کد خبر: 665113
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۰۹:۵۵:۲۵
| |

نتیجه انتخابات هرچه باشد معلوم شد افسانه نزول اصلاح‌طلبی دروغی رندانه است

جعفر گلابی نوشت: نتیجه انتخابات هر چه باشد معلوم شد که افسانه ضعف و نزول اصلاح‌طلبی دروغی رندانه است که متاسفانه طی چند سال اخیر با بمباران تبلیغاتی داخلی و خارجی حتی از سوی برخی دوستان نزدیک به اصلاحات پذیرفته شده بود!

نتیجه انتخابات هرچه باشد معلوم شد افسانه نزول اصلاح‌طلبی دروغی رندانه است
کد خبر: 665113
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۰۹:۵۵:۲۵

جعفر گلابی در یادداشتی با عنوان «اصلاحات جریانی زنده، ریشه‌دار و سرافراز» در روزنامه اعتماد نوشت: حالا نزدیک غروب جمعه که این سطور را می‌نویسم، تازه از حوزه رای‌گیری آمده‌ام و البته با دیدن مشارکت خوب مردم دلشادم. نتایج انتخابات احتمالا امروز مشخص می‌شود ولی تا همین جای کار واقعا نکات برجسته‌ای روشن شد و برخی بسیار امیدوار‌کننده و برخی درخشانند. نخستین نکته این بود که جامعه ما با همه مشکلات و فشارها و جفاها زنده است و سکوت و سخنش آگاهانه است و از روی انفعال و بی‌آرمانی و دلمردگی نیست. باید با چنین جامعه‌ای با تواضع و کریمانه مواجه شد و به رای و نظرش تمکین کرد. اما نکته بسیار حساس و الهام‌بخش طی 3 هفته گذشته انسجام، تلاش و فعالیت و جوشش فعالانه همه چهره‌ها و شخصیت‌ها و دوستداران اصلاحات بود. نتیجه انتخابات هر چه باشد معلوم شد که افسانه ضعف و نزول اصلاح‌طلبی دروغی رندانه است که متاسفانه طی چند سال اخیر با بمباران تبلیغاتی داخلی و خارجی حتی از سوی برخی دوستان نزدیک به اصلاحات پذیرفته شده بود!

حقیر نه حالا و با دیدن انسجام و همدلی و کوشش سراسری همه اصلاح‌طلبان از احزاب گرفته تا مردم و جوانان عادی هوادار بلکه حدود 2 سال پیش همین‌جا نوشتم که اصلاح‌طلبی کاملا زنده است و اگر مجالی بیابد خود را درخشان و خیره‌کننده نشان خواهد داد. مردم صداقت را در این جریان دیده و باور دارند فقط در منفی‌ترین حالت نظرشان این است که دیگران نمی‌گذارند این جریان اصیل و ریشه‌دار قدرت بیابد و اگر قدرت پیدا کند برایش مانع‌تراشی می‌کنند. کدام جریان تاریخی را سراغ داریم که با وجود انواع فشارها و محدودیت‌های مستمر و همه‌جانبه چنین زنده بماند و هرگاه کوچک‌ترین روزنه‌ای بیابد توفان‌وار عمل کند و خیل عظیمی از مردم را به صحنه آورد؟ هیچ اصلاح‌طلبی منکر برخی از عیوب در این جریان نیست و هیچ کس اعلام نکرده است که احتمالا برخی از حاضران در این اردوگاه اعتقادی به اصلاحات ندارند و گاهی فرصت‌طلبانی بیش نیستند ولی جریان اصلی این جناح بر درستی و صداقت و مردم‌نوازی و مردم‌گرایی استوار است. اصلاح‌طلبان ریشه‌دار نه تنها از درون با انواع محدودیت‌ها و فشارها روبه‌رو هستند بلکه ویرانی‌طلبان خارجی هم تبلیغات زهرآگین‌شان اغلب متوجه این جناح ایران‌دوست است. 

امروز آرای دکتر پزشکیان افزون بر ویژگی‌های ممتاز خودش ناشی از حمایت فراگیر و بی‌دریغ و بی‌چشمداشت همه اصلاح‌طلبانی است که از ثانیه‌های اول تایید صلاحیت ایشان با تمام توان به میدان آمدند و صدای فرزند ایران را به اقصی نقاط کشور رساندند. حالا باید بر موفقیت تشکیلاتی و هویتی جریان بزرگ اصلاحات انگشت تاکید گذاشت و همچنان به آن امیدها بست تا بالاخره بتواند کشور را به ساحل آرامش و رفاه و آزادی و عدالت برساند.

مردم با وجود جریانی چنین بزرگ و زنده و سرافراز احساس دلگرمی می‌کنند و در بزنگاه‌های مهم گوش جان به سخنان دلنشین و آکنده و پر از شعور و ادب و متانت رهبر اصلاحات یعنی سید محمد خاتمی می‌سپارند. امید است هر کس کمترین داعیه اصلاح‌طلبی دارد هرگز مشی پاکدستی و صداقت و دانش و خیر‌خواهی برای کشور را فرو نگذارد و آبرو و اعتبار این جریان ریشه‌دار را به گرد عیب و نقص آلوده نسازد. ما همچنان با هم هستیم تا به موفقیت‌های بی‌بازگشت برای مردم و کشور برسیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها