌ بپزند. پس از اینکه آب داخل قابلمه به صورت کامل‌ کشیده‌ شد و هویج و سیب زمینی‌ ها پختند، آنها را پوست‌ گرفته و به شکل نگینی خرد خرد‌ کرده و کنار‌ می گذاریم.

گام پنجم

در این قسمت یک قابلمه مناسب‌ را تا نیمه پر از آب می‌کنیم‌ و روی حرارت‌ بسیار قرار می دهیم. در ادامه‌ ۱ قاشق غذاخوری‌ نمک و روغن‌ به آب اضافه خواهیم کرد. پس از اینکه آب جوش‌ آمد، ماکارونی‌ را به قابلمه اضافه‌ خواهیم کرد.

گام ششم

اکنون حدود ۸ تا ۱۲ دقیقه زمان‌ می دهیم تا ماکارونی‌ به صورت کامل‌ بپزد و نرم شود، پس‌ازآن، آن را آبکشی می کنیم. سپس ماکارونی‌ را به همراه گوشت مرغ‌، سیب زمینی‌، هویج و ذرت‌ در یک ظرف بزرگ‌ و ظرفیت‌دار می ریزیم.

گام هفتم

در این قسمت خیارشورها را به شکل نگینی خرد‌ نموده و به ظرف اضافه‌ خواهیم کرد. سپس ماست و سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش‌، روغن زیتون، آویشن و اندکی نمک و فلفل سیاه‌ در یک ظرف جدا می ریزیم.

آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی در مجله آشپزی رضیم

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو 

3

مواد لازم برای ۴ نفر

پاستا پنه    ۱ بسته

سینه مرغ    ۲ تکه

قارچ    ۴۰۰ گرم

شیر    ۱ لیوان

خامه صبحانه    ۱ بسته

پنیر خامه ای    ۱ لیوان

کره    ۳۰ گرم

سیر    ۴ حبه

پنیر پارمزان    نصف لیوان

آب لیمو ترش    ۲ قاشق غذاخوری

جعفری    ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

روغن زیتون یا مایع    به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

گام اول

به منظور تهیه‌ پاستا پنه آلفردو، در آغاز استخوان های سینه‌ مرغ‌ را خارج‌ می‌کنیم‌ پس‌ازآن با بیفتک کوب‌ کمی می کوبیم تا لطیف شوند. در ادامه‌ ۲ عدد‌ سیر‌ را رنده خواهیم کرد و به همراه مقدار‌ی نمک و فلفل سیاه‌ به صورت کامل‌ روی همه ی بخش های مرغ‌ ماساژ‌ می دهیم.

گام دوم

در ادامه‌ کمی روغن زیتون یا روغن‌ مایع‌ به همراه ۱ قاشق غذاخوری‌ آبلیمو روی گوشت مرغ‌ می ریزیم و مجددا روی گوشت مرغ‌ مالش می دهیم. پس‌ازآن روی درب کاسه سلفون می کشیم و به مدت‌ یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ‌ مزه دار شود.

گام سوم

پس از گذشت‌ یک ساعت، کمی روغن‌ درون یک تابه مناسب‌ می ریزیم و سینه‌های‌ مرغ‌ را سرخ‌ خواهیم کرد تا دو طرفشان طلایی‌ شود، پس‌ازآن مرغ‌ را از تابه بیرون آورده و به شکل اریب برش‌ می زنیم و کنار‌ می گذاریم.

گام چهارم

اکنون کره‌ را به تابه اضافه‌ می‌کنیم‌ و قارچ های ورقه‌ شده را به کره‌ اضافه‌ می کنیم. به منظور تیره نشدن قارچ ها یک قاشق غذاخوری‌ آبلیمو هم اضافه‌ خواهیم کرد. پس از اینکه قارچ را خیلی خوب سرخ‌ کردیم، آن ها را کنار‌ می گذاریم.

گام پنجم

تابه را می شوییم یا یک تابه دیگر روی حرارت‌ قرار می دهیم و کمی روغن‌ یا کره‌ در تابه می ریزیم، آن‌وقت سیر‌های‌ باقیمانده را رنده خواهیم کرد و به تابه اضافه‌ می‌کنیم‌. سیر‌ها را فقط‌ در حدی تفت‌ می دهیم که عطر‌ سیر‌ بلند‌ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها