کد خبر: 129379
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

مدیرعامل مدیریت منابع آب ایران:

صیانت از ۸۰ میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر باقی‌مانده کشور

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه اگر مدیریت بخش آب با جدیت پیگیری نشود در ۲۰ سال آینده اتفاقات جبران‌ناپذیری در کشور رخ خواهد داد، گفت: از منابع آب تجدیدپذیر باقیمانده که حدود ۸۰ میلیارد مترمکعب است نگهداری کنیم.

صیانت از ۸۰ میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر باقی‌مانده کشور
کد خبر: 129379
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- محمد حاج رسولی‌ها تصریح کرد: دیگر از منابع 120میلیارد مترمکعبی منابع آب تجدیدپذیر برخوردار نیستیم و در حال حاضر از منابع آب تجدیدپذیر باقیمانده که 80 میلیارد مترمکعب است باید صیانت و نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: باید علاوه بر صیانت و نگهداری از منابع آب تجدیدشونده نسبت به بازیابی منابع گذشته نیز تلاش کنیم، تا حد امکان مصرف آب زیرزمینی را کاهش دهیم و بیشتر مصارف خود را به آب‌های سطحی معطوف کنیم.

حاج رسولی‌ها در پاسخ به این سئوال که طرح تعادل بخشی سفره‌های زیرزمینی می تواند در کاهش مصرف آب منابع زیرزمینی کمک کند،گفت: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته و تا پایان برنامه ششم توسعه با برنامه‌های مدیریت مصرف و صرفه‌جویی، مصرف 5.7 میلیارد مترمکعبی مخازن به صفر رسیده و از سویی نیز برداشت آب‌های زیرزمینی تا 11میلیارد مترمکعب کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا از برنامه ششم توسعه به بعد، در مدت 20 سال آینده 120 میلیارد مترمکعب آب کسر شده از منابع تجدیدپذیر به مرور به سفره‌های زیرزمینی بازگردد.

12 پروژه از 15 پروژه تعادل بخشی مربوط به وزارت نیرو

وی تاکید کرد:در بحث تعادل بخشی به منابع آب زیرزمینی 15 پروژه تصویب شده که 12پروژه مربوط به وزارت نیرو و 3 پروژه با سایر سازمان‌های اداری مرتبط است پس اگر بحث مدیریت بخش آب با جدیت پیگیری نشود در 20 سال آینده اتفاقات جبران‌ناپذیری در کشور رخ خواهد داد.

300 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور داریم

حاج رسولی ها در خصوص چاههای غیرمجاز شناسایی شده گفت: بیش از 300 هزار چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد و متاسفانه چاه‌های غیرمجاز از جمله معضلات اساسی کشور است و چنانچه زودتر این مسأله کنترل نشود طی 20 سال آینده پهنه فلات ایران زمین با آسیب‌های جدی مواجه خواهد شد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها