کد خبر: 523828
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 2 آذر 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 2 آذر 1400، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 5.14M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02 دانلود ویدیو
کد خبر: 523828
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| درتیترخوان اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز را مرور کرده‌ایم.

مسائل بین ایران و آژانس انرژی اتمی فنی است

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: «امروز گفت‌و‌گو درباره مسائل موجود را در دستور کار قرار دادیم. تفاهم داریم کل مسائل فی‌مابین فنی است و آژانس نفوذ توطئه‌آمیز دشمنان ایران را مدنظر ندارد و از آن تاثیرپذیری نخواهد داشت.» گروسی نیز اعلام کرد: «دنبال این هستیم که کارمان را با نگاه به پیدا کردن زمینه‌های مشترک ادامه دهیم. تلاش ما این است که نشست امروز نتیجه مثبتی داشته باشد.»

افزایش هزینه خانوارها برای تامین کالا و خدمات

بررسی جزئیات تورم در گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در آبان‌ماه تورم نقطه به نقطه 35.7 درصد بوده و خانوارها برای تامین کالا و خدمات خود نسبت به سال گذشته متحمل افزایش هزینه شده‌اند. بر این اساس، گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها با متوسط افزایش 47 درصدی همراه شده است.

آمریکا به این نتیجه رسیده که تقابل با ایران بی‌فایده است

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه، گفته: «متأسفانه جنگ فرهنگی را جدی نگرفتیم و مشکلات عدیده کشور از این ناحیه است. هر چند امروز دشمنان ما به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اگر تا سال 2025 نتوانند بر ما مسلط شوند، دیگر هرگز نخواهند توانست ایران را مهار کنند.» به گفته او، امروز آمریکا به این نتیجه رسیده که تقابل با ایران بی‌فایده است و قصد دارد با مذاکره امتیاز بگیرد و به جنگ نرم بسیار امیدوار است.

مخالفت اردوغان با انتخابات زودهنگام در ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: انتخابات ترکیه در ژوئن 2023 طبق برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد. بعد از افت شدید ارزش پول ترکیه، مخالفان دولت خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شده بودند.

فوتی‌های کرونا دوباره سه رقمی شد

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در طول 24 ساعت گذشته 132 بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان به 129 هزار و 185 نفر رسید. در حال حاضر 8 شهر کشور در وضعیت قرمز، 58 شهر در وضعیت نارنجی، 236 شهر در وضعیت زرد و 146 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها