گران‌ترین کنسرت در ایران با حضور کیتارو

کنسرت کیتارو با فروش بلیت‌های 400 هزار تومانی رکورد قیمت بلیت‌ اجراهای زنده موسیقی در ایران را شکست.

گران‌ترین کنسرت در ایران با حضور کیتارو
کد خبر: 166227
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۱۲:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| کیتارو موسیقیدان مطرح ژاپنی برای دومین بار در ایران حضور پیدا کرده و قرار است طی سه شب در تالار بزرگ کشور روی صحنه برود، اما اتفاق جالب توجه این اجرا قیمت‌های عجیب و غریب آن است.

کیتارو بلیط

بلیت‌های این کنسرت از کف 150 هزار تومان تا سقف 400 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. در کنسرت قبلی این هنرمند که در مهرماه سال 93 طی چهار شب برگزار شده بود بلیت‌ها از 80 تا 195 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بودند.

پیش از این رضا یزدانی با کنسرت آنپلاگ که سقف رقم‌های بلیتش به 350 هزار تومان رسید، رکورد دار گران‌ترین اجرای موسیقی در ایران به جساب می‌آمد. طی مدت اخیر نیز برخی اجراهای خارجی از جمله کنسرت‌های شیلر و لودویکیو ایونادی تا سقف 300 هزار تومان هم قیمت گذاری شده بود.

قیمت‌گذاری بلیت‌های کنسرت در ایران از ضابطه خاصی تبعیت نمی‌کند و تهیه کنندگان کنسرت‌ها، به تشخیص خودشان و بدون هیچ ضابطه قانونی،‌ قیمت بلیت کنسرت‌ها را بالا و پایین می‌کنند.

از همین رو به دلیل اتخاذ برخی سیاست‌های اشتباه، موسیقی رفته رفته به سمت مجلل شدن نیل پیدا کرده و جمعی از علاقه مندان به موسیقی که درآمد بالایی ندارند، عملا از حضور در کنسرت‌ها محروم هستند و متاسفانه صندلی‌های سالن اجرای موسیقی کم کم دارد تنها مخاطبانی خاص با استطاعت مالی بالا پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، قیمت‌گذاری بلیت کنسرت باید یکی از وظایف تشکل صنفی خانه موسیقی باشد که با توجه به شرایط روز این مهم را انجام دهند و یک ضابطه قانونی مشخص و چارچوبی خاص برای انجام این کار، تعریف کنند اما طی سالیان گذشته به دلیل انفعال ساختاری این نهاد، تهیه کنندگان کنسرت‌ها، به تشخیص خودشان و بدون هیچ ضابطه قانونی،‌ قیمت بلیت کنسرت‌ها را بالا می‌برند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها