کد خبر: 617861
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۱۲:۵۰:۲۱
| |

واکنش ضرغامی به پلمب اماکن گردشگری؛ تبعات دارد

وزیر میراث فرهنگی نسبت به پلمپ برخی اماکن گردشگری واکنش نشان داد.

واکنش ضرغامی به پلمب اماکن گردشگری؛ تبعات دارد
کد خبر: 617861
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۱۲:۵۰:۲۱

سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی گفت: درباره پلمپ برخی اماکن گردشگری هم معتقدم جایی که محل اقامت است و مردم رزرو می کنند بسته شدن آن تبعات دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: رعایت قوانین کشور به ویژه در حوزه حجاب و عفاف برای همه دستگاه لازم الاجرا است و همه باید رعایت کنیم، الان کنسرت‌های موسیقی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در حال برگزاری است و مردم استقبال کردند.

وی گفت: برخی که در میان جمعیت مردم که می خواهند شاد باشند می‌آیند و شعار ساختار شکنانه می‌دهند با شادی مردم مخالف هستند اینها «گروه فشار جدید» هستند. جمع را به هم می ریرند، خود مردم برخورد می کنند نباید ١٠ تا ٢٠ نفر مانع شادی ٢ هزار نفر شوند. خود مردم باید آرامش و سلامت برنامه ها و رویدادهای فرهنگی را باید حفظ کند.

ضرغامی گفت: همه تلاش و برنامه ما و اعتباراتی که هزینه می‌شود برای رضایت و شادابی جامعه و شادی جوانان است. ما علاوه بر دفاع از میراث‌فرهنگی از حداقل حقوق مردم دفاع می‌کنیم، مراقبت‌های لازم در محیط‌های فرهنگی را انجام می‌دهیم، شاید تخلفی هم بشود طبق قانون برخورد می‌شود اما نباید همه چیز را به هم زد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: واگذاری بناهای تاریخی به به معنای فروختن نیست، اجاره داده می‌شود، این عبارت «واگذاری» اشتباه است. سرمایه گذار اجاره می کند و برای مرمت و نگهداری هزینه‌های میلیاردی هم انجام می‌دهد.

وی گفت: اگر مشارکت مردم، بخش خصوصی و سرمایه گذار نباشد این بناها از بین می‌روند و موانع مشارکت ایرانیان خارج از کشور را رفع کردیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها