محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور:

دولت به دنبال فراوانی کالا، ثبات قیمت‌ها و ارزانی کالاست/ امیدوارم بودجه سال 1401 بدون کسری بسته شود

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد که دولت 3 برنامه فراوانی کالا، ثبات قیمت ها و ارزانی را با جدیت پیگیری می کند. 

دولت به دنبال فراوانی کالا، ثبات قیمت‌ها و ارزانی کالاست/ امیدوارم بودجه سال 1401 بدون کسری بسته شود
کد خبر: 523427
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۱۰:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مخبر صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح 2550 طرح محرومیت زدایی که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، اظهار داشت: بنظر می رسد دولت در دو مورد اول یعنی فراوانی کالا و ثبات قیمت ها تا حد زیادی موفق بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، وی افزود: دولت تلاش کرده است که فراوانی اجناس دچار اختلال نشود و دومین هدف موضوع ثبات قیمت ها است که در حال تدبیر و برنامه ریزی هستیم تا این برنامه نیز به طور کامل محقق شود.

مخبر ادامه داد: در مورد گرانی باید توجه داشته باشیم که دلایل و زمینه هایی وجود داشته که باعث گرانی شده نظیر آنکه با کسری بودجه و محدودیت های درآمدی مواجه بودیم.

وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم کشور را در شرایط سخت اقتصادی و با تورم بالا تحویل گرفت، تصریح کرد: ارز ترجیحی که البته واقعا آن را برای اقتصاد کشور مفید نمی دانم اما در هر صورت جزو ابزارهایی بوده که فنر قیمت ها را طی سالهای اخیر متراکم نگه داشته است و متاسفانه بخش عمده مجوزی که مجلس برای سال 1400 برای استفاده از ارز ترجیحی داده بود در دولت گذشته هزینه شده بود و در نتیجه ما با مشکلات متفاوتی مواجه بودیم.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: برنامه ریزی و تدابیر خوبی در مدت اخیر شکل گرفته و خوشبختانه در بخش ذخایر کالاهای اساسی وضعیت خوبی داریم و تهدیدی وجود ندارد؛ اما دسترسی به نتایج مطلوب قطعا زمان بر خواهد بود.

وی افزود: دولت مصمم است بودجه سال 1401 را بدون کسری ببندد که این خود کار مهمی است و ساماندهی بانک ها و جلوگیری از خلق پول که پایه پولی را تغییر می دهد و نتیجه اش تورم می شود نیز در بودجه سال آینده کاملا دیده شده است و امیدوارم با کمک مردم مشکلات را حل کنیم و اجازه ندهیم بیش از این بر مردم فشار وارد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها