کد خبر: 583092
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۱:۱۵:۰۳
| |

معرفی سخت افزار سرور hp dl380 g10

سرور g10 یکی از بهترین سرورهای موجود در ایران است. در این مقاله به بررسی سخت افزار این سرور قدرتمند می پردازیم.

معرفی سخت افزار سرور hp dl380 g10
کد خبر: 583092
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۱:۱۵:۰۳

HPE ProLiant DL380 Gen10 از سرورهای کلاس سازمانی قدرتمند شرکت HPE است که قابلیت‌های عملیاتی سطح بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرور که مجهز به مکانیزم‌های امنیتی قدرتمندی است به شرکت‌ها اجازه می‌دهد یک شبکه درون سازمانی قدرتمند را طراحی کنند. برای اطلاع از قیمت سرور HPE ProLiant DL380 G10 Plus روی لینک بزنید. در ادامه به معرفی سخت افزار این سرور قدرتمند می‌پردازیم.

طراحی سرور g10

شرکت HPE در طراحی سرور dl380 g10 به دنبال آن بود تا یک پلتفرم یکپارچه محاسباتی را طراحی کند تا کسب و کارهای شاغل در صنایع مختلف بدون مشکل قادر به استفاده از آن باشند. همین مسئله باعث شد تا هنگام طراحی سرور dl380 g10 روی طراحی شاسی و بهینه‌سازی عملکرد مولفه‌های داخلی وسواس زیادی به خرج دهد. سروری که توانایی پشتیبانی از نسل سوم پردازنده‌های زئون اینتل را داشته باشد. این سرور از 6 ترابایت حافظه به ازای هر پردازنده، nvm ssd روی شاسی، فناوری ذخیره‌ساز کنترلر VROC که برای رید کردن ترکیبی و پشتیبانی سخت‌افزاری (NVMe/SAS/SATA) نیاز است، PCIe Gen4 با هدف بهبود پهنای باند و توان عملیاتی و استاندارد OCP 3.0 روی آداپتور شبکه پشتیبانی می‌کند. سرور dl380 g10 که تنها دو یونیت از رک‌سرور را اشغال می‌کند یکی از بهترین محصولات حال حاضر بازار ایران است که هزینه خرید آن با قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند، برابری می‌کند. به بیان دقیق‌تر، انتخاب مناسبی برای شرکت‌هایی است که به دنبال یک سرور ماژولار هستند که قابلیت‌های مختلفی ارائه دهد.

مدیریت با HPE iLO5

مدیریت سرورهای نسل دهم اچ‌پی با وجود تراشه مدیریتی HPE iLO 5 ساده‌تر از سرورهای تولید شده توسط برندهای دیگر است. iLO5 مکانیزم دسترسی قدرتمند و یکپارچه‌ای ارائه می‌کند که به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی به سرور متصل شده و آن‌را مدیریت کنند. این ماژول مدیریتی قدرتمند یک مکانیزم فعال اعتبارسنجی ROM دارد که هر زمان فرایند اعتبارسنجی با شکست روبرو شود، سیستم ROM پشتیبان را فعال می‌کند. علاوه بر این، اگر هر دو ROM در مکانیزم اعتبارسنجی با مشکل روبرو شوند، در این حالت مجوز Advanced Premium Security Edition یک روند بررسی و تعمیر میان‌افزار را اجرا کند.

سرور dl380 g10 در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات، کار با بانک‌های اطلاعاتی و برنامه‌های حافظه‌محور قابلیت‌های گسترده‌ای در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. نکته‌ای که هنگام خرید این سرور باید به آن دقت کنید این است که سرور dl380 g10 از تراشه‌های جدید C621 اینتل برای پشتیبانی از پردازنده‌های خانواده Scalable استفاده می‌کند.

نسل جدید PSUهای استفاده شده در سرور dl380 g10 به‌روزرسانی شده‌اند تا عملکرد 94 تا 96 درصد را ارائه کنند. همچنین، مکانیزم خنک‌سازی این سرور در پیکربندی تک پردازنده‌ای با 4 فن و در پیکربندی دو پردازنده‌ای با 6 فن انجام می‌شود.

سرور

حافظه در سرور hp dl380 g10

در سرور dl380 g10 به منظور رسیدن به عملکرد بهتر و سرعت بیشتر، هر پردازنده از 6 کانال حافظه که هر کانال دو ماژول حافظه دارند پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، هر پردازنده 12 ماژول حافظه را با استفاده از فناوری Six by Two کنترل می‌کند. از این‌رو، در پیکربندی‌های دو پردازنده‌ای از 24 حافظه DDR4 پشتیبانی می‌شود. اگر از سرور در حالت تک پردازنده استفاده شود، نیمی از اسلات‌های حافظه قابل استفاده هستند. همچنین، به این نکته دقت کنید که حداکثر سرعت حافظه در سرورهای نسل دهم اچ‌پی 2666 MT/s و 2933 MT/s است، البته، دستیابی به حداکثر سرعت حافظه به مدل پردازنده، نوع حافظه و پیکربندی حافظه بستگی دارد. در مجموع این سرور می‌تواند 3 ترابایت حافظه اصلی از نوع DDR4 SmartMemory را پشتیبانی و تا 192 گیگابایت حافظه پایدار از نوع NVDIMM را مدیریت کند. سرور dl380 g10 با پشتیبانی از 24 ماژول 128 گیگابایتی از نوع  LRDIMM توانایی پشتیبانی از 3 ترابایت حافظه اصلی را دارد. همچنین، قادر به پشتیبانی از ماژول‌های حافظه NVDIMM است و می‌تواند از ماژول‌های 16 گیگابایتی در 12 اسلات استفاده کند. با این‌حال، در بحث مدیریت حافظه، هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سرور dl380 g10 توانایی پشتیبانی از حافظه‌های Persistent Memory را دارد تا عملکرد برنامه‌هایی مثل سیستم‌های مدیریت بانک‌های اطلاعاتی کاهش پیدا نکند. حافظه‌های HPE Persistent Memory سطح بالایی از عملکرد و Data Resiliency را برای بانک‌های اطلاعاتی و محاسبات تحلیلی ارائه می‌کنند. با این حساب مشکلی از بابت زمان تاخیر هنگام استفاده از سرور همراه با بانک‌های اطلاعاتی نخواهید داشت. این حافظه‌ها عملیات Application Checkpoint را 27 برابر سریع‌تر و عملیات بازیابی را 20 برابر سریع‌تر انجام می‌دهند.

حافظه های جانبی در hp dl380 g10

هنگامی که درباره سرور dl380 g10  صحبت می‌کنیم، نباید به سادگی از کنار حافظه‌های جانبی قابل پشتیبانی توسط سرور عبور کنیم. سرور dl380 g10 در زمینه پشتیبانی از حافظه‌های جانبی منعطف است و از پیکربندی Modular Drive Bay  استفاده می‌کند تا بتواند از 19 عدد LFF یا 20 عدد NVMe همراه با 3 عدد double-wide GPU پشتیبانی کند. به‌طور مثال، اگر از mid-plane HD carrier استفاده کنید، می‌توانید 4 عدد درایو LFF را به ‌شکل داخلی و از طریق کنار هم قرار دادن آن‌ها در بخش میانی و بالای پردازنده مرکزی و ماژول‌های حافظه اصلی استفاده کنید. همچنین، با استفاده از Drive Cageهایی که در پشت نصب می‌شوند، قادر به استفاده از دیسک‌های سخت SFF و LFF هستید. این سرور در بخش فرانت‌اند از الگوی پیکربندی درایو 8+8+8 با ظرفیت جایگذاری تا 24 درایو SFF پشتیبانی می‌کند. همچنین، سه پورت USB3، پورت اتصال نمایشگر، درایو نوری و فضایی برای 2 درایو SFF در این سرور در نظر گرفته شده است. در پشت دستگاه سه خشاب دوگانه برای درایوهای SFF وجود دارد که تعداد درایوهای دستگاه را به 30 عدد افزایش می دهد. کاربران می‌توانند از هارددیسک‌های با ویژگی HPE 2.4TB SAS 12G Enterprise 10K SFF (2.5in) SC روی این سرور استفاده کنند تا به فضای ذخیره‌سازی 72 ترابایتی دست پیدا کنند. در این زمینه باید به این نکته دقت کنید که اگر از هارددیسک‌های HPE 14TB SAS 12G Midline 7.2K LFF (3.5in) SC استفاده کنید به ظرفیت 239 ترابایت دست پیدا می‌کنید. همچنین، شاسی‌های SFF از 20 درایو NVMe پشتیبانی می‌کند.

سرور

سایر قابلیت های سخت افزاری g10

روی بورد سیستم و پشت منبع تغذیه، شکاف کارت MicroSD طراحی شده تا کاربران بتوانند ماژول Dual Micro-SD را برای پشتیبانی از Failsafe Hypervisor استفاده کنند تا ماشین‌‌های مجازی حتا در زمان بروز خطا به کار خود ادامه دهند. البته دقت کنید که اسلات Micro SD از نوع hot-pluggable نیست. سرور dl380 g10 به لطف تراشه S100i توانایی پشتیبانی از آرایه‌های رید 0، 1، 5، 10 و 14 را دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها