کد خبر: 601921
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۵:۴۷:۰۰
| |

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد:

هیچ مانعی برای زیست شبانه تهران وجود ندارد

دستفروشان ساماندهی می‌شوند

به گفته نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، شورا از اساس با موضوع دیوارکشی در تئاتر شهر مخالف بودیم و از همین رو جلسات متعددی برگزار شد و مقررشد ساماندهی دستفروشان اتفاق بیفتد.

هیچ مانعی برای زیست شبانه تهران وجود ندارد
کد خبر: 601921
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۵:۴۷:۰۰

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۱ منطقه برای چهارشنبه های فرهنگی مشخص شد، گفت: در این بازدیدها از برخی از مجموعه های ورزشی که تعطیل شده و باید به چرخه باز گردند بازدید بعمل می آمد. یک بحث فرهنگی یک ساعت و نیم در هر منطقه با شورای معاونان این مناطق داشتیم.

به گزارش ایلنا، وی گفت: ما از اساس با موضوع دیوارکشی در تئاتر شهر مخالف بودیم و از همین رو جلسات متعددی برگزار شد و مقررشد ساماندهی دستفروشان اتفاق بیفتد. ما تلاش کردیم تا شرایط را با توجه به دوران کرونا و پسا کرونا به دستفروشان سختگیری نکنیم اما در سطح تهران نارضایتی مردم از سد معبری است که دستفروشان ایجاد می کنند و ما باید منفعت عمومی را در نظر بگیریم.

وی درباره دستفروشان اطراف تئاتر شهر گفت: مقرر شد تا پایان تعطیلات نوروز مراعات کنیم و بعد از آن دستفروشان را در اطراف تئاتر شهر نداشته باشیم و تلاش کنیم با همکاری دستگاههایی که در قرارگاه اجتماعی هستند آسیب های اجتماعی در پارک دانشجو را کاهش دهیم.

وی با اشاره به وضعیت بوستان‌ها گفت: ما باید به سمتی در بوستان‌ها برویم که همه خانواده‌ها بدون نگرانی از حضور معتادان متجاهر و مزاحمت نوامیس در پارک و بوستان حضور داشته باشند. ورودی آسیب‌های اجتماعی هنوز باز است و امیدواریم در این خصوص با مدیریت جدید در فراجا فکری شود.

نادعلی با اشاره به اینکه بودجه مأموریت فرهنگی و اجتماعی در سال جاری ۹۳۶ میلیارد تومان بوده که در سال آینده به هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در مجموع بودجه بخش فرهنگی و اجتماعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به امسال ۷۶ درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در سال ۱۴۰۱ جشن های ملی و مذهبی خوبی در پایتخت برگزار شد که از جمله می توان به میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر اشاره کرد.

این عضو شورای شهر درباره زیست شبانه گفت: هیچ موانعی برای زیست شبانه وجود ندارد و در مبادی اسلام هم این زیست شبانه قابل قبول است و تجربیاتی در کشورهای عربی وجود دارد و زیست شبانه در ماه رمضان منجر به تحرک می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها