کد خبر: 609833
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۳:۱۷:۴۶
| |

ابوترابی فرد، خطیب جمعه تهران:

مردم باید در متن واقعیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار گیرند؛ این نگاه علی علی (ع)در ۱۴۰۰ سال قبل است

خطیب جمعه تهران گفت: عنوان کرد: مردم باید در متن واقعیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار گیرند و راه برای افزایش رضایت‌مندی عمومی هموار شود، این نگاه علی علی علیه السلام در ۱۴۰۰ سال قبل است.

مردم باید در متن واقعیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار گیرند؛ این نگاه علی علی (ع)در ۱۴۰۰ سال قبل است
کد خبر: 609833
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۳:۱۷:۴۶

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به راهپیمای روز قدس گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان‌دهنده مظلومیت مردم فلسطین و همراهی مردم بود.

به گزارش ایلنا، خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در ادامه منشور حکمرانی باید بگویم، سخنان حضرت علی علیه السلام قدیمی ترین منشور سیاسی است که از دولت نام برده است، علی علیه السلام به مالک می‌گوید تو را برای هدایت و مدیریت کشوری انتخاب کردم که جایگاه قدیمی در مدیریت دارد. لذا دولت کلان‌ترین مرجع‌ در حوزه زندگی اجتماعی و سیاسی انسان است.

وی افزود: در نگاه دین، نظام سیاسی و دولت بارزترین نقش را در حوزه‌های متنوع دارند. زندگی جمعی انسان‌‌ها با نظام سیاسی پیوند خورده است. تاریخ سیاسی ملل حکایت از نظام‌های سیاسی حق‌مدار، حاکمان عدالت گستر و بیدادگر و دادگر دارد، حافظه تاریخ داد و بیداد را فراموش نمی‌کند.

ابوترابی گفت: حکومت خوب و بد، حاکم سیاسی خوب و بد تاثیر بسیاری بر تحولات فرهنگی،  اجتماعی و سیاسی بشر دارد. حاکمان و مدیران باید بدانند تصمیمات آنان تمام حوزه‌ها را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در تمام ادواری که حضور داشتم تاکید داشتم نباید بر نهادها، صندوق‌ها و دولت تکالیفی را بگذاریم که قرار به انجام آن نیست، این تکالیف مرجع و منبع فساد است.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: نقد و تحلیل حکمران توسط مردم اجتناب‌ناپذیر است.‌ مدیران در قوای سه‌گانه باید جامعه را رصد کنند. مردم درباره اقدامات ما تحلیل و نقد دارند، قضاوت می‌کنند. اگر مدیران رصد نداشته باشند، راه برای شکاف مردم و دولت هموار می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم باید در متن واقعیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار گیرند و راه برای افزایش رضایت‌مندی عمومی هموار شود، این نگاه علی علی علیه السلام  در ۱۴۰۰ سال قبل است.

ابوترابی فرد گفت: مدیران، مسئولان و همه مردم هیچ تصمیمی نباید در نظام سیاسی -دینی بدون علم گرفته شود.

وی با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۲ بیان کرد: آن‌گاه آرای مردم مورد رضایت خداوند متعال است که شخصیت‌های مرجع و عالم را انتخاب کرده باشند. مردم مسئولیت را باید به دست کسانی بسپارند که در دانش و علم و تقوا مورد قبول خداوند باشند. علما مسئول هستند، کسانی که می‌توانند گره‌ها را باز کنند برای حضور در جامعه مسئول هستند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در ۴۰سال گذشته تحول علمی است. این جایگاهی که محور مقاومت در جهان اسلام است برآمده از دستاورد جمهوری اسلامی است. وزرای محترم اگر می‌خواهند به ملت ایران خدمت کنند، تلاش کنند. تصمیمات آنان برگرفته از عمل باشد این راه است. مجاهدت خسته ناپذیر و استقامت در راه داشته باشند.

وی افزود: اگر راه مبتنی بر دانش را انتخاب کردیم و شکست خوردیم باید بدانیم این راه مبتنی بر عمل صالح است.

ابوترابی فرد گفت: ستون اقتدار ملی کارگران کشور هستند. باید در جهت کاهش هزینه و افزایش رفاه و معیشت زندگی کارگری تلاش کرد. با مهار تورم می‌توان کشوری که نظام دینی دارد را در جایگاه مناسب قرار داد. امیدواریم برای این جامعه که در روزهای اول انقلاب و سال‌های دفاع مقدس حضور داشتند، جایگاه مناسبی فراهم شود.

خبر در حال تکمیل می باشد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها