کد خبر: 511668
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۰۸:۵۱:۲۲
| |

ایالات متحده پول ضبط شده فیفا را برمی‌گرداند

فیفا روز سه شنبه اعلام کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده با واگذاری 201 میلیون دلار به فیفا که از مدیران مجرم اخذ شده است موافقت کرده است.

ایالات متحده پول ضبط شده فیفا را برمی‌گرداند
کد خبر: 511668
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۰۸:۵۱:۲۲

اعتمادآنلاین| فیفا اعلام کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده با واگذاری 201 میلیون دلار به فیفا که از مدیران مجرم اخذ شده است موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، فیفا در بیانیه ای در وب سایت خود گفت: این پول از حساب های بانکی مقامات سابق که در سال های قبل در زمینه فساد مالی در فوتبال نقش داشتند و سپس تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند، ضبط شد.

این سازمان اعلام کرد که "صندوق جهانی فوتبال" را زیر نظر فیفا ایجاد کرده است تا از این پول "برای تأمین مالی پروژه های مرتبط با فوتبال با تأثیر مثبت در سراسر جهان" استفاده کند.

جیانی اینفانتینو که جایگزین بلاتر در رأس فیفا شد از این قرارداد استقبال کرد.

اینفانتینو گفت: من خوشحالم که می بینم پولی که به طورغیرقانونی از فوتبال خارج شده است، اکنون در حال بازگشت است تا برای اهداف مناسب مورد استفاده قرار گیرد، همانطور که در ابتدا باید استفاده می شد. بسیار عالی است که می بینیم بودجه قابل توجهی در اختیار بنیاد فیفا قرار می گیرد که می تواند بر بسیاری از مردم در سراسر جهان به ویژه از طریق برنامه های جوانان و جامعه تأثیر مثبت بگذارد.

پرونده هایی که در ایالات متحده تحت پیگرد قرار می گیرد، شامل رشوه است که توسط مقامات فوتبال در آمریکای جنوبی و مرکزی در ازای اعطای حق پخش تلویزیونی برای مسابقات از جمله کوپا آمریکا سازماندهی شده است که منجر به محکومیت خوان آنخل ناپوت پاراگوئه ای رئیس سابق نهاد حاکم بر فوتبال آمریکای جنوبی CONMEBOL به 9 سال زندان و خوزه ماریا مارین برزیلی رئیس سابق فدراسیون فوتبال برزیل به چهار سال زندان شد.

سیستم قضایی آمریکا همچنان به تحقیق در مورد فوتبال جهان ، به ویژه اعطای جام جهانی 2022 به قطر ادامه می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها