نماینده اسدآباد در مجلس:

جنگ اوکراین و روسیه در قیمت‌های جهانی محصولات آنها تاثیر خواهد گذاشت

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه به عنوان بزرگترین صادر کننده گندم بوده و اوکراین هم در تولید محصولات در دنیا حرفی برای گفتن دارد و بدون شک جنگ این دو در قیمت‌های جهانی محصولات مرتبط دو کشور تاثیرخواهد گذاشت.

جنگ اوکراین و روسیه در قیمت‌های جهانی محصولات آنها تاثیر خواهد گذاشت
کد خبر: 541407
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۰۸:۰۶:۱۲

کیومرث سرمدی واله ،نماینده مردم اسدآباد در مجلس اظهار کرد:در حال حاضر کشور ایران هم در بحث  گندم که نیاز به واردات دارد به تبع تحت تاثیر گرانی این اقلام‌به صورت جهانی قرار می‌گیرد اما جای هیچ  نگرانی نیست و حتما با ارتباطی که کشورمان با کشورهای همسایه و کشورهای جهان دارد راهکارهای لازم و بازارهای جایگزین دیگری وجود خواهد داشت تا تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی این نوع از محصولات تولیدی مرتبط این دو کشور در زمینه واردات قرار نگیریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باید نگاهمان به ظرفیت‌های داخل کشور باشد بدون شک با مدیریت و همراهی و همیاری مردم و منویات رهبری جای هیچ نگرانی نیست.

سرمدی واله یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در طی سالهای مقاومت و تحریم امتحان خوبی پس داده، دشمنان به دنبال آن بودند که کشور ایران را با تحریم‌ها دچار کمبودهای شدیدی کنند تا جایی که  آستانه تحمل مردم را پایین آورند اما طی این سالها با مدیریت‌های انجام شده با محاصره اقتصادی و تحریم ها  کاری از پیش نبرده‌اند.

وی با انتقاد از برخی تبلیغات سوء و ایجاد جو روانی در جامعه در رابطه با تبعات جنگ اوکراین  و روسیه در بحث ایجاد کمبود و افزایش قیمت برخی از اقلام در کشور ایران خاطر نشان کرد: با جهت گیری درست و فضا سازی مثبت با کمک رسانه و همیاری مردم می‌توان این امر را مدیریت کرد.

سرمدی واله با اشاره به اینکه حتما تاثیر جنگ بر مسائل  و مناسبات اقتصادی و سیاسی ... موثر است، یاد آور شد: داستان اوکراین و جنگ اوکراین ثابت کرد آمریکایی‌ها بد عهدتر از آن هستند که فکر می‌کردند و این جنگ به بسیاری از کشورها نشان داد که با اتکا به آمریکا امنیت برای آنان ایجاد نمی‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنگ در هر نقطه دنیا و کشتار  انسانها را قبول نداریم، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا که در مقابل کشتار کودکان یمن، جنایت اسرائیل...تاکنون عکس العمل نشان نداده‌ و سکوت کرده‌اند اما در کشتار اکراین همه ورود پیدا می‌کنند این رفتار آنان نشانه دوگانگی برخوردها در دنیاست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها