در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 7 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، یکشنبه 7 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 4.09M | مدت زمان ویدیو: 00:02:03 دانلود ویدیو
کد خبر: 524340
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، یکشنبه 7 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

«اومیکرون» در آلمان،‌ انگلیس و ایتالیا دیده شد

در حالی که کشورهای بیشتری در حال اعمال محدودیت‌های مسافرتی از جنوب آفریقا هستند، دولت‌های انگلیس، آلمان و ایتالیا روز شنبه مواردی از سویه‌ی جدید ویروس کرونا را شناسایی کردند. «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس گفته که دو مورد مرتبط با «اومیکرون» که در این کشور کشف شده، با سفر به جنوب آفریقا مرتبط بوده است. وزارت بهداشت ایالت بایرن در آلمان نیز دو مورد تایید شده از سویه‌ی اومیکرون را اعلام کرد. موسسه ملی بهداشت ایتالیا هم اعلام کرده یک مورد در بدن فردی که از موزامبیک به این کشور سفر کرده، شناسایی شده است.

دستور اردوغان برای تحقیق درباره علت سقوط ارزش لیر

پس از سقوط شدید لیر در برابر دلار و رسیدن آن به پایین‌ترین سطح خود در هفته جاری، رئیس‌جمهور ترکیه دستور تحقیقات درباره دستکاری احتمالی ارزش پول این کشور را صادر کرد. اردوغان به شورای نظارت دولتی دستور داده تا مؤسساتی را که مقادیر زیادی ارز خریداری کرده‌اند شناسایی کرده و مشخص کند که آیا سقوط ارزش لیر عامدانه بوده یا خیر.

پذیرش مسافر از کشورهای آفریقایی ممنوع شد

سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه هیچ پرواز مستقیمی از کشورهای آفریقایی به ایران انجام نمی‌شود، اعلام کرد: به دنبال انتشار خبر سویه جدید کرونا در بعضی کشورهای آفریقایی، تا اطلاع ثانوی پذیرش مسافر از کشورهای آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی ممنوع خواهد بود.

اتحادیه اروپا حکومت طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا حکومت جدید در افغانستان را که با توسل به زور ایجاد شده، به رسمیت نمی‌شناسد، اما باید از فروپاشی قریب‌الوقوع اقتصادی و اجتماعی در افغانستان جلوگیری کرد. این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات میان اعضای طالبان، نمایندگان آمریکا و اروپا از روز شنبه در دوحه قطر آغاز شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها