در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 8 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، دوشنبه 8 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 5.04M | مدت زمان ویدیو: 00:02:15 دانلود ویدیو
کد خبر: 524552
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، دوشنبه 8 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

نشست سه‌جانبه غیررسمی ایران،‌ روسیه و چین در وین

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، شامگاه یکشنبه از برگزاری نشست سه جانبه غیر رسمی میان نمایندگان ایران، روسیه و چین در راستای آماده‌سازی از سرگیری رسمی گفت‌وگوهای وین خبر داد. به گفته باقری، تمرکز و اولویت اصلی در دور جدید گفت‌‌وگوهای وین، موضوع لغو تحریم‌‌‌‌‎ها خواهد بود و چارچوب و دوره‌ی زمانی آن امروز، دوشنبه 8 آذر، مشخص می‌شود.

اومیکرون به هلند، دانمارک، استرالیا و کانادا هم رسید

رویترز گزارش داد که سویه جدید ویروس کرونا روز یکشنبه در سطح جهان گسترش یافته و موارد جدیدی در کشورهای هلند، دانمارک و استرالیا شناسایی شده. بر اساس گزارش‌ها، 13 مورد ابتلا به اومیکرون در هلند، 2 مورد در دانمارک و 2 مورد نیز در استرالیا شناسایی شده است. کانادا نیز ابتلای دو نفر به سویه جدید ویروس کرونا را تایید کرده است. این در حالیست که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده اطلاعات کافی در مورد اینکه اومیکرون از دیگر سویه‌های ویروس کرونا خطرناک‌تر باشد، وجود ندارد.

امضای قرارداد سه‌جانبه گازی بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان

قرارداد سه‌جانبه سواپ سالانه 1.5 تا 2 میلیارد مترمکعب گاز با حضور روسای جمهور ایران، ترکمنستان و آذربایجان امضا شد. بر اساس این توافق، ترکمنستان روزانه 5 تا 6 میلیون مترمکعب گاز به جمهوری آذربایجان می‌فروشد. این گاز از مسیر ایران به جمهوری آذربایجان ترانزیت خواهد شد و ایران، گازِ مصرفی مورد نیاز خود در پنج استان کشور را از حق انتقال این گاز برداشت خواهد کرد.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا به 50 ساله‌ها

حیدری، معاون وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه قرار است سن تزریق دوز سوم واکسن کرونا کاهش پیدا کند گفته امروز، دوشنبه، درباره تزریق دوز سوم به 50 ساله‌ها تصمیم‌گیری و جزییات آن به زودی اعلام می‌شود.

اومیکرون اجلاس اوپک را به تعویق انداخت

اوپک برای بررسی جوانب شیوع سویه اومیکرون برگزاری دو جلسه فنی را به روزهای آینده موکول کرد. جلسه مشترک کمیته فنی اوپک به جای روز دوشنبه، در روز چهارشنبه 10 آذر و جلسه نظارتی وزیران که اعضای اوپک‌پلاس نیز در آن حضور دارند به جای روز سه‌شنبه این هفته، روز پنجشنبه 11 آذر برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها