کد خبر: 511755
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

paypal؛ حامی جدید رمزارزها

مشتریان PayPal در بریتانیا از این پس می‌توانند از این پلتفرم برای خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتالی استفاده کنند. طبق طلاعاتی که شرکت PayPal منتشر کرده، مشتریان این شرکت می‌توانند با یک پوند سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند.

paypal؛ حامی جدید رمزارزها
کد خبر: 511755
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مشتریان PayPal در بریتانیا از این پس می‌توانند از این پلتفرم برای خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتالی استفاده کنند. طبق طلاعاتی که شرکت PayPal منتشر کرده، مشتریان این شرکت می‌توانند با یک پوند سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند.

البته این شرکت اعلام کرده خریداران ارزهای دیجیتالی هنوز نمی‌توانند پرداخت‌هایشان را به طور مستقیم با بیت‌کوین یا دیگر رمزارها انجام دهند. طبق برنامه PayPal، خریداران ارزهای دیجیتالی برای خرید یک ارز دیگر ابتدا باید ارز دیجیتالی خود را به ارز سنتی تبدیل و بعد از آن دوباره اقدام به خرید یک ارز دیجیتالی دیگر کنند.

بیت کوین

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، PayPal ابتدا همکاری خودش را با بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین کش آغاز می‌کند و به مرور دیگر ارزهای دیجیتالی را به این برنامه می‌افزاید. این سامانه انتقال وجه الکترونیکی برای اینکه بتواند تعداد مشتریانش را زیاد کند ماه اکتبر سرویس رمزارزهای خود را در آمریکا راه‌اندازی کرده بود.

البته چنان‌که مشخص است، فعلاً این ارزها را نمی‌توان برای دیگران ارسال یا از یک کیف پول به کیف پول دیجیتالی دیگری منتقل کرد، اما شاید به زودی این شرکت برنامه خودش را بهبود بخشد و شرایط را برای انتقال رمزارزها از کیف پولی به کیف پول دیگر فراهم کند.

قوانین سخت بریتانیا برای رمزارزها

بازار ارزهای دیجیتالی به دلیل نوسان بیش از اندازه بازاری پرریسک به شمار می‌رود و همین موضوع هم باعث شده برخی شرکت‌های تجاری به دنبال فراهم کردن شرایطی مطمئن برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتالی باشند.

سخنگوی PayPal درباره حضور این شرکت در بازار کریپتو به شبکه CNBC گفته است: «بازار کریپتو مدت‌هاست که شکل گرفته، اما برای اینکه بتوانید در این بازار فعالیت و از رمزارزها استفاده کنید باید ماهر باشید. کار با این ارزها در بستری مثل PayPal نقطه شروع بسیار خوبی برای شما خواهد بود.»

بیت کوین

شرکت PayPal در حالی به بازار ارزهای دیجیتالی بریتانیا وارد شده که نهادهای نظارتی انگلستان در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای در مورد این بازار هشدار داده‌اند و در ماه ژوئن نیز سازمان نظارت بر رفتارهای مالی بزرگ‌ترین صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده در جهان را از انجام هرگونه فعالیت در بریتانیا منع کرد.

هرچند سیستم اقتصادی بریتانیا نگاه مثبتی به بازار رمزارزها ندارد، اما دان شولمن مدیر اجرایی PayPal به فایننشال تایمز می‌گوید: «من معتقدم دولت‌ها و بانک‌های مرکزی باید درک کنند که جهان به سمت پرداخت‌های دیجیتالی حرکت می‌کند. آنها باید بپذیرند که نمی‌توانند سیاست‌های پولی را از طریق انتشار اسکناس مدیریت کنند.»

خوزه فرناندز داپونته نایب‌رئیس PayPal نیز در این باره گفته: «ما متعهد هستیم که همکاری خود را با نهادهای نظارتی در بریتانیا و سراسر جهان در شفاف کردن بازار رمزارزها ادامه دهیم، زیرا ارزهای دیجیتالی در آینده امور مالی و تجارت جهانی نقش مهمی خواهند داشت.»

او همچنین ادامه داده: «شرکت PayPal قصد دارد خدمات رمزارز خود را در ماه‌های آینده گسترش دهد و به همین خاطر شفافیت این بازار برای PayPal بسیار مهم است.»

ارز دیجیتال

قیمت بیت‌کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتالی جهان در آوریل گذشته رکورد زد و به 65 هزار دلار رسید؛ هرچند دولت چین با تصویب قوانین سخت علیه این ارز دیجیتالی باعث ریزش قیمت آن شد. البته ریزش این بازار چندان دوامی پیدا نکرد و حمایت شرکت‌های تجاری از این بازار موجب رشد دوباره آنها شد به نحوی که بیت‌کوین برای اولین بار در سه ماه گذشته توانست دوباره به بالای 50 هزار دلار برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها