کد خبر: 586950
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۵:۴۸:۲۳
| |

سفیر چین در عربستان:

روابط چین و عربستان مبتنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست/ روابط ما علیه هیچ کشوری در منطقه نیست

سفیر چین در عربستان سعودی گفت: روابط چین و عربستان مبتنی بر احترام متقابل و اصول مشترک بر اساس منافع متقابل و عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست و علیه هیچ طرفی نیست. چین قرار نیست هیچ جای خالی را پر کند، چون اصولا جای خالی وجود ندارد و کشورهای خاورمیانه خود مالک این منطقه هستند.

روابط چین و عربستان مبتنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست/ روابط ما علیه هیچ کشوری در منطقه نیست
کد خبر: 586950
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۵:۴۸:۲۳

عربستان سعودی چهارشنبه تا شنبه (۱۶ تا ۱۹ آذر) میزبان رئیس‌جمهور چین بود. در این سفر علاوه بر نشست‌های مشترک سران عربستان و چین، نشست سران شورای همکاری و نشست سران کشورهای عربی با حضور رئیس‌جمهوری چین برگزار شد.

​به گزارش فارس، «چن وی چینگ» سفیر چین در عربستان سعودی با اشاره به این موضوع در در برنامه «الوان الشرق» گفت: این سه نشست علیه هیچ کشوری در منطقه نبود.

صحبت های سفیر چین در این برنامه تلویزیونی را می خوانید:

*این سفر تاریخی و نشانه روشنی از گسترش روابط چین با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی بود.

*روابط چین و عربستان مبتنی بر احترام متقابل و اصول مشترک بر اساس منافع متقابل و عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست و علیه هیچ طرفی نیست. چین قرار نیست هیچ جای خالی را پر کند، چون اصولا جای خالی وجود ندارد و کشورهای خاورمیانه خود مالک این منطقه هستند.

*این یک سفر واقعاً تاریخی بود و عربستان سعودی همچنان به همه اطمینان می‌دهد که کشور صلح و توسعه و مرکز رشد همه کشورها است. چین و پادشاهی سعودی در این سفر مجدداً تاکید کردند که روابط آن‌ها قوی و جاودانه است زیرا اهداف مشترکی دارند که مهمترینشان توسعه و صلح است.

*به زودی گردشگران چینی از مهم‌ترین مسافران به مقصد عربستان خواهند بود. در سطح امنیت منطقه‌ای نیز چین و کشورهای شورای همکاری مواضع یکسانی درباره حفظ امنیت و ثبات در منطقه دارند.

*چین و عربستان درباره منطبق کردن پروژه چینی راه ابریشم جدید و سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان نیز به توافق رسیده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها