حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا:

سفر خارجی خانواده مسئولان کنترل نامحسوس می‌شود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی به صورت دورادور و نامحسوس بر سفر خارجی خانواده های مسئولان نظارت می کنند تا آنها در دام دستگاه های جاسوسی آمریکا و صهیونیست ها گرفتار نشوند.

سفر خارجی خانواده مسئولان کنترل نامحسوس می‌شود
کد خبر: 528257
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۰۹:۱۹:۵۴

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا درباره عملکرد قوا در زمینه مقابله با فساد اقتصادی اظهار کرد: پرونده بورس، ارز 4200 تومانی و ترک فعل هایی در برخی استان‌ها در موضوع آب یا بلایای طبیعی  از مهمترین مواردی است که قوه قضاییه به آنها رسیدگی کرده است. همکاری دولت و قوه قضاییه در بستن گلوگاه های فساد بسیار مفید و تاثیرگذار بوده است. عزم دولت بر این است که زمینه های فساد از بین برود تا نیازی به برخورد قضایی نباشد.

به گزارش ایسنا، وی درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس در بعد نظارتی عملکرد قابل قبولی داشته است. گزارش نظارتی بر عملکرد قوه مجریه چه در دولت قبل و چه دولت فعلی به موقع ارائه شد که گزارش مفصلی هم بود. گزارش تفریغ بودجه 99 نشان داد کجا در اجرای بودجه انحراف ایجاد شده است. از سویی نظارت مستقیم بر روند اجرای پروژه ها نیز از سوی رئیس و نمایندگان مجلس در استان ها انجام می شود تا بودجه اختصاص داده شده حیف و میل نشده و فسادی در این زمنیه رخ ندهد.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه سامانه اعلام اموال مسئولان نقش بازدارندگی دارد، تصریح کرد: این قانون محدود به مسئولان خاصی است که کمتر از این بابت  مشکلی داشته ایم، بلکه مشکل فساد بیشتر درباره آن مسئولانی است که در گلوگاه های فسادخیز حضور دارند. به هر حال اکنون فساد تغییر چهره داده و از حالت مستقیم به غیر مستقیم و شیوه رانت درآمده است.

ترقی در ادامه درباره سفر مسئولان و خانواده های آنها به خارج از کشور، اظهار کرد: در این زمینه پروتکلی وجود دارد و کمیسیونی ضرورت انجام سفر را بررسی می کند. در واقع این سفرها براساس تصویب این کمیسیون انجام می شود، اما درباره سفر فرزندان و خانواده های مسئولان قانونی نداریم، بلکه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی به صورت دورادور و نامحسوس بر اسن سفرها با هدف صیانت از خانواده مسئولان نظارت می کنند تا آنها در دام های دستگاه های جاسوسی آمریکا و صهیونیست ها گرفتار نشوند. البته یک قانون درباره عدم تابعیت خارجی گرفتن فرزندان از قبل وجود دارد.

وی در پایان گفت: در برخی کشورها مثل کانادا که سفیر نداریم، امکان نظارت بر سفر خانواده های مسئولان وجود ندارد. من معتقدم  نیاز است تا شیوه مراقبت و صیانت از خانواده های مسئولان تغییر داده شود، زیرا دشمن دنبال نفوذ و سوء استفاده از خانواده های مسئولان است و باید حتی از فرزندان مسئولانی که برای تحصیل به خارج کشور می روند، مراقبت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها