کد خبر: 576873
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۳:۱۸:۳۷
| |

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران:

در حوادث اخیر خواص بی فکر با بیرونی‌ها همفکر شدند و بیانیه دادند

امام جمعه موقت تهران گفت: خواص بی‌فکر با بیرونی‌ها همفکر شدند و بیانیه دادند و در افزودن آتش درگیری‌ها نقش داشتند و باید جبران کنند.

در حوادث اخیر خواص بی فکر با بیرونی‌ها همفکر شدند و بیانیه دادند
کد خبر: 576873
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۳:۱۸:۳۷

کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های پیش از نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: من تمام مسلمین جهان را به تقوای الهی دعوت می‌کنم. خدا می‌فرماید که حریم الله را حفظ کنید همیشه در بارگاه خدا هستید. حرمت حرم حق را حفظ کنید. برکت و اثر حفظ حریم حرم حق این است که ابدیت انسان تامین شود. آنچه فکر می کنید آنچه میل دارید آنچه عمل می کنید همه این موارد بذرهایی است که در ضمیر دل ما افشانده می‌شود که وقت حضرت حق می‌آید این بذرها روییده می‌شود. 

به گزارش ایلنا، وی افزود: در سوره حمد دعا می کنیم خدا ما را در راه درست هدایت و حفاظت کند تا از راه گم نشویم اما در تشهد دعا می کنیم که الگو ما از راه خود دور نشود. خداوند معتال هدایتگری از جنس بشر در اختیار بشر قرار می‌دهد و وجود حضرت محمد(ص) خاتم الانبیا و بعد از آن حضرت امیرالمومنین خود این افراد هدایتگر هستند و صراط راه ما هستند. امتیاز راه صراط مستقیم این است که خواسته های انسان و مردم این است که راه خدا و راه اولیای خدا بوده و راهی است که رهپیمویان رفتند و به مقصد رسیدند. اما راه هوا و هوس آدم را به پرتگاه می‌برد. راه خدا و اولیا راه فطرت است و فطرت‌ها دست نخورده و پردوام است که اطمینان دارد که به مقصد می‌رسد.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه گفت: به تناسب حوادث اخیر که مسائل اخیر از اهمیت بالایی برخودار است در تحلیل آن موضاعاتی که پیش آمده و بایدهایی که ما باید رعایت کنیم اعلام می کنیم. همانطور که رهبر حکیمانه ما، فرمانده جنگ سرد و نرم ما مطرح کردند: یک سری بهانه‌هایی فرعی و بهانه۹های اصلی وجود دارد که باید به توجه کرد.

وی افزود: دنیای استکبار آمریکا و صهیونیسم جنگ آشتی ناپذیر با حق و عدالت دارند. جنگ آشتی ناپذیر با دین خدا دارند. از روزی که پرچم دین بالا رفته است، دنیای سلطه ناسازگای، توطئه و خیانت و جنایت در سرلوحه کار خود قرار داده تا در این ۴۳ سال روزی نبوده که دشمن از دشمنی خود کم بگذارد. ابتدا آشوب های قومی بود این جریان منافق خیانتکار منافقین بیش از ۱۷ هزار را نفر شهید کردند، اموال مردم را غارت کردند و از هیچ خیانت و خسارتی کم نگذاشتند. اما به برکت آن خون‌ها انسجام و اتحادی به وجود آمد که در برابر انحرافات یکدست شدند و حضور آن ها را در سپهر صحنه کشور حذف کردند.

وی افزود: وقتی دنیای سلطه نتوانست به نتیجه برسد جنگ جهانی را علیه ایران به کار گرفت و صدام را جلو انداخت تا با بمباران بر سر مردم ایران جوانان این مرز بوم را شهید کردند و بعد از هشت سال دشمنان غرب و شرق با سرافکندگی از ایران رفتند. جنگ تحریم همچنان ادامه دارد اما هر سال سخت شد. فتنه‌های ۷۸،۸۸، ۹۶ و ۹۸ به وجود آوردند تا بتوانند کشور را زمین بزنند اما با حضور رهبری متصل به غیب برخواسته توسلات و پاک سیرتی رهبر انقلاب توانستند این پرچم را حفظ کردند و در هر فرصتی دریای خروشان را به وجود آوردند و انقلاب صیانت شد. در این فتنه ها می بیننید که گردن کلفت ها و مغروران این افراد به نیستی و نابودی می روند و حضورشان از وجود این اشرار پاک می‌شود.

صدیقی افزود: حادثه اخیر که حاصل اهداف برنامه ریزی شده از سوی کفار و استکبار بود توسط حضرت آیت الله خامنه ای گفتند فرمان این فتنه ها به دست رئیس جمهور آمریکا و سران استکبار شیطان بزرگ و صهیونیسم و گاو شیرده آمریکا عربستان سعودی بود. علت این کینه این است که اگر جمهوری اسلامی هم نداشتیم با ایران مستقل دشمنی دارند و ایران را تحمل نمی کنند.

وی در ادامه گفت: دلایلی وجود دارد که این مسئله خارجی است آمادگی این جمعیت یک نفره می شود. این نوع آمادگی برای آدم کشی برای قرآن سوزی برای مسجد سوزی و حسینیه سوزی معلوم است که این اشرار آموزش دیدند. شخص رئیس جمهور پست و پلید آمریکا همه آمدند اعلام حمایت کردند و کمک همه جانبه تبلیغاتی کردند و کشور اروپایی مانند انگلیس هم از آن حمایت کرد. حتی یکی از نیروهای آمریکایی این حادثه را به سقوط دیوار برلین تشبیه کردند. فعالیت تبلیغاتی شبکه های منوتو، بی بی سی، ایران اینترنشنال سعودی، شبکه های مجازی توئیتر باران تبلیغات سنگین علیه ایران را گسترش دادند. بعضی از دستگیرشدگان کاملا آموزش دیده شده بودند. امکانات کشف شده که توسط نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان مواد منفجره آوردند و بنای انفجار هواپیما و انفجار دفاتر صنعتی بودند که این توطئه ها کاملا خنثی شد.

صدیقی گفت: پرچمداری که دانه های تسبیحی است که کنار هم چیده شده است و اگر به هم بریزد دیگر این تسبیح ها کنار هم قرار نگرفتند. همه اقتدار ما و اعتقاد به ولایت فقیه و قداست آن است. خوشبختانه جوانان ما در همه جبهه‌های هسته ای و غیر هسته‌ای موفق بودند و دشمن می‌خواستند با جذب جوانان ما به نتیجه برسند اما هزار نفر هم نتوانستند جذب کنند. خواستند نسل جوان ما را از ما بگیرند و در عمل دیدند که کور خواندند و حافظ حجاب زنان و مدافع عفت هستند و در این جهت تیرشان به مقصد نخورد.

وی افزود: نقش مردم در این موارد این است حضور مردم در این جریان و آشوب ها مثل سیل خروشان و عظمتی را آفریدند اما رسانه ها این موارد را منعکس نکردند. مردم با ولایت هستند و تا آخر برای حفظ انقلاب، حجاب و عفت آن ایستاده‌اند.

در پایان تصریح کرد: جانفشانی هاو صلابت نیروی قهرمان سرافراز انتظامی کشور ما است. از اول انقلاب در فتنه ها امتحان دادند. در کنار نیروی بسیج ما، نیروی فرشتگان سپاه ما ایستادند. لذا نیروی انتظامی با فرماندهانی که تربیت شدند دانشگاه عشق دفاع مقدس هستند در شرایط مختلف سینه سپر کردند. در برابر آدم رباها، چاقو کش‌ها مرزهای دور افتاده و روستاها نیروی انتظامی حضور داشته و حافظ قانون و آرامش مردم بوده و قدر این افراد را می‌داند. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. خواص بی فکر هم با بیرونی‌ها فکر شدند و بیانیه دادند و در افزودن آتش اغتشاش نقش داشتند و باید جبران کنند. اگر جبران کنند مجازات خواهند شد. هیچ گاه نیروی انتظامی مورد انتظار مردم نبود که این کار دشمن بود که مردم حمایت قاطعی از نیروی پلیس کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها