«پوست شیر» با فیلمنامه طلایی/ اینجا همه نقش‌ها ستاره‌اند

این روزها سریال «پوست شیر» که از فیلم نت پخش می شود توانسته هم تماشاگران زیادی را با خود همراه کند هم گفتمانی را پیرامون موضوعاتی که در اثر مطرح می شود، ایجاد کند.

«پوست شیر» با فیلمنامه طلایی/ اینجا همه نقش‌ها ستاره‌اند
کد خبر: 595015
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۱۷:۵۲:۲۲

آنچه بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است، فیلمنامه سریال است (نوشته جمشید محمودی و     رضا بهاروند) که بسیاری از افراد در فضای مجازی به این موضوع اشاره می کنند که خط داستانی و خرده پی رنگ های آن باعث جذابیت کار شده و آنها را برای دنبال کردن قصه ترغیب می کند. آنچه منتقدان و تماشاگران به آن اذعان دارند این است که برخلاف اغلب سریال ها که فیلمنامه های ضعیفی دارند و یا از نیمه راه جذابیت قصه از دست می رورد، «پوست شیر» توانسته است از فصل نخست تا اینجای فصل دوم فیلمنامه قابل دفاعی عرضه کند.

از آنجا که داستان سریال با یک قتل و حل معمای آن گره خورده بود، حفظ حال و هوای معمایی و راضی کردن مخاطبی که عادت به دیدن به سریال های روز جهان دارد، کار ساده ای نبود که البته نویسندگان «پوست شیر» از پس آن برآمده اند و در هر قسمت داستان را به گونه ای روایت کرده اند که ضمن حفظ منطق روایی، شگفتی هایی هم برای تماشا داشته باشد.

Alireza-Poosteshir

از سوی دیگر کارگردانی اثر چنان درست و به اندازه بوده است که قصه خوب را به درستی ساخته و پرداخته کرده است، البته به نظر می رسد برخی قسمت ها و رویکردها می توانست سینمایی تر باشد. به نظر می رسد جمشید محمودی کارگردان اثر که پیشتر در سینما سوابق قابل دفاعی دارد در تجربه سریال خود سعی کرده است اقتضائات این مدیوم را رعایت کند؛ امری که شاید اگر کارگردان با همان استانداردهای سینمایی انجام می داد سریال بهتری نیز داشت.

و اما در کنار این دو ویژگی نمی توان از بازی های خوب تیم اصلی بازیگران سریال عبور کرد. هر یک از بازیگران در جای خود به درستی قرار گرفته اند و به اندازه نیز اکت دارند. نقش های دوم و سوم سریال همانقدر با دقت و ظرافت نوشته و اجرا می شوند که نقش اول «پوست شیر» اینگونه است. تنها نکته ای که می توان درباره بازی ها بدان اشاره کرد این است که می شد از ظرفیت شهاب حسینی در نقش کارآگاهی خبره و هوشمند استفاده کرد؛ گرچه به نظر می رسد این اتفاق هم به تعمد بوده است که شهرت شهاب حسینی بر دیگر نقش ها سایه نیفکند و هر نقش و بازیگری بتواند به خوبی جای خود را بین بینندگان باز کند.

به هر ترتیب «پوست شیر» یکی از بهترین سریال های این روزهای پلتفرم هاست و با توجه به اینکه تلویزیون هم آثار قابل اعتنایی برای پخش و تماشا ندارد لذا با اطمینان می توان گفت بحث برانگیزترین و باکیفیت ترین سریال در حال پخش همین «پوست شیر» است که کم کم به انتهای داستان خود نزدیک می شود و یکی از شگفتی های بزرگ آن را نیز به تازگی رو کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها