کد خبر: 663821
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۲:۵۵:۱۵
| |

مناظره | قالیباف: در ۴۸ ساعت گذشته یک وزارتخانه یک بخشنامه صادر کرده و صدای همه درآمده

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از وظایف رئیس جمهور، تحول در حوزه اقتصاد به ویژه در خانواده های محروم، کارگران، مددجویان کمیته حضرت امام و... است. رئیس‌جمهور باید حواسش به سفره مردم باشد

مناظره | قالیباف: در  ۴۸ ساعت گذشته یک وزارتخانه یک بخشنامه صادر کرده و صدای همه درآمده
کد خبر: 663821
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۲:۵۵:۱۵

قالیباف در دور دوم مناظره‌ها که به بیان نظر نسبت به دیدگاه‌ها و نظرات سایر کاندیدا اختصاص داشت در سخنانی ابراز داشت: ما برنامه هفتم را چون عزیزان اشاره کردند آقای پزشکیان فرمودند انسجام و منسجم بودن در همه عرصه‌ها من قبول دارم، یا اینکه آقای پورمحمدی فرمودند که تنها اقتصاد نیست و فرهنگ هم است، من قبول دارم.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم فرهنگ تولید، فرهنگ کار، فرهنگ سرمایه‌گذاری، فرهنگ کوشش و نظم‌بخشی را بپذیریم و جا بیندازیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما اگر حرف از سرمایه گذاری می‌گوییم یک بخش سرمایه‌گذاری است بخش دیگر آن بهره‌وری است، در بعضی از کشورها ۵۰ درصد بازگشت سرمایه را از بهره وری استفاده کردند، به این معنا که بتوانند از ظرفیت متخصصان، اندیشمندان و کارنشاسان استفاده کنند، من کاملا معتقدم اگر انسجام نداشته باشیم نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: امروز برنامه تبدیل به سند ملی شده است؛ حتما ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد. مهمترین موضوع برنامه هفتم خانواده محوری است؛ سبد خانوار در همه ابعادش مهم است.

وی ادامه داد: ویژگی برنامه هفتم این است که در ماده ۱۱۸ پیش بینی شده شورای راهبری هرجا اشکالی دیدیم کمیته ای پیش بینی شده که اصلاح کنند. ولی بدانیم قانون هست و باید اجرایش کنیم نه اینکه بگذاریمش کنار. اگر بگذاریم کنار یعنی برویم سمت بهانه‌جویی.

قالیباف با اشاره به هدررفت انرژی و منابع زیرزمینی کشور خاطرنشان کرد: الان ۱۷ و نیم درصد از ۹ میلیون بشکه هدر می رود، ما الان از این انرژی در حوزه پتروشیمی که قریب به ۲۰ میلیارد داریم، فقط ۵/۷ درصدش را استفاده می‌کنیم، خب اگر فقط این یک قلم را ما دو برابر کنیم و به ۱۵ درصد برسانیم در این زمینه درآمد کشور دوبرابر می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از اشکالات و ایرادات این است که ما اقتصاد کشورمان را قابل پیش‌بینی نکرده‌ایم و تصمیمات سیاستی و قاعده گذاری غلط داریم، در همین ۴۸ ساعت گذشته یک وزارتخانه یک بخشنامه صادر کرده و صدای همه درآمده است، حتما سرمایه داخلی با این روش‌ها به سمت سرمایه گذاری نمی رود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها