کد خبر: 579702
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۷:۳۶:۰۰
| |

۱۵ شهید و ۱۹ زخمی در حمله تروریستی به شاهچراغ شیراز

در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) ۱۵ نفر شهید و ۱۹ نفر زخمی شده‌اند.

۱۵ شهید و ۱۹ زخمی در حمله تروریستی به شاهچراغ شیراز
کد خبر: 579702
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۷:۳۶:۰۰

ساعت ١٧/۴۵ سه فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ (ع) به داخل حمله کردند. ۲ نفر از تروریست‌ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد. عامل اصلی این حمله دستگیر شده است.

در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکنون ۱۵ نفر شهید و ۴۵ نفر زخمی شده‌اند. (ایرنا)

طبق گفته شاهدان عینی به ایرنا، تروریست با خودرو پژو به سمت حرم شاهچراغ رفتند و از در ۹ دی وارد شدند و خادم‌ها و زوار آن ورودی را به رگبار بستند. طبق یک‌سنت قدیمی شب‌های پنجشنبه بسیاری از مردم شیراز برای زیارت به حرم شاهچراغ می‌روند. نیروهای ناجا همزمان دو‌تروریست را دستگیر کرده‌اند و یکی از تروریست‌ها متواری شده است.

یک منبع آگاه امنیتی به خبرنگار تسنیم گفت که عامل حادثه تروریستی شاهچراغ، عنصر وهابی- تکفیری است که با سواستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به اقدام تروریستی زده است.

نورنیوز نوشت: تروریست‌هایی که بعداز ظهر امروز به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) ،شاهچراغ درشیراز حمله کردند دارای ملیت ایرانی نیستند.

روایت یک مجروح از حادثه ترور در شاهچراغ

روایت یکی از خادمان شاهچراغ از حادثه تروریستی

استاندار فارس گفت: تعداد مجروحان حمله تروریستی  شاهچراغ ۲۳ نفر است. مهاجم می‌خواست نماز جماعت شبستان را به رگبار ببندد که با بستن در شبستان توسط خادمان، موفق به این کار نشده و به‌ سمت حرم رفته است.

روایت خبرنگار صداوسیما از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ: نفر دوم تروریست ها ر گوشه ای از حرم مخفی شده بود که هم اکنون دستگیر شد.

«استفان دوگاریک» سخنگوی سازمان ملل: حمله به یک مکان مذهبی در ایران شایسته محکومیت است و ما همه اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم.

پیام رئیسی در پی حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ علیه السلام

ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود. اینجانب، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض میکنم.

تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند. این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

اعلام اسامی مجروحان حادثه تروریستی شیراز

اسامی مجروحان حمله تروریستی غروب چهارشنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) اعلام شد و در همین حال،‌ این آستان مقدس آمادگی خود را برای خاکسپاری پیکرهای شهدای این واقعه اعلام کرد.

بنا بر گزارش دریافتی شامگاه چهارشنبه‌، اسامی مجروحان این حادثه عبارتند از:  ۱- فاطمه کشاورز ۲- هاشم مفتخری ۳- مهرزاد گلمکانی ۴- محسن افشین ۵- شکر الله کشاورز ۶- محمدرضا آذری ۷- جواد شاهین‌مهر ۸- کاظم رضایی ۹- آرتین سرداران  ۱۰- نادر فتحی ۱۱- معصومه دربندی ۱۲- اهورا لورگوفی ۱۳- عباس لورگوفی ۱۴- امیرعلی کیومرثی ۱۵ - دلبر کریمی ۱۶ - محمدجواد دهقانی ۱۷- عجب نارستمی  ۱۸- حسن اسلامی ۱۹- فاطمه ولی‌زاده ۲۰ - محمد ابراهیم‌پور ۲۱ - کودک یک ساله بی‌نام

۲ تن از این فهرست که نام آنها تا لحظه انتشار خبر اعلام نشده است، به خیل شهدای این حادثه پیوستند.

این حادثه بنا بر اعلام مسئولان استان فارس، ۱۵ کشته و ۱۹ مصدوم داشت.

به گفته مسئولان، ۲ تن از شهدا و ۲ تن از مجروحان این حادثه کودک هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • منتقد ارسالی در
    چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱

    خب حالا سازمان حقوق بشر چرا حرفی نمی زنه چرا خفه خون گرفته؟ بلدن بخاطر مردن اون مهسا امینی کلی قیل و قال راه بندازن و از آب گل آلود ماهی بگیرن ولی چرا بخاطر کشته شدن ۱۳ انسان بی گناه حرفی نمی زنن؟ واقعا الان یکی مثل اون مسیح علی نژاد کدوم گورستونی هست چرا چیزی برای گفتن نداره؟ معلوم نیست باز در آینده چه اتفاقی می افته و چند نفر دیگه این طوری کشته میشن؟ آی احمق هایی که اغتشاش میکنین کمی عاقل باشین کسی تو این دنیا دلش به حال ما نسوخته.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها