کد خبر: 525807
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 16 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 16 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 5.30M | مدت زمان ویدیو: 00:02:06 دانلود ویدیو
کد خبر: 525807
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 16 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

تاریخ از سرگیری مذاکرات 1+4 در وین نهایی شد

«علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام روز دوشنبه در تماسی، تاریخ از سرگیری گفت‌وگوها را هماهنگ و نهایی کردند. بر این اساس، هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+4 روز پنجشنبه در وین مذاکرات خود را از سر می‌گیرند.

رئیسی: عده‌ای شبانه روز در تلاش‌اند نرخ دلار را بالا ببرند

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش عده‌ای برای ربط دادن مذاکرات به قیمت ارز گفت: «خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر معرفی آنها هستند.» او تاکید کرده: «اقتصاد، نان و سفره مردم را هرگز به مذاکرات گره نخواهیم زد.»

بازداشتی‌های تجمعات اصفهان آزاد شدند

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه، از آزادی بازداشتی‌های تجمعات اصفهان خبر داد و گفت: افراد اغتشاشگر مانع طرح صحیح خواسته مردم شدند. حدود 130 نفر بازداشت شده بودند که برای آنها قرار صادر شد و روز دوشنبه اکثر آنها، جز آنهایی که تیراندازی کردند، با قرار کفالت آزاد شدند.

ارز دارو حذف نخواهد شد

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، گفته: دولت قائل به این است که ارز 4200 تومانی به صورت تدریجی حذف شود که شوک به دنبال نداشته باشد. ارز دارو حفظ خواهد شد و در خصوص نان که قوت غالب مردم است نیز فشاری وارد نخواهد شد. به دنبال حذف این ارز، قطعا قیمت چند قلم کالای مشمول این ارز افزایش می‌یابد.

«قهرمان» فرهادی رسما وارد اسکار شد

آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک (اسکار)، فهرست فیلم‌های واجد شرایط برای حضور در نود و چهارمین دوره اسکار را در بخش‌های فیلم بین‌المللی، انیمیشنِ بلند و مستندِ بلند اعلام کرد. فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نیز به عنوان نماینده ایران در بخش فیلم‌های بین‌المللی معرفی شده است. فهرست اولیه نامزدهای بهترین مستند و بهترین فیلم بین‌المللی، 21 دسامبر 2021 منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها