کد خبر: 543841
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۱۱:۴۵:۱۵
| |

چگونه مونوپاد را به گوشی وصل کنیم؟

مونوپادها یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل برای گرفتن عکس های دسته جمعی هستند و در مدل های بسیار مختلفی به فروش می‌رسند. اما آیا با شیوه اتصال مونوپاد به گوشی و انواع آن آشنا هستید؟

چگونه مونوپاد را به گوشی وصل کنیم؟
کد خبر: 543841
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۱۱:۴۵:۱۵

مونوپادها یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل برای گرفتن عکس های دسته جمعی هستند و در مدل های بسیار مختلفی به فروش می‌رسند. اما آیا با شیوه اتصال مونوپاد به گوشی و انواع آن آشنا هستید؟

شیوه اتصال مونوپاد به گوشی

شیوه کلی استفاده از مونوپادهای مختلف، کاملا یکسان است و در بخش انتهایی همه آنها، یک گیره کوچک با امکان تنظیم زاویه تعبیه شده که با باز کردن آن، باید موبایل را داخل گیره قرار دهید. اما بسته به اینکه از چه نوع دستگاهی استفاده می کنید، روش اتصال مونوپاد به گوشی می تواند متفاوت باشد. در ادامه، پس از صحبتی اجمالی در رابطه با اثرگذاری کیفیت و قیمت مونوپادها بر چگونگی اتصال مونوپاد به گوشی، شیوه وصل کردن مونوپادهای سیمی و بی سیم به موبایل نیز بیان خواهد شد.

تاثیر قیمت و کیفیت مونوپاد در سهولت اتصال آن به گوشی

قبل از آموزش اتصال مونوپاد به گوشی، شاید بهتر باشد کمی در مورد کیفیت مونوپادها صحبت کنیم. بسیاری از کاربران، هنگام خرید سراغ محصولاتی می روند که ارزان تر هستند؛ اما حقیقتا بالا بودن کیفیت ساخت، کار شما در وصل کردن موبایل به مونوپاد را ساده خواهد کرد. به عنوان مثال، گیره بسیاری از مونوپادهای ارزان قیمت، کمتر از 7 سانتی متر باز می شوند و با بسیاری از گوشی های لمسی جدید، سازگار نیستند.

کیفیت بهتر را هنگام اتصال مونوپادهای بی سیم به گوشی نیز می توان مشاهده کرد؛ مونوپادهای ارزان قیمت به چیپ های بلوتوث بی کیفیتی مجهز شده اند که در هر بار  اتصال به آنها دچار مشکل خواهید شد؛ این چیپ ها حتی نمی توانند اطلاعات گوشی را به خاطر بسپارند و در هر بار اتصال، لازم است مجددا برای جفت سازی آن با گوشی اقدام کنید. خوشبختانه، این مشکل در محصولات برندهای معتبری مانند شیائومی، بیسوس، جوی روم و ... وجود ندارد.

یکی دیگر از تفاوت هایی که مونوپاد حرفه ای با مونوپاد بلوتوثی ارزان دارد، به باتری مربوط می شود. بعضی از محصولات ارزان با باتری ساعتی یا قلمی عرضه می شوند و اگر شارژ آنها در حین سفر تمام شود، به سختی می توانید برای آنها باتری پیدا کنید. این در حالیست که محصولات نه چندان گران قیمت اما با کیفیت برندهای معتبر، از باتری داخلی با قابلیت شارژ در هر زمان و مکانی بهره می برند. البته، وجود این ویژگی ها آنقدرها هم که تصور کنید قیمت مونوپاد را افزایش نمی دهد؛ در عوض به ساده تر شدن فرآیند نصب مونوپاد به گوشی کمک خواهند کرد.

شیوه اتصال مونوپاد سیمی

مونوپاد

کنار گیره همه مونوپادهای سیم دار، یک کابل AUX کوچک تعبیه شده است که بعد از قرار دادن گوشی روی گیره، باید آن کابل را به جک هدفون موبایل خود وصل کنید. در این حالت، علامت هدفون نیز در بخش نوتیفیکشن گوشی ظاهر می شود که نشان می دهد مونوپاد به درستی وصل شده است؛ درست مانند حالتی که هندزفری را به گوشی خود وصل کرده اید. پس از آن می توانید با فشردن دکمه ای که روی مونوپاد قرار گرفته، تصاویر دلخواه خود را ثبت کنید. اگر این کابل به درستی به گوشی وصل نشده باشد، دکمه مونوپاد کار نخواهد کرد.

روش اتصال مونوپاد بلوتوثی

شیوه اتصال مونوپاد بی سیم، کمی متفاوت تر است و کاربران برای اتصال مونوپاد به گوشی باید از بلوتوث استفاده کنند. قبل از هر چیز، مطمئن شوید که به اندازه کافی شارژ دارد، سپس متناسب با مدل گوشی خود، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

اتصال مونوپاد به آیفون

دکمه مونوپاد را 2 تا 3 ثانیه نگه دارید تا روشن شود؛ در این حالت، نشانگر LED با رنگ آبی چشمک می زند که نشان می دهد مونوپاد آماده اتصال است. در ادامه، وارد بخش تنظیمات شده و از بخش General، گزینه بلوتوث را انتخاب کنید. حال در این صفحه، بلوتوث را روشن کنید تا گوشی به صورت خودکار، دستگاه های بلوتوثی آماده اتصال در نزدیک شما را شناسایی و پیدا کند. حال کافیست از لیستی که در این بخش نمایش داده می شود، روی نام مونوپاد خود ضربه بزنید. اگر اتصال موفقیت آمیز باشد، نشانگر LED به رنگ آبی تغییر خواهد کرد.

اتصال مونوپاد به گوشی اندرویدی

شیوه اتصال مونوپاد به گوشی های اندرویدی نیز کاملا مشابه روش بالاست. بعد از روشن کردن مونوپاد، از بخش اعلان ها یا نوتیفیکیشن موبایل، انگشت خود را برای چند ثانیه روی گزینه مربوط به بلوتوث نگه دارید تا پنجره آن باز شود؛ سپس بلوتوث را روشن کرده و روی «جستجوی دستگاه جدید» ضربه بزنید. در ادامه، باید دستگاه مورد نظر را از لیست نمایش داده شده، انتخاب کرده و گزینه Pair یا جفت سازی را انتخاب کنید.

اگر در اتصال به مونوپاد دچار مشکل هستید، مطمئن شوید گوشی شما به هیچ دستگاه بلوتوثی دیگری وصل نشده است. به علاوه، ری استارت کردن گوشی نیز در بسیاری از موارد، به حل مشکل کمک بسزایی خواهد کرد.

مونوپادهای بلوتوثی هم یک دکمه کوچک در بخش ابتدایی دسته دارند که بعد از اتصال به گوشی، با فشردن آن می توان عکس گرفت. علاوه بر این، محصولات پیشرفته تر با پشتیبانی از اپلیکیشن های مخصوص در اختیار کاربران قرار گرفته و امکانات بیشتری را به ارمغان می آورند.

مونوپادها عکاسی را لذت بخش می کنند

گرفتن تصاویر دسته جمعی یا عکاسی از محیط های خاص را شاید بتوان مهم ترین ویژگی مونوپادها در نظر گرفت. هرچند، عکس گرفتن با این وسیله وقتی لذت بخش است که توانایی اتصال مونوپاد به گوشی را داشته باشید و با مشکلات آزار دهنده مثل عدم شناسایی بلوتوث گوشی مواجه نشوید. علاوه بر این، توصیه می شود به جای محصولات ارزان و بی کیفیت، سراغ مونوپادهای با کیفیت بروید تا بعد از چند بار استفاده، شاهد شکستن گیره یا میله های داخلی آن نباشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها