مصطفی میرسلیم، نماینده تهران:

عقب‌نشینی نمی‌کنم؛ طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیایی هستند

قیمت پراید و پژو ۲۰۶ با نمونه‌های خارجی در کشورهای کره‌جنوبی و فرانسه هیچ تفاوتی ندارد

نماینده تهران در مجلس گفت: طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیایی هستند که یک درصد سود خود را صرف تخریب وآبروریزی می کنند اما من عقب نشینی نکرده و از صحنه خارج نخواهم شد.

عقب‌نشینی نمی‌کنم؛ طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیایی هستند
کد خبر: 614878
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۱۴:۰۸:۰۸

مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس گفت: طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیایی هستند که یک درصد سود خود را صرف تخریب وآبروریزی می کنند اما من عقب نشینی نکرده و از صحنه خارج نخواهم شد.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوی میرسلیم در این رابطه را در ادامه می خوانید:

  • با این روش، هم از ابتکارات خودروسازان خارجی مطلع می شویم و هم خودروسازان داخلی ناچار به نوآوری می‌شوند.
  • مباحث مطرح شده اخیر بی اساس است؛ همه خودروها در هدف اصلی که حمل و نقل است مشترک هستند اما خودروهایی مانند ۲۰۶ و پراید که کوچک و سبک هستند برای تردد درون شهری بهتر هستند.
  • از این خودروها برای تردد برون شهری نیز می توان استفاده کرد اما از نظر ایمنی جوابگو نیستند که یکی از گرفتاری‌های ما در تصادفات، همین استفاده نابجاست.
  • در بحث قیمت نیز آنچه مطرح می شود درست نیست و خودروی لندکروز و پژو ۲۰۶، قیمت یکسان ندارند و در حالی که شرکت سازنده، پژو ‌۲۰۶ را با قیمت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تحویل می‌دهد، لندکروز نزدیک به هفت میلیارد تومان ارزش گذاری می شود.
  • قیمت تمام شده پراید و پژو ۲۰۶ با نمونه‌های خارجی آنها در کشورهای کره جنوبی و فرانسه هیچ تفاوتی ندارد.
  • در کشورهای خارجی خودرو پس از پنج سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، اسقاط می شود و نگهداری آنها هزینه زیادی دارد که توجیه اقتصادی ندارد و واردات چنین خودروهایی مایه افتخار نخواهد بود.
  • طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیایی هستند که یک درصد سود خود را صرف تخریب وآبروریزی می کنند اما من عقب نشینی نکرده و از صحنه خارج نخواهم شد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها