کد خبر: 553269
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۲:۵۴:۳۷
| |

در حال تکمیل:

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان‌/ افزایش جانباختگان متروپل آبادان به 31 نفر/ 38 نفر مفقود ‌‌+ ویدیو + اسامی مصدومان

سخنگوی اورژانس کشور از ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان و مصدومیت دو نفر تاکنون خبر داد.

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان‌/ افزایش جانباختگان متروپل آبادان به 31 نفر/  38 نفر مفقود ‌‌+ ویدیو + اسامی مصدومان
کد خبر: 553269
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۲:۵۴:۳۷

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از مرگ یک تن درپی ریزش بخشی از یک ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان خبرداد.

به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی در این‌باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲:۵۰ امروز یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان در معرض ریزش قرار گرفته بود که مدتی بعد بخشی از آن دچار ریزش شد.  

وی ادامه داد: در پی اعلام این حادثه به اورژانس، بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که در حال حاضر نیز در محل مستقر هستند. همچنین تیم‌هایی از اورژانس اهواز نیز به محل اعزام شدند.  

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه دیگر نیروهای امدادی نیز در محل حضور دارند و در حال حاضر عملیات ادامه دارد، گفت: در این حادثه تاکنون یک تن جان خود را از دست داده و چهار نفر نیز مصدوم شدند که افراد مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.  

وی اضافه کرد: علت ریزش این ساختمان در حال بررسی است.

همچنین مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز درباره این حادثه گفت:‌ این حادثه در ساعت ۱۲:۳۰ دوم خرداد ماه به هلال احمر نیز اطلاع داده شد و گزارش اولیه آن حاکی از ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری بود. 

وی با بیان اینکه چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شد، گفت: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

ولی‌پور اضافه کرد:‌ علاوه بر آن یک بالگرد، هفت خودروی نجات و پنج تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده یاب برای امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند.

بر اساس اعلام امدادگران حاضر در محل، احتمال محبوس شدن افرادی در زیر آوار وجود دارد.

۴ کشته و ۲۵ مصدوم در پی ریزش ساختمان در آبادان

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین آمار مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش آوار گفت: تاکنون متاسفانه ۴ نفر جان باختند.

وی ادامه داد: ۲۵ نفر مصدوم شده اند و همچنین براساس اعلام شاهدان محلی احتمال دارد ۵۰ نفر در زیر آوار باشند.

سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان نیز در پی این حادثه از مردم خواست در محل حادثه حاضر نشوند و از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کنند.

شمار قربانیان ۵ تن شد/ ۲۶ مصدوم

خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه عملیات در محل حادثه ساختمان متروپل آبادان همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون و در جریان عملیات اواربرداری و نجات در این ساختمان ۱۰ طبقه پنج تن جان خود را از دست داده و ۲۶ تن مصدوم شده‌اند.

وی همچنین درباره ظرفیت‌های موجود برای پذیرش مصدومان احتمالی گفت: اورژانس بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر در آماده‌باش کامل هستند و بیش از ۱۰۰ ظرفیت در بیمارستان‌های این‌شهرها فراهم شده است. خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در پذیرش مصدومان در اورژانس وجود ندارد.

نجات ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار

ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات گفت: نیروهای امدادی هلال احمر ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار را نجات داده و ۲۷ نفر را به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل کردند.

اسامی مصدومان حادثه ریزش متروپل بستری شده:

بیمارستان ۱۷ شهریور

۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری

۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

بیمارستان امام خمینی

۳. نگار درآباد ۲۸ساله

۴. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله

۵. منصور توسلی ۶۱ساله

۶. نوید مزرعاوی۲۶ ساله

۷ عبدا... باوی پور

۸. حسین عسکراوی ۲۱ساله

۹.علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله

۱۰. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله

۱۱. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص

۱۲. میثم عرفی ۳۱ساله

۱۳ حدیث هاشم مطوری

۱۴. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد

۱۵ حسین رسولی ۴۴ ساله

۱۶. فاطمه آل ناصر۳۱ساله

۱۷. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص

۱۸. عباس بچاری ۳۴ساله

۱۹. مجید توسلی۴۲ ساله

بیمارستان شهید بهشتی

۲. طارق قیم ۳۵ سال

۲۱. معصومه کوشیکی۵۶ ساله

۲۲. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله

۲۳. مسیح صادقی ۷ساله

۲۴. حمیدصادقی

۲۵. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

جستجو برای آوار برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد. احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

افزایش جانباختگان متروپل آبادان به ٧ نفر

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش جانباختگان حادثه متروپل آبادان به هفت نفر خبر داد.

مهدی ولیپور در این باره اظهار کرد: بر اساس گزارش های جدید تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان که طی روز جاری رخ داد به ۷ تن افزایش یافته است.

وی گفت: ۵ نفر در محل حادثه و دو تن نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

کشف اجساد 3 نفر دیگر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد: اجساد سه تن دیگر از افرادی که در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان مدفون شده بودند با تلاش امدادگران حاضر در محل کشف شده و به این ترتیب متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به ۱۰ نفر رسیده است.  

وی با بیان اینکه تلاش امدادگران برای جستجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین تر ادامه دارد، گفت: جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است.  

۱۱۲ نجاتگر و ۱۹ خودروی عملیاتی در محل حادثه هستند

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر تداوم عملیات امدادرسانی در آبادان و فعالیت شبانه روزی نیروهای جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر ۲۳ تیم شامل ۱۱۲ نفر در حال انجام عملیات جست‌وجو و نجات در طبقات زیرین ساختمان هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر که خود برای مدیریت میدانی عملیات در خوزستان بسر می‌برد خاطر نشان کرد: با تلاش نجاتگران هلال احمر تا این لحظه پیکر ۹ جان‌باخته رهاسازی شده است و با توجه به فوت یک نفر در بیمارستان مجموع قربانیان تا این لحظه ۱۰ نفر است. ۳۲ نفر نیز مصدوم شدند.

وی افزود: ۷ نفر از زیر آوار توسط سگ‌های آنست (جست‌وجو) و دستگاه‌های الکترونیکی زنده‌یاب جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تمام توان عملیاتی و لجستیکی جمعیت هلال احمر برای تسریع در امر جست‌وجو و نجات حادثه‌دیدگان بسیج شده است و بسیاری از استان‌ها نیز اعلام آمادگی برای حضور در منطقه را دارند.

مالک و پیمانکار متروپل در محل حادثه فوت کردند

دادستان خوزستان اعلام کرد: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت، در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

شمار کشته‌شدگان حادثه متروپل آبادان به ۱۱ نفر رسید

کولیوند از جانباختن ۱۱ شهروند آبادان در حادثه ریزش ساختمان متروپل خبر داد و گفت: تعداد مصدومان این حادثه به ۳۹ نفر افزایش یافته است.

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: متاسفانه حجم آوار پایدار نیست و این وضعیت شرایط را برای امدادگران دشوار کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه ساختمان مجاور متروپل تخلیه شده است افزود: با توجه به شرایط موجود امدادرسانی از چند جبهه در حال انجام است. 

حبس ۵۰ نفر در زیر آوار/ تعداد مصدومان حادثه متروپل آبادان به ۳۳ نفر رسید

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: تاکنون 33 نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه ‌طبق مشاهدات عینی همچنان 50 نفر زیر آوار گرفتار‌ند که تلاش برای نجات آنها ادامه دارد، افزود: 50 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه مستقر هستند و یک فروند بالگرد نیز در فرودگاه آبادان برای اعزام فوری مصدومان مستقر است.

تعداد جانباختگان متروپل به ۱۴ نفر رسید/ آواربرداری تا صبح یکسره ادامه دارد

احمد وحیدی، وزیر کشور با اشاره به آمار جانباختگان و مصدومان عنوان کرد: تا این لحظه در مجموع ۱۴ فوت شده داریم، ۳۲ مصدوم نیز داشتیم که ۲۹ نفر ترخیص شدند و سه نفر دیگر همچنان در بیمارستان‌ها هستند. عملیات آواربرداری تا صبح یکسره ادامه خواهد داشت. 

جانباختگان به 19 نفر رسیدند/ 13 نفر شناسایی به خاک سپرده شدند

احمد وحیدی، وزیر کشور پنجشنبه 5 خرداد گفت: از ۱۹ جانباخته حادثه متروپل آبادان پیکرهای ۱۳ نفر شناسایی شده و به خاک سپرده شدند. همچنین از ۶ پیکری که اخیرا از زیر آوار خارج شده هویت سه پیکر مشخص شده و سه پیکر به دلیل جراحت وارده تاکنون شناسایی نشده اند.

وزیر کشور در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در این رابطه اظهار داشت: آواربرداری از محل حادثه با توجه به وضعیت شکننده ساختمان سخت است ولی با تلاش امدادگران ادامه دارد.

۲۱ فوتی و ۴۸ مصدوم، آخرین آمار حادثه متروپل آبادان

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های جستجو و نجات تا صبح امروز پیکر ۲۱ شهروند از زیر آوارها شناسایی، رها‌سازی و به آرامستان آبادان انتقال یافت.

به گفته او، تا کنون ۴۸ نفر نیز مورد امدادرسانی قرار گرفته‌اند.

افزایش جانباختگان متروپل به 24 نفر

احسان عباسپور، فرماندار آبادان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات فوتی‌های حادثه متروپل تا صبح امروز جمعه به 24 نفر افزایش یافته است.

تعداد جانباختگان این حادثه به عدد ۲۸ نفر رسیده است

احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز شنبه 7 خرداد در جمع خبرنگاران در محل ساختمان متروپل اظهار کرد: دو پیکر دیگر از جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان از زیر آوار خارج شده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی آبادان به منظور تشخیص هویت شده است.

وی افزود: بر این اساس تعداد جانباختگان این حادثه به عدد ۲۸ نفر رسیده است.

وحیدی با اشاره به سختی کار آواربرداری در ساختمان متروپل آبادان بیان کرد: در هیچ حادثه‌ای در کشور تا این میزان تنوع ماشین آلات برای آواربرداری نداشته ایم با وجود این مکان حادثه گنجایش ورود بیش از حد ماشین آلات را ندارد.

آمار مفقودی‌های متروپل آبادان اعلام شد: ۳۸ نفر

صادق خلیلیان در حاشیه حضور در ساختمان متروپل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه‌ای که بعد از ظهر دیروز با حضور وزیر کشور برگزار شد، قرار شد بعد از مقاوم‌سازی ساختمان در چهار جبهه کار آواربرداری را انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر این چهار جبهه کاری فعال شده‌اند و از چهار جهت به مناطق حساس رسیده‌ایم. امیدواریم هر چه سریع‌تر با توجه به خطراتی که در خصوص ریزش متروپل وجود دارد بتوانیم کار آواربرداری را انجام دهیم و پیکرهای گرفتار زیر آوار را خارج کنیم.

استاندار خوزستان گفت: بر اساس آمار اولیه و بنا به اعلام خانواده‌ها، ۳۸ نفر به ما اعلام مفقودی شده است.

خلیلیان ادامه داد: تاکنون پیکر ۲۹ نفر از زیر آوار خارج شده است. از این ۲۹ نفر، سه پیکر مجهول‌الهویه هستند. همچنان در حال جست‌وجو برای پیدا کردن باقی پیکرها هستیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا درخواست آخرین خانواده‌ای که ادعا دارد فردی بر اساس مستندات در زیر آوار هست را پیگیری و پیکرها را خارج کنیم.

وی افزود: تمام مناطق احتمالی که ممکن است این پیکرها در منطقه حضور داشته باشند را شناسایی کرده‌ایم و کار آواربرداری بر این نقاط متمرکز شده است.

تعداد جانباختگان متروپل به ۳۱ تن رسید

تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با کشف ۲ جسد دیگر به ۳۱ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، در دقایق اولیه بامداد دوشنبه این دو جسد توسط امداد رسانان کشف شناسایی شدند.

استاندار خوزستان پیشتر اعلام کرده بود که ۳۸ نفر در جریان این ریزش ساختمانی مفقود شده اند.

بر اساس شواهد موجود جسد یک فرد دیگر هم توسط امدادرسانان شناسایی شده اما به دلیل قرار گرفتن در زیر بتن هنوز از زیر اوار خارج نشده و بزودی از زیر آوار خارج میشود.

این خبر به روز رسانی می‌شود ...

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها