افشاکننده سیسمونی دختر قالیباف: مهسا امینی بهانه بود؛ اوضاع خراب‌تر از این حرف‌هاست

‌اینکه می‌گویید ‌مهسا امینی⁩ بهانه بود درست است. جامعه معترض اینقدر در آستانه انفجار است که حتی به بهانه مرگ یک دختر که هنوز ابعادش روشن نشده اینجور بهم می‌ریزد! بعد از اینکه فهمیدید مهسا امینی بهانه بود از اینکه اوضاع اینقدر شکننده شده باید بترسید! چرا نمی‌ترسید؟

افشاکننده سیسمونی دختر قالیباف: مهسا امینی بهانه بود؛ اوضاع خراب‌تر از این حرف‌هاست
کد خبر: 576730
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۰۳:۰۵:۰۰

وحید اشتری «فعال اصولگرای عدالت‌خواه» در یک رشته‌توییت نوشت:

 

یکم

‌«دایی جون تو کلاس ۴ تا چادری بودیم. الآن دیگه من تنهام» این روایت را شنیدم دخترک از یک دبیرستان دولتی در یک محله معمولی تهران می‌گفت. من هم مثل او فکر می‌کنم تهران امروز دیگر تهران ۲۰ روز پیش نیست. در دوران ‌#پسا_مهسا⁩ هستیم. حجاب اجباری تقریبا تمام شد.خوش‌‌تان بیاید یا بدتان!

 

دوم

‌در خیابان‌ تعداد آدمهایی که روسری می‌اندازند و راه می‌روند دیگر قابل شمارش نیست. شاید دوباره تجمع نکنند، شاید شعار ندهند، شاید خیابان نبندند ولی راه می‌روند. فقط راه! گشت ارشاد با آن تعداد نیرو دیگر توان جلو کشیدن این حجم از روسری عقب رفته را ندارد. ارشاد هم به تاریخ پیوست.

 

سوم

‌گول تحلیل‌گران پیزوری که خبر از یک پیروزی بزرگ و سربلند بیرون آمدن از یک فتنه جدید را می‌دهند نخورید! زن، زندگی، آزادی به اهدافش رسید. براندازی از اول هم هدف این مرحله نبود. آدم‌هایی که نادیده گرفته می‌شدند می‌خواستند برای یکبار صدایشان را بلند کنند و سرتان داد بزنند که زدند.

 

چهارم

‌حالا بیائید بروید برای این دانش‌آموزها و دانشجوها اصطلاحا کار فرهنگی بکنید همزمان طبق معمول قانون ممنوعیت استفاده از مترو و خدمات بانکی برای بی‌حجابها تصویب کنید تا ببینیم به کجا می‌رسید و چطور این شکاف‌های بوجود آمده و زخم‌های روی تن جامعه را می‌خواهید ترمیم کنید.

 

پنجم

‌هفش ده روز نیست که جامعه رادیکال است! هفش ده سال است. حداقل از دی‌ماه ۹۶ به اینور. سالی یک بحران. متاسفانه نه بحران‌ها را دیدید و نه از مشارکت‌های انتخابات‌های اخیر فهمیدید اعتراض به نابرابری و تبعیض و فساد و گسست‌های اجتماعی و عدم پاسخگوئی و امثالهم چقدر بالا گرفته است.

 

ششم

‌اینکه می‌گویید ‌مهسا امینی⁩ بهانه بود درست است. جامعه معترض اینقدر در آستانه انفجار است که حتی به بهانه مرگ یک دختر که هنوز ابعادش روشن نشده اینجور بهم می‌ریزد! بعد از اینکه فهمیدید مهسا امینی بهانه بود از اینکه اوضاع اینقدر شکننده شده باید بترسید! چرا نمی‌ترسید؟

 

هفتم

‌دست به اصلاحات جدی بزنید. شفافیت و امثالهم کف ماجراست. منظورم اصلاحات بنیادین در ساختار سیاسی، انتخابات، احزاب، قانون اساسی و... است.

‌قبل از آنکه خیلی دیر بشود. برای مردم نه! برای حفظ خودتان عرض می‌کنم.

‌برای حفظ ارزشها، برای دین! حجاب که دیگر هیچ! فکری به حال بقیه بکنید.

 

هشتم

‌نه اینکه برای شما نگران باشم. به قول آن پیرمرد روستایی خودتان می‌دانید و مملکت خودتان. اینها را برای نگرانی از زندگی آن تنها دختر چادری مانده کلاس نوشتم. برای زخم زبانی که باید بین ۳۰ نفر بخاطر شما بشنود و تحمل کند.

‌برای آن چند تا دختر چادری که کنار گذاشتند ‌و برای بقیه کلاس!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • یونس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    سلام
    من از منافقان وبی دینان که به ارکان حکومت نفوذ کرده وبا فساد همه جانبه تیشه به ریشه دین وایمان مردم زده انددفاع نمیکنم اینان در اسفل السافلین منزل دارند
    اما اگر از وضعیت پیش آمده به قول شما بی حجابها پیروز شدندناراحت ومتاسف هستید شما روان سالمی داریدولی اگر خوشحالید شما هم مشمول آیه ۱۹سوره هستید

    • م ارسالی در
      پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

      مشکل اصلی مبارزه با بدحجابی و بی حجابی مسئولینی هستند که در خانواده خودشان اثری از عفت نیست

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    اگه قراربه فهمیدن بود که کار به اینجا نمیکشید از همون روزای اول انقلاب۵۷ تا به الان نخواستن که بفهمن

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      تو هم همینطور

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    این مملکت شده ارثیه پدری چند صد نفر ،میخورند ومیپاشند، زور میگند وبچههاشون در اروپا امریکا در پارتیها ودیسکوها در عیش ونوشها وبهترین کالجها درس میخوانند ومملکت را بین خودشون تقسیم کرده اند.

    • حمید ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      دخترم با هزار آرزو و امید، شب و روز از خورد و خوراک و تفریح و گردش های نداشته مان زد ،تا دیپلم تجربی با معدل۱۹گرفت ودر سطح دوم استان بود،و با همان رویا و آرزو سخت درس خواند تا رتبه قابل قبولی در رشته مورد علاقه اش در دانشگاه بیاورد،ولی همه اش خوابی بیش نبود،چون نه سهمیه ایی داشتیم، نه پول و نه پارتی،آخر سر هم دست از تمامی آرزوهایش شست و گوشه نشین خانه تنهایی و غم خودشد،ننگ بر این همه ظلم و فساد ،ننگ بر این همه تبعیض،دیگه حتی به خود خداهم نعوذ بالله شک دارم،بیست وپنج سال از عمر سراسر رنج خودمو تو این مملکت بخاطر چندر غاز حقوق به باد دادم،با شرافت و درستی، در حالیکه در جایی بودم که میتونستم میلیون ها تومن بدزدم،و آب از آب هم تکون نخوره،ولی بخاطر عقاید و آرمانهای که همه بر باد بود ،نکردم،الان در قهقرای فقر و نداری و یاس و نامیدی غوطه ور شدم،ننگ بر این همه ریا و نفاق.

    • ناشناس ارسالی در
      دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱

      کاش درداین مملکت فقط حجاب بود

  • حسینی ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    متاسفانه عده ایی کم خرد همه مشکلات مردم را برهنگی میبینند.‌و این باعث عصبانیت مردم میشود.‌مردم توانوادامه زترگی عادی با این گرانی های آخر را ندارد همچی در چند روز چند برابر شد ولی حقوق‌ها و درآمد در حد ثابت.‌همه که مانند بعضی آقایان چندین جا حقوق‌های نجومی ندارند. اکثریت مردم توان تهیه اقلام اساسی را هم ندارند با چند جا کار کردن.این یکی از دردهای اصلی هست .بمانند فساد و اختلاس و رانت و تبعً. ولی متاسفانه بجای شنیدن درد مردم همان تهدید و توهین های تکراری ادامه دارد. مسئولان بدانند اینها ۵درصد معترضان به این مشکلات هم نیستد که در خیابان آمدند. اکر گوش شنوا نباشد دیر میشد خیلی زود.

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      از ماست که بر ماست
      ملت با رای به دولت اصلاحات روحانی بی تدبیر و ناامید کننده باعث شد ارزش پول ملی 10 برابر کم بشه یعنی قیمتها 10 برابر بشه و دولت فعلی با وجود تمام تلاش‌ها
      فقط توانسته ،تورم 59 درصدی شهریور 400 را به 40 در صد برسونه ، گندی که روحانی بالا آورده پاک کردنش بقول رهبر معظم دو تا هشت سال زمان میخواد

  • شهرام فریدونی ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    خدا پدر و مادرت بیامرزد کو گوش شنوا

    • ناشناس ارسالی در
      پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

      به قول دوستمان آینه‌ای که همه دقدقه اشان شده بی حجابی بی شک حقوقهای نجومی می‌گیرند ملت دارند تواین گرونی دست به خود کشی میزنند هنوز روزهای خوب صبر کنید

  • عادل ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    دمت گرم.

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    اگرهدف اصلاحات حمایت ازاغتشاش وبه چالش کشاندن عملکرد اصولگرایان باشه واقعا باید متاسف باشیم که کسی خودش رااصلاحگرامور کشوربداند واشوب کند مفهوم اصلاحات را گم کرده است معنی اصلاحات تفرقه افکنی وشورش وناامیدی نمودن زمینه مردمی حکومت نیست اصلاح طلبان نباید منادی خواسته های غربی باشند .با خواندن دیدگاه‌های اصلاح طلبان وسران آنان تنفراجتماعی درجامعه برعلیه آنان بوضوح بیشتر می‌شود.

    • No name ارسالی در
      یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱

      شما در خواب خرگوشی خود و امثال خود بمانید. از دید شما هر کس که حرف حق زد، شد معاند و دست نشانده. به خود خدایی که شما بهش کافرید، اگر ۱۰ درصد از مسئولین حکومتیه بزهکار، مثل ایشون روشنفکر و دلسوز بودند، الان ما شاهد کشته شدن اینهمه نوجوان و جوان کشته شده نبودیم. جناب، چیزی که شما منکرش هستین، مطالبات مردم نیست، خدای عادلیه که امثال شما بهش کافر و مرتدید. امثال شماهایید که دین رو با دین سیاسیتون از بین بردید. مسلمونی راه داره روش داره اما جیره خواری و هرزه فکری نداره!!!!
      ما اگر بدیم اگر خوب، تو برو خود را باش!!!!

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    تمام این بدبختیا از گرانی شروع شد نداشتن حقوق که بشه مخارج زندگی تامین کرد مسکن گران بخدا حقوق بازنشستگان فرهنگی و مستنر بگیران کمه هفت میلیون نمیشه کرایه خونه بدیم خرج بچه بدیم گرانی مواد خوداکی اینه که به ستوه امدن مردم

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      گرانی هم از دولت دور از خدای اصلاحات(روحانی )شروع شد

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    مهسا امینی اومد کارخانه فولاد اختلاس از یاد رفت خخخخخخخخخخخ

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      رسانه های معاند وطن فروش آوردنش ، خوب میگفتی نمی آوردنش

  • پورمرتضی ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    سلام متاسفانه در این نوشته مسائل ومشکلات بزرگ نمایی شده وبا رویکردی نا امیدانه ومنفی به مسائل نگاه شده این طور نیست که باطل پیروز شده باشه چرا که بی حجابی که باطل وخلاف فرمان خداست به قول خودش کف روی آب است ونمایش وتظاهر وسروصدای باطل زیاد هست اما از بین رفتنیست این وعده خداست وحق پیروز خواهد شد وزمین به صالحان به ارث خواهد رسید نظر شما درمقابل نظر خدای تبارک وتعالی غلط ونادرست هست واصلا چیزی نیست چرا که او خالق ومربی شما وهمه جهان وجهانیان هست دیدگاهش مثبت پراز امید وآینده کل جهان رو روشن ترسیم فرموده علاوه براینکه کسی منکر فساد ومشکلات در ایران وکل جهان نیست وبا وجود انواع واقسام فسادها مشکلات در طول تاریخ زندگی بشر درروی زمین تا قیامت خداوند چنین وعده ایی فرموده واز خداوند راستگوتر کسی نیست واین نوع حرف زدن نه تنها مشکلی رو حل نمیکنه بلکه خودش تولید مشکل وفساد میکنه ناامیدی از گناهان کبیره هست وخود این حالت که گویا حال نویسنده هست به خوانده منتقل میشه وتوان حل مسئله رو از ادمی میگره وحتی به شدت انسان رو فلج میکنه هم از جهت فکری واز جهت عملی هم اینکه این همه خانم محجبه رو این شخص نمیبینه که درمراسمات مختلف بیرون میان وخیلی خیلی تعدادشون از زنان ودخترانی که حجاب ندارن بیشتر هستند ما اجازه نداریم مشکلات را بزرگنمایی کنیم وفقط امور منفی راببینیم ومسایل مثبت وخوب رو که کم نیست نبینیم واینهارو کوچیک وناچیز تصور کنیم اما مسائل منفی رو برزگ ببینیم همه مثبت ها ومنفی رو باهم دیدن باعث میشه انسان بالانس وتعادل روحیش از دست نده وتونه به اندازه خودش در حل مشکلات دخالت کنه وبا تکیه بر قدرت او به سمت وعده‌هایی که فرموده پیش بره

    • ناشناس ارسالی در
      پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

      نا امیدم شدم از سطح ادراکت از این متن
      یکی از مهمترین دلایل ایجاد و ابقای مشکلات در این سبستم و این مملکت تفکر امثال شماس ک مبتنی بر نفهمیدنه ک شوربختانه فکر میکنید ک برعکسه

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      آفرین به معرفت و بصیرت و نگاه خوبت داداش
      ولی حیف که دلهای سیاه دور از نور خدا بی دینان و وطن فروشان این حرفها رو هزم نمی کنند

    • ۰۲۱ ارسالی در
      سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱

      نادان پس شما برو بالای برج ازادی خودتو پرت کن پایین خدا خودش نگهت میدا ره خدا به همه عقل وشعور داده به شماهم داده چون ارحم الراحمینه ولی شما نمیتونی درست ازش استفاده کنی واین متن شما قیاس معالفارقه از کلمه نادان نارحت نشو بی احترامی به شما نکردم این یک تلنگوره

  • رضا ارسالی در
    پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    طبیعت انتخاب خودش رو میکنه و با قدرتی که داره پیش میره و روشنایی به تاریکی پیروز میشه

  • علی ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است..مردود است.

    • رهگذر ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      تو هم همنطور

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      آشوب طلب باید تنبیه بشه

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      کافر همه را به کیش خود پندارد

  • بی نام ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    و طبق معمول شماها با هزار جور طعنه و تیکه، یه وقت از حکم خدا نگید

  • سورنا اشکانی ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    اینجوری نمیشه این دولت بیاد هرسال یه عده را بکشه باید بره چون وقتشه

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    اقای اشتری خیال شما راحت ما جشن پیروزی نگرفتیم چون این اولین فتنه نبوده و اخرین هم نخواهد بود این خبری هست که معصومین دادن اما از نوع ادبیات شما و بیانیه صادر کردن شما در بندهای مختلف معلومه که حسابی اتیش گرفتید از این که این فتنه هم ابتر موند این دفعه که خواستند یه فتنه دیگه راه بیندازند لطفا به ایادی خارج نشین و دول حامی اونها این پالس بفرستید که کلا خفه چبشوند چون هنوز گروه کثیری از ملت ما به اونها الرژی دارند و هرجا دم خروس معلوم بشه سخت مقابله میکنند و دوباره فتنه بعدی هم ابتر میمونه

  • علیرضا ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    من نمیدانم از کی بدبینی و غر زدن در این مملکت نشانه مطلع بودن و روشنفکری شده . این خیلی خوبه که به جای این سبک برخورد ، حداقل نظرتان رو برای راه حل بگید . دل سوزی برای تنها دختر چادری کلاس به چه درد میخوره ، وقتی که خودمان مدافع این شرایط هستیم !

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      داداش اینها قاطی کردن

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    متاسفم برای مملکتی که بجای حل مشکلات معیشت مردم دغدغه اش شده چند تار موی چند جوان که دارند جوانب میکنند تا با این حربه کم وکاستیها را لاپوشونی کنند

  • حمید رضا ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    اشتری هر آنچه شرط بلاغ بود رو گفت دمش گرم ، تو خود خواهی پند گیری خواه ملال ، به نظر من حرفش رو گوش کنید ، یا آماده ی رفتن باشید / راستی حرفهای من رو نمیگذارید ؟ تلخه؟

  • محمد ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    مشکلات بسیار است .این گرانیها کمی دستمزد حقوقهای معوق و غیره را همه اقشار میدونند خصوصا اقشار کم درامد و ضعیف که تحت فشار هستند.ولی مشکل بزرگتر اینه که هر کسی نظرش بر اساس اولویت خودشه و بجای حل مشکل و جلوگیری از اشتباهات گذشته توسط دست اندرکاران جلوگیری از اختلاس ها.با بی توجهی با استناد به روایات و ایات قران و هر راه دیگر زیر بار هیچ تقصیری نمیروند تا منافعشان به خطر نیفتد و زمین و زمان بهم میدوزند که همه امورات را گل و بلبل جلوه دهند.وتا این وضع هست و گناه و تقصیر به گردن هم می اندازند وضع و حال مردم خوب نمیشود.امروز واقعیت جامعه فقر .گرانی فساد و...که نمیشود انکار کرد

  • حسین زاده ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    یا حسین علیه السلام:
    ⭕️ طرف ۴ تا بی حجاب دیده توی خیابون دیگه هول کرده! فکر کرد دیگه انقلاب تموم شده!

    بنده خدا چرا به اون چهار نفر بدحجاب نگاه میکنی.

    ❇️ یه کمی سرت رو بالاتر بگیر تا بتونی کل کشور رو ببینی، بتونی اوضاع منطقه و جهان رو ببینی.

    آمریکایی ها انقدر ضعیف شدن که دیگه زور نوچه های خودشون در منطقه رو هم ندارند...

    🔸این چند تا بدحجابی همیشه بوده. چیز عجیب و غریبی نیست.

    اینا هم دو روز که اینجوری گشتن کم کم متوجه اشتباهشون میشن.

    دوران نو بودن هرزگی در جهان گذشته...

    الان حرف نو و تازه در جهان، حجاب هست.

    ✅ ان شالله ازین به بعد حجاب در جامعه ما خیلی بیشتر از قبل خواهد شد. خیلی ها فهمیدند که دشمن چقدر دنبال بی حجاب کردن زنان ماست.

  • حسین زاده ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    یا حسین علیه السلام:
    ⭕️ فکر میکنید چرا توی این چند وقت نوچه های دشمن چادر از سر زنان مومنه کشیدند؟

    برای اینکه عصبانی بودند از این همه محجبه در کشور.

    💢 ده ها ساله دارن میلیاردها دلار برای بی حجابی در کشور ما هزینه میکنن ولی بازم میبینن که مردم به حجاب گرایش دارن! خب این براشون عذاب آوره دیگه. غیر قابل تحمله

    انقدر غیر قابل تحمله که میان حمله میکنن که چادر رو بکشن!

    اونا براشون خیلی بهتره که بتونن با ماهواره و شبکه های مستهجن، بانوان رو بی حجاب کنند، اینجوری براشون آبرومندانه تره!

    💢 ولی وقتی میبینن بازم اکثر مردم حجاب دارن دیگه خونشون به جوش اومده و به زور چادر از سر چند تا زن کشیدند!

    میگن شاید با این کارا بشه محجبه ها رو بترسونیم که بی خیال حجاب بشن

    ✅ در حالی که محجبه ها خیلی شجاع تر از این حرفا هستن...

    اونا جون به لب شدن از دیدن چادرهای بانوان عاقل و فهمیده ی کشورمون....😊
    ✅ باید این روزها خوشحالی کرد

    باید همه جا شیرینی پخش کرد. باید لبخند زد از این همه پیروزی جبهه حق....

    ❤️ هرچقدر به زمان ظهور نزدیک تر میشیم این پیروزی ها بیشتر هم خواهد شد


    منتظر روزهای بسیار زیباتر باشید....💥

    • No name ارسالی در
      یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱

      بشین بابا.

  • حسین زاده ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    دلت برای اون دختر چادری تنهانسوزه امام حسین علیه السلام با این عظمتشان ۷۲ تا یار داشتند
    مهم اینکه چه یاری باشند

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

      چرت میگی

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    حجاب را جمهوری اسلامی نیاورده است حجاب دستور صریح اسلام است
    پس لطفاً در موضع گیری ها مراقب باشیم جو گیر نشیم

  • مجید ارسالی در
    شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

    به خدا این نسل گناه دارند.راه واردات وصادرات که سخت بسته است.خواهشن اعضای نظام را از عضو هایی که سدواد ارتبابا خارج دارند انتخاب کنید .رییس جمهور نباید روحانی باشد.روانی جایش درمسجدهست .درتصمیم سیاسی وارتباط خارج نیست

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱

    دستورقرآن عدالت است وحق الناس است دردرجه اول،
    حکومتی خودراپرچمداراسلام راستین درجهان میداند،اینهمه فسادودزدی واختلاس!

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها