کد خبر: 524712
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۱:۵۶:۱۷
| |

توسعه فوتبال گروگان سازمان لیگ و رفتارهای شائبه برانگیزش/ باید نوری به نهانخانه انداخت

سازمان لیگ طی هفته‌های اخیر با رفتارهای غلط اصرار به مقابله با توسعه فوتبال و درآمدزایی باشگاه‌ها داردکه شائبه های زیادی را موجب شده است.

توسعه فوتبال گروگان سازمان لیگ و رفتارهای شائبه برانگیزش/ باید نوری به نهانخانه انداخت
کد خبر: 524712
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۱:۵۶:۱۷

اعتمادآنلاین| تاخیر 30 دقیقه ای در آغاز دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به نوعی یک آبروریزی در فوتبال کشور بود. اتفاقی که از هفته های ابتدایی لیگ امسال بر سر تبلیغات محیطی شکل گرفت و تا امروز هم ادامه دارد.

به گزارش فارس،قبل از دیدار پرسپولیس و نفت بود که مسئولان ورزشگاه آزادی اعلام کردند تا زمانی که بر سر اجاره بهای این مجموعه به توافق نرسند، اجازه برگزاری این دیدار را نخواهند داد. از آنجا که استقلال برای یک بازی رقمی معادل یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون به ورزشگاه آزادی پرداخت کرده بود، مدیران این مجموعه همین رقم را هم از پرسپولیس مطالبه کردند اما از آنجا که تبلیغات محیطی در اختیار سازمان لیگ قرار گرفته، این سازمان اعلام کرد زیر بار پرداخت این رقم نخواهد رفت.

همین مساله تماشاگرانی که پای تلویزیون نشسته بودند را 30 دقیقه معطل کرد اما اصل ماجرا چیست که صدای شرکت توسعه و تجهیز را هم در آورد؟ خدایی معاون شرکت توسعه و تجهیز گفت: "استقلال بابت تبلیغات محیطی بازی اول فصل 10 میلیارد تومان درآمدزایی کرد.کارگزار استقلال گفته مبلغ هر بازی را پس از آن پرداخت می‌کنیم که برای دیدار اول هم این کار را انجام داد و پول ما را هم دادند اما متاسفانه صادق درودگر هر وقت کم می آورد، به بقیه می گوید شما نمی‌دانید. سوال ما این است که استقلال روز جمعه این درآمد را آورد اما چرا نمی‌گذارید ادامه پیدا کند؟"

سوالی که پرسیده شده، این است که چرا سازمان لیگ در مقابل حق بدیهی باشگاه‌ها و این منطق روشن و واضح، چنین مقاومت می‌کند؟ رویه در پیش گرفته شده اصرار غلط جلوی توسعه روند باشگاهداری در فوتبال ایران است و طبیعی بود که باشگاه‌ها روزی روی این موضوع واکنش نشان بدهند. حالا که این اتفاق رخ داده و یک باشگاه راه خود را در بحث تبلیغات محیطی پیدا و البته چراغ را برای بقیه روشن کرده، چرا باید مقابلش سنگ‌اندازی ببیند؟ در پس این مقاومت، چه چیزی نهفته که سازمان لیگ به روند غلط و غیرحرفه ای خود ادامه می دهد؟

اینکه از این راه باشگاه‌ها به توسعه برسند، یک مجموعه ورزشی درآمد بیشتری داشته باشد و البته مشکلات اقتصادی و مالی در نظام باشگاهداری کم شود، چه ایرادی دارد که یک سازمان به خاطرش حاضر است همه کار انجام بدهد؟ اینکه جلوی برگزاری یک بازی گرفته شود، همه عواملش برای سنگ‌اندازی مقابل باشگاه‌ها متحد شوند و ... رویه‌ای است که نخ نما شده و باشگاه‌ها آن را بر نخواهند تابید و سازمان یگ بایستی در قبالش پاسخگو باشد؛ نه اینکه فردی را که دارای سابقه ای روشن است، جلو بیندازد و به دنبال انحراف مباحث باشد. به راستی، در پس این ماجرا چه موضوعی است که سازمان لیگ اینچنین برابر منطق و عقلانیت می ایستد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها