کد خبر: 520467
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۰:۰۶:۴۷
| |

ادامه سلطه «تل ماسه» بر گیشه آمریکا

«تل ماسه» ساخته «دنی ویلنوو» بی‌رقیب در سینماها تاخت و برای دومین هفته متوالی پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکای شمالی شد.

ادامه سلطه «تل ماسه» بر گیشه آمریکا
کد خبر: 520467
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۰:۰۶:۴۷

اعتمادآنلاین| با وجود آن که این روزها حال و هوای جشن هالووین بر غرب حاکم است، فیلم‌های ترسناکی چون آخرین شب در سوهو و انتلرز با اقبال چندانی از سوی مخاطبان روبرو نشدند و در عوض فیلم علمی-تخیلی تل ماسه با 15 میلیون و 500 دلار فروش در دومین هفته از اکران، برای دومین هفته متوالی بر صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا ایستاد. این فیلم که اقتباسی از کتابی به همین نام اثر فرانک هربرت است، تاکنون در مجموع 69 میلیون و 400 هزار دلار در گیشه آمریکای شمالی فروش کرده است.

به گزارش ایرنا،تل ماسه که همزمان با سینماها در سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس نیز اکران شد، در دومین هفته از نمایش با افت 62 درصدی فروش نسبت به هفته اول روبرو شد که البته در مقایسه با دیگر فیلم‌های اخیر کمپانی برادران وارنر که بر اساس این الگو اکران شدند مثل مورتال کمبت، جوخه انتحار و هرج و مرج فضایی: میراث جدید، عملکرد بهتری داشت.

قسمت اول تل ماسه با بازی تیموتی شالامه، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، جاش برولین و زندایا داستان گروهی از خانواده‌های اشرافی را روایت می‌کند که برای به دست آوردن کنترل سیاره‌ای حامل یک منبع طبیعی ارزشمند، با یکدیگر رقابت می‌کنند. این فیلم تاکنون در بازارهای بین المللی 222 میلیون دلار فروش کرده که میزان فروش آن در گیشه جهانی را به حدود 300 میلیون دلار می‌رساند. استقبال از تل ماسه به حدی بود که سرمایه گذاران چندی پیش اعلام کردند دنی ویلنووی کارگردان همراه تیمش برای ساخت قسمت دوم به سیاره آراکیس بازخواهند گشت.

این آخر هفته فیلم هالووین می‌کشد با 8 میلیون و 500 دلار فروش پس از تل ماسه دومین فیلم پرفروش سینماهای آمریکا شد. زمانی برای مردن نیست از مجموعه جیمز باند و آکادمی قهرمان من به ترتیب با 7 میلیون و 800 هزار و 6 میلیون و 400 هزار دلار فروش سوم و چهارم شدند و ونوم 2 با 5 میلیون و 700 هزار دلار فروش در مقام پنجم ایستاد. فیلم‌های ترسناک آخرین شب در سوهو و انتلرز در اکران افتتاحیه اقبال چندانی نداشتند و با اختلافی جزئی به ترتیب در جایگاه ششم و هفتم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه آمریکای شمالی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها