کد خبر: 526701
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

همه چیز درباره مهاجرت به کانادا و انواع برنامه‌های مهاجرتی تجاری، اقتصادی و تحصیلی 2021

شاید باورتان نشود که رشد جمعیت در شهرها و مناطق روستایی کانادا و حمایت از بازار کار آن به مهاجران وابسته است! کانادا جمعیت سالخورده دارد و اگر سیستم مهاجرتی قوی نداشته باشد، در مسیری مشابه با ژاپن در دهه 1990 قرار خواهد گرفت.

همه چیز درباره مهاجرت به کانادا و انواع برنامه‌های مهاجرتی تجاری، اقتصادی و تحصیلی 2021
کد خبر: 526701
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شاید باورتان نشود که رشد جمعیت در شهرها و مناطق روستایی کانادا و حمایت از بازار کار آن به مهاجران وابسته است! کانادا جمعیت سالخورده دارد و اگر سیستم مهاجرتی قوی نداشته باشد، در مسیری مشابه با ژاپن در دهه 1990 قرار خواهد گرفت.

اما برخلاف ژاپن، کانادا مهاجرت را پذیرفته تا بخش بزرگی از جمعیت در سنین اولیه کار یعنی بین 25 تا 54 سال حفظ شود. این کشور تا سال 2023 پذیرای بیش از یک میلیون مهاجر جدید خواهد بود! اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید باید بدانید که راه های زیادی برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم آن وجود دارد.

بیش از 80 برنامه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد

اگر بخواهیم انواع مسیرهای مهاجرت به کانادا را به صورت خیلی کلی بیان کنیم، می‌توانیم بگوییم که مهاجرت به این کشور می‌تواند تجاری، تحصیلی، کاری و از طریق سرمایه گذاری باشد. اما هر کدام از این مسیرها برنامه‌های مختلفی دارند و اگر همه آنها را حساب کنیم، بیش از 80 مسیر مهاجرتی به کانادا وجود دارد.

هر برنامه صلاحیت‌های مورد نیاز متفاوتی را دارد و بدیهی است که توضیح یکجا درباره همه برنامه‌ها امکان پذیر نیست. برای مثال، گزینه های مهاجرت اقتصادی و تجاری برای متخصصانی است که مهارت‌هایی برای پشتیبانی از اقتصاد کانادا دارند. برخی از مسیرهای مهاجرت تجاری و سرمایه گذاری عبارتند از:

  • برنامه های نامزد استانی
  • اکسپرس اینتری
  • مهاجرت کبک
  • برنامه های سرمایه گذاری
  • برنامه های کارآفرین و خوداشتغالی

سایر برنامه‌‌های مهاجرت فدرال مانند برنامه مراقبت‌کنندگان، مهاجرت آزمایشی آتلانتیک، مهاجرت آزمایشی روستایی و شمالی، و مهاجرت آزمایشی کشاورزی و مواد غذایی نیز زیر چتر مهاجرت اقتصادی به کانادا قرار می‌گیرند.

هنگام درخواست ویزا، اسناد مختلفی برای تایید تجربه کاری و تحصیلی، هویت و سوابق کیفری و پزشکی درخواست می‌شود. انواع مدارک مورد نیاز بسته به برنامه‌ای که برای آن درخواست می‌دهید، متفاوت خواهد بود. برخی از برنامه‌های مهاجرتی نسبت به بقیه به مدارک بیشتری نیاز دارند و استفاده از خدمات وکیل مهاجرت به کانادا می‌تواند کمک زیادی به روند مهاجرت از ابتدا تا انتها کند. تیم مهاجرتی ای ویزا، بزرگ‌ترین تیم مهاجرتی ایالت بریتیش کلمبیای کانادا، با بیش از 10 هزار پرونده موفق، شما را تا رسیدن به مرحله نهایی مهاجرت به کانادا همراهی می‌کند.

تحصیل در کانادا هدف دانشجویان بین المللی

2

کانادا برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل کم‌هزینه‌تر در سطح بین‌المللی هستند، گزینه بهتری نسبت به آمریکاست. دانشگاه‌های کانادا هم مانند دانشگاه‌های آمریکا مدارک معتبر ارائه می‌دهند. این در حالی است که اغلب دانشگاه‌های این کشور هزینه‌های مقرون به صرفه‌تری نسبت به دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان دارند. علاوه بر آن، دانشگاه‌های کانادا بورسیه‌ها و جوایز مختلفی را برای دانشجویان بین‌المللی به منظور تحصیل و انجام تحقیقات ارائه می‌کنند و این باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور می‌شود.

کانادایی‌ها اهمیت زیادی به یادگیری می‌دهند و استانداردهای آموزش در این کشور بسیار بالا است. تقریباً 100 دانشگاه در کانادا وجود دارد که پنج دانشگاه آن یعنی دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال و دانشگاه آلبرتا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. تحقیقات، انتشارات علمی و همکاری های بین المللی سه جنبه اصلی هستند که موسسات دانشگاهی کانادا بر روی آنها تمرکز می کنند.

بسیاری از دانشجویان بین المللی تحصیل در کانادا را شروعی برای اخذ اقامت این کشور می‌دانند. چرا که پس از اتمام تحصیل در این کشور امکان دریافت مجوز کار پس از تحصیل وجود دارد و این یعنی می‌توانید پس از یک مدت کار در این کشور برای اخذ اقامت درخواست دهید. با توجه به فرصت‌های شغلی عالی که در کانادا وجود دارد، تعجبی ندارد که بسیاری از دانشجویان بین المللی این کشور را برای تحصیل و کار انتخاب می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند در طول تحصیل خود کار ‌کنند و این می‌تواند به شروع یک شغل در صنعت مورد نظر پس از اخذ مدرک کمک کند. از آنجایی که افراد زیادی برای دریافت این مزایای عالی به کانادا مهاجرت می‌کنند، انتخاب رشته تحصیلی بسیار مهم است.

آیا اخذ ویزای تحصیلی کانادا آسان است؟

3

اخذ ویزای تحصیلی کانادا آسان نیست اما اگر خیلی سخت بود این همه دانشجوی بین المللی نمی‌توانستند به این کشور مهاجرت کنند. اولین قدم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دریافت پذیرش از یک دانشگاه کانادایی است. اما اخذ پذیرش تحصیلی به معنای این نیست که می‌توانید به راحتی ویزای تحصیلی بگیرید. برای اخذ این ویزا باید مدارک بسیار مهمی ارائه دهید که برخی از آنها عبارتند از:

  • مدارکی دال بر تمکن مالی کافی برای تحصیل در کانادا (هزینه های تحصیل و هزینه‌های زندگی)
  • مدرکی که تأیید کند سابقه کیفری ندارید.
  • مدارک پزشکی که نشان دهد در سلامت کامل هستید و در صورت نیاز معاینات پزشکی کامل ارائه دهید.
  • استادی پلن کامل که نشان دهد با تحصیل در کانادا موقعیت شغلی بهتری در کشور خودتان به دست خواهید آورد.
  • مدارکی که نشان دهد به کشور خود وابستگی دارید و قصد دارید پس از اتمام تحصیلات به آن بازگردید.
  • مدرک زبان معتبر


گرچه دانشگاه‌های کانادا به داشتن مدرک زبان اهمیت ویژه‌ای قائل هستند اما اخیرا برخی دانشگاه‌ها پذیرش مشروط هم انجام می‌دهند. این بدان معناست که دانشجو می تواند بدون مدرک زبان هم پذیرش شود اما در ابتدا باید در دورهای زبان در کانادا شرکت کند و سپس وارد دوره‌های اصلی تحصیلی شود.

بررسی پرونده درخواست ویزا ممکن است چند ماه طول بکشد اما طبق قوانینی که اخیرا برای اخذ ویزای تحصیلی وضع شده است، اگر یکی از اعضای خانواده متقاضی با داشتن مجوز کار در کانادا در این کشور مشفول کار باشد، درخواست مجوز تحصیل در عرض دو هفته بررسی می‌شود.

مجوز تحصیل 90 روز پس از پایان تحصیلات (پس از دریافت اطلاعیه از اتمام برنامه) منقضی می شود. اما در موارد زیر می‌توانید آن را تمدید کنید:

  • مایل به ادامه تحصیل هستید.
  • برنامه تحصیلی تمدید شده است.
  • دانشگاه خود را تغییر داده‌اید.

خبر خوب این است که در مدت 3 ماه پس از تحصیلات می‌توانید برای مجوز کار پس از تحصیل درخواست دهید. این مجوز به شما امکان می‌دهد در یک شغل تمام وقت یا نیمه وقت مشغول شوید یا حتی یک کار آزاد در کانادا داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعاتی جامع و کلی درباره روش های مهاجرت به کانادا، به شما خواننده گرامی ارائه کنیم. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید تا بهترین روش برای مهاجرت انتخاب کنید با تیم متخصص ای ویزا ( https://evisaimmigration.org ) در ارتباط باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها