ادعای نائب رئیس کمیسیون اصل نود: روحانی در بورس و ارز رفتار مجرمانه‌ داشته است/ مستندات را به قوه قضاییه ارسال کرده‌ایم

نائب رئیس کمیسیون اصل نود گفت: مستنداتی در دست داریم که رئیس جمهور وقت رفتار مجرمانه در بورس و ارز 4200 انجام داده است، برای بررسی و پیگیری، مستندات را به رئیس قوه قضائیه ارسال کرده‌ایم.

ادعای نائب رئیس کمیسیون اصل نود: روحانی در بورس و ارز رفتار مجرمانه‌ داشته است/ مستندات را به قوه قضاییه ارسال کرده‌ایم
کد خبر: 523371
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۰۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و کلات و نائب رئیس کمیسیون اصل نود در رابطه با "دیدار اعضای کمیسیون اصل نود با رئیس قوه قضائیه" گفت: در این دیدار پیشنهاد دادیم تا جناب اژه ای یک شعبه ویژه را بابت رسیدگی به پرونده های کمیسیون اصل نود افتتاح کند. اگر این شعبه شکل بگیرد طبیعتا روند پیگیری پرونده ها بهتر خواهد شد. در آن جلسه مسائلی که خدمت آقای اژه ای مطرح کردم به شکایت های رسمی از رئیس دولت یازدهم و دوازدهم مربوط میشد، البته که از روحانی شکایت های متعددی شده است ولی دو مورد آنرا پیگیری کردیم.

به گزارش برنا، نائب رئیس کمیسیون اصل نود در ادامه بیان کرد: در خصوص شکایت از روحانی، نامه ای به دادستان کل جناب آقای منتظری داده شده است که یک مورد آن در ارتباط با موضوع مداخلات ارزی است و یکی هم در به مسئله بورس برمی‌گردد. مستنداتی در دست داریم که رئیس جمهور وقت رفتار مجرمانه در بورس و ارز 4200 انجام داده است، برای بررسی و پیگیری، مستندات را به رئیس قوه قضائیه ارسال کرده ایم تا ایشان به این موضوع رسیدگی کنند. آقای اژه‌ای در این جلسه قول پیگیری این مسائل را دادند.

اژه‌ای دستور فعال شدن پرونده کرسنت را صادر کرد


پژمانفر در پاسخ به این سوال که در خصوص کرسنت قرار است قوه قضائیه چه اقداماتی را انجام دهد؟ گفت: پرونده کرسنت هم از جمله موضوعاتی بود که در آن جلسه مطرح شد که نتیجه خوبی هم داشت. پرونده کرسنت به واسطه فساد واضح و روشنی که درآن وجود دارد و رشوه ای که داده شده، باید حتما مورد پیگیری قوه قضائیه قرار گیرد. دولت قبل پرونده کرسنت را در فضای بن بست و محرمانه قرار داده بود، آقای زنگنه با محرمانه کردن اجازه ورود دستگاه‌های امنیتی و مجلس را به موضوع نمیداد. حتی مصاحبه ها و اخباری که در موضوع کرسنت وجود داشت در اخبار نقل نمیشد. آقای اژه ای دستور دادند پرونده کرسنت فعال شود.ان شاالله که به نتیجه برسد.

راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به شکایات مجلس در قوه قضاییه


او در خصوص پاسخ رئیس قوه قضائیه در راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به شکایات مجلس توضیح داد: ایشان هنوز پاسخی در این زمینه نداده اند. مسائل مجلس فقط موضوعات اقتصادی نیست علاوه بر آن مسائل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را هم شامل میشود، لذا نگرانی آقایان در ایجاد یک شعبه این است که این شعبه ، شعبه عمومی خواهد بود و شعبه تخصصی نیست لذا باید یک مقداری بررسی کنند، اما مجلس این شعبه را برای رسیدگی موثر می داند.

پژمانفر در پایان افزود: در موضوع وزارت نفت بیش از 17 پرونده فعال داریم که حاصل 60 شکایتی است که از وزیر نفت سابق شده است که درحال جمع بندی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها