کد خبر: 160476
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۴:۱۸:۰۰
| |

مخالفت اعضای IOC با اتمام محرومیت روسیه

متحدان توماس باخ، رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک اعلام کردند که بدون شک محرومیت روسیه برای روز اختتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی 2018 برداشته نمی‌شود.

مخالفت اعضای IOC با اتمام محرومیت روسیه
کد خبر: 160476
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| قرار است IOC در جلسه‌ای امروز (شنبه) به بررسی احتمال برداشته شدن محرومیت روسیه در المپیک زمستانی 2018 بپردازد. با این حال به دلیل این که در هفته‌ گذشته دوپینگ دو ورزشکار روس در المپیک زمستانی مثبت شده است، احتمال دارد کهIOC محرومیت روسیه پا بر جا نگه دارد.

دیروز دوپینگ ورزشکار بابلسد روسیه، نادژادا سرگیوا مثبت شد. ورزشکاران روسیه امیدوار هستند که بتوانند در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی که فردا برگزار می‌شود، زیر پرچم کشور خود رژه بروند.

سم رمسامی، عضو هیات اجرایی IOC از آفریقای جنوبی و یکی از متحدان نزدیک توماس باخ، اظهار کرد که بدون شک محرومیت روسیه با اشتباه‌ها اخیر ورزشکاران این کشور برداشته نمی‌شود.

سرگیوا بعد از مثبت شدن تست دوپینگ خود دهکده المپیک را ترک کرد و اعلام کرده است که نمی‌خواهد نمونه Bاو بررسی شود. این نشان دهنده تایید دوپینگ است.

پیش از این نیز تست دوپینگ الکساندر کروشلینتکی ورزشکار کرلینگ روسیه مثبت شد. او مدال برنز این بازی‌ها را کسب کرده بود که مدال از او گرفته شد.

رمسامی درباره وضعیت روسیه، گفت‌: فکر می‌کنم الان شرایط برای متقاعد کردن اعضای IOC برای کنار گذاشتن محرومیت روسیه سخت است. بدون شک این اتفاق در این بازی‌ها نمی‌افتد. فکر می‌کنم که دو دوپینگ مثبت شرایط را برای آنها خیلی بد کرد. کمیته‌ المپیک روسیه باید خیلی ‌دقیق عمل می‌کرد و به ورزشکاران می‌گفت‌ که ما تحت نظر هستیم و باید حتما پاک باشیم. این اتفاق نیفتاده است. من به شخصه به ادامه‌ نداشتن محرومیت رای می‌دهم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها