تاریخ انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام شد

فدراسیون فوتبال طی دو ماه آینده فرآیند نام‌نویسی از نامزدهای تصدی سمت ریاست، نواب رئیس و هیات رئیسه را اعلام خواهد کرد و پس آن پروسه دریافت مدارک و تایید صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.

تاریخ انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام شد
کد خبر: 453387
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۵:۳۲:۰۳

اعتمادآنلاین| فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «بر اساس مصوبه روز 17 آذر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و مطابق با ماده 27 اساسنامه، مجمع عمومی برای انتخاب پست‌های هیات رئیسه روز یکشنبه 10 اسفند در تهران برگزار خواهد شد. بر همین اساس فراخوان و سایر مدارک مرتبط از طریق سامانه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال طبق تاریخ‌های مندرج در اساسنامه برای کلیه اعضای مجمع عمومی ارسال خواهد شد.»

با این حساب، فدراسیون فوتبال طی دو ماه آینده فرآیند نام‌نویسی از نامزدهای تصدی سمت ریاست، نواب رئیس و هیات رئیسه را اعلام خواهد کرد و پس آن پروسه دریافت مدارک و تایید صلاحیت‌ها انجام خواهد شد. این اقدامات پس از این صورت گرفت که در ابتدای ماه جاری اساسنامه جدید این فدراسیون مورد تایید فیفا و اعضای مجمع قرار گرفت.

پیش از این قرار بود انتخابات فدراسیون فوتبال 25 اسفند 98 برگزار شود که فیفا به علت بی‌توجهی مسئولان وقت فدراسیون به هشدارهای این نهاد برای رفع ایرادهای اساسنامه، جلوی برگزاری انتخابات را گرفت. در نهایت پروسه اصلاح اساسنامه و حذف کرسی‌های دولتی از جمله حق رای وزیر ورزش و معاون قهرمانی و همینطور کمیته ملی‌المپیک از بین رفت تا شائبه دخالت نهادهای دولتی در امور فوتبال از بین برود.

از مهم‌ترین حواشی این انتخابات حضور یا عدم حضور بازنشسته‌ها است که در اساسنامه هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است اما مسئولان و بازرسان دولتی معتقدند مطابق قوانین مصوب ایران، بازنشسته‌ها حضور در این نهاد را ندارند اما برخی چهره‌ها از جمله حیدر بهاروند و سایر بازنشسته‌ها معتقدند فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است و باید طبق اساسنامه کنونی، انتخابات برگزار شود.

در انتخابات پیش‌رو، اعضای هیات رئیسه از 9 به 11 نفر افزایش یافته و اعضای مجمع و صاحبان رای از 75 به 89 رای افزایش یافته است.

با توجه به نام‌نویسی سال گذشته از نامزدها، انتظار می‌رود امسال هم حبیب کاشانی، حیدر بهاروند، مهدی محمدنبی، حسین‌علی قریب، هدایت ممبینی، شهاب‌الدین عزیزی خادم و ... برای تصدی صندلی ریاست پیش قدم شوند و انتخابات داغی به جریان بیفتد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها