«مارگارت اتوود»‌ در صدر پرفروش‌ها قرار گرفت

جدیدترین فهرست رمان‌های پرفروش نشریه نیویورک‌تایمز در حالی اعلام شد که نام آثار جدید «مارگارت اتوود»‌ و «استفن کینگ» در آن به چشم می‌خورد.

«مارگارت اتوود»‌ در صدر پرفروش‌ها قرار گرفت
کد خبر: 342915
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «وصیت‌ها» نوشته «مارگارت اتوود» که دهم سپتامبر در کتاب‌فروشی‌های کشورهای مختلف منتشر شد،‌ در اولین هفته حضور خود در فهرست پرفروش‌های داستانی (hard cover) نشریه نیویورک‌تایمز موفق شد رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» را کنار بزند و در صدر فهرست قرار بگیرد.

رمان «‌وصیت‌ها»‌ که در حقیقت دنباله‌ای برای رمان معروف «سرگذشت ندیمه» محسوب می‌شود و داستان وقایع 15 سال پس از «سرگذشت ندیمه» را روایت می‌کند، در چند ماه اخیر و پیش از آن که منتشر شود در فهرست نامزدهای جوایز ادبی همچون «‌بوکر» ‌و «گیلر» ‌قرار گرفت.

نشریه «گاردین» نیز اخیرا در گزارشی از فروش 100 هزارنسخه‌ای این رمان در عرض یک هفته در فروشگاه‌های سراسر بریتانیا خبر داده بود.

«مارگارت اتوود» شاعر، داستان‌نویس و نویسنده چند کتاب کودک است.

او که اکنون یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان و منتقدان ادبی کاناداست، جایزه‌های ادبی فراوانی را در کارنامه ادبی خود ثبت کرده است.

«اتوود» تاکنون چند بار نامزد دریافت جایزه ادبی «بوکر» شده و یک‌بار در سال 2000 موفق شد برای رمان «آدم‌کش کور» آن را به دست آورد.

او در سال 1985 جایزه ادبی «آرتور سی. کلارک» را از آن خود کرد. جایزه دولتی ادبیات کانادا، جایزه «گیلر» و جایزه «ایمپک دوبلین» از دیگر جایزه‌های ادبی هستند که در کارنامه حرفه‌ای «اتوود» به چشم می‌خورند

چندی پیش سریالی با اقتباس از رمان «سرگذشت ندیمه»‌ این نویسنده ساخته شد.

در جایگاه دوم این فهرست اما رمان جدید «استفن کینگ»‌ با عنوان «موسسه» قرار دارد.

«کینگ» در رمان جدید خود داستان کودکانی با استعدادهای ویژه را روایت می‌کند که پس از آن‌که ربوده شدند برای خارج کردن نیروهای‌شان به یک موسسه مخوف منتقل می‌شوند.

پیش‌تر درباره خلاصه «موسسه» در وب‌سایت این نویسنده آمده بود: «شخصیت اصلی این داستان پسری به نام «‌لوک الیس» است که پس از آن‌که والدینش به قتل می‌رسند ربوده می‌شود و در اتاقی بیدار می‌شود که شبیه اتاق خودش است با این تفاوت که هیچ پنجره‌ای ندارد.

در این مؤسسه «‌لوک» کودکان دیگری را ملاقات می‌کند که به گفته آن‌ها «می‌توان وارد مؤسسه شد، اما نمی‌توان از آن خارج شد».

در جریان این داستان «‌لوک» سعی می‌کند تا از مؤسسه فرار کند؛ کاری که هیچ‌کس موفق به انجام آن نشده است.

«استفن کینگ» که برنده جایزه‌های متعدد ادبی است، خالق بیش از 200 اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است.

رمان‌های «کینگ» چنان با استقبال گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد که فیلم‌های زیادی بر اساس آن‌ها در سینما ساخته شد.

رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» ‌نوشته «‌دلیا اوئنز» نیز در پنجاه‌ و چهارمین هفته از حضور خود در فهرست پرفروش‌های داستانی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها