سبحانی نیا،نماینده سابق مجلس:

مردم حق دارند بدانند در دولت دواردهم چه گذشت

نماینده سابق مجلس با اشاره به موضوع بررسی عملکرد دولت روحانی در ستاد کرونا در مجلس اظهار کرد: ممکن است بتوان گفت برخی از افرادی که این مسائل را در مجلس مطرح می‌کنند به دلیل مواضع سیاسی باشد که آنها را طرح کرده‌اند، اما به هر حال اینها مواردی است که مردم انتظار دارند در زمینه شان پاسخی را دریافت کنند و حق مردم دانستن چگونگی رخ دادن این اتفاقات و نتایج آن است.

مردم حق دارند بدانند در دولت دواردهم چه گذشت
کد خبر: 521132
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین سبحانی نیا با اشاره به موضوع بررسی عملکرد دولت قبلی در زمینه کرونا و واکسیناسیون عمومی در مجلس یازدهم اظهار کرد: درباره عملکرد دولت‌های گذشته و اینکه هر کدام تا چه اندازه در دوران حضور خودشان در قدرت و نیز چه مقدار بعد از این حضور و پایان دوره‌شان باید پاسخگو باشند، بستگی به شرایط و عملکرد هر دولت دارد. در حال حاضر دولت دوازدهم بحث‌های بسیاری را با عملکرد هشت ساله‌اش مطرح کرده است که هر کدام از اینها چه الان و چه پیش از این باید مورد بررسی و بحث قرار می‌گرفت.

وی افزود: از جمله این موارد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سیاست خارجی موضوع انرژی هسته‌ای، توافق برجام، مسائل متعدد داخلی و بحران‌های اقتصادی بوده است که مزید بر همه اینها همه گیری کرونا و نحوه برخورد آن دولت با این موضوع است.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه درباره هر کدام از مسائلی که مطرح می‌شود هر دولتی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد، اظهار کرد: در دولت آقای احمدی نژاد هم شاهد بودیم که مسائل مالی مطرح شد و معاون اول آن دولت و برخی از نزدیکان دیگر رئیس دولت به محاکمه کشیده شدند و با آنها برخورد شد و زندان رفتند، پس این موضوع مسبوق به سابقه است و لازم است هر کس نسبت به عملکرد خود در هر شرایطی پاسخگو باشد.

سبحانی نیا با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل دولت دوازدهم موضوع اعطای دلارهای 4200 تومانی بود یادآور شد هنوز افکار عمومی در زمینه این ماجرا سوالاتی در ذهن دارد و از خود می‌پرسد در این زمینه چگونه عمل شد؟ این طرح چقدر نیازهای روز جامعه را پاسخگو بود و این پول چگونه به دست افراد رسید و در چه زمینه‌هایی خرج شد؟ همه این موارد و سوالات باید توسط مسئولان آن دوره پاسخ داده شود.

وی افزود: البته ممکن است این موضوع مطرح باشد که امروز عملکرد دولت فعلی چقدر با عملکرد دولت قبلی متفاوت است. در این زمینه می‌توان به ماجرای کرونا توجه کرد و دید که چطور با روی کار آمدن دولت جدید واکسیناسیون سرعت گرفت و باز این سوال را پرسید که آیا دولت قبلی نمی‌توانست همین کار را در زمان خودش آغاز کند؟

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه من رد نمی‌کنم که ممکن است طرح اینگونه مسائل در مجلس شائبه سیاسی داشته باشد، اظهار کرد: ممکن است بتوان گفت که برخی از افرادی که این مسائل را در مجلس مطرح می‌کنند به دلیل مواضع سیاسی باشد که آنها را طرح کرده‌اند، اما به هر حال اینها مواردی است که مردم انتظار دارند در زمینه شان پاسخی را دریافت کنند و حق مردم دانستن چگونگی رخ دادن این اتفاقات و نتایج آن است.

سبحانی نیا با بیان اینکه بسیار مهم است که با روشن شدن این مسائل برای مردم تعیین تکلیف شود که آیا دولت قبلی خطاهای عمدی داشته است یا دست این دولت بسته بوده و کاری جز این نمی‌توانسته بکند، تصریح کرد: مطمئنم که آنچه نسبت به این مسائل از اهمیت بیشتری برخوردار است مسائل روز مردم و مشکلات معیشتی است. مجلس 100 درصد باید به جلوگیری از گرانی و تورم اهتمام ورزد و مشکلات روز مردم را حل و پیگیری کند اما اینکه این موارد از اهمیت و اولویت بالاتری برخوردارند مانع از پرداختن به سایر موارد نمی‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: پس بدانیم که نباید این مسائل مربوط به گذشته را طوری مطرح کرد که از مسائل اصلی غافل شد، وگرنه پرداختن به آنچه در گذشته رخ داده و پیگیری و پاسخگویی از مسئولان وقت کار نادرستی نیست و به روشن شدن مسائل برای مردم نیز منجر می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها