امیرآبادی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان:

کارگروه ویژه‌ای برای تسهیل امور ایران و پاکستان تشکیل می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان از تشکیل کارگروه ویژه ای به ریاست معاون اول رییس جمهوری برای تسهیل امور دو کشور خبر داد و گفت که به زودی وزیر تجارت پاکستان به ایران سفر می کند.

کارگروه ویژه‌ای برای تسهیل امور ایران و پاکستان تشکیل می‌شود
کد خبر: 520541
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۳:۱۳:۳۱

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی، با بیان اینکه وزیر تجارت و سرمایه گذاری پاکستان در آبان سفری به کشورمان خواهد داشت، گفت که در این سفر ملاقاتی با مقامات مختلف و وزرای اقتصادی در زمینه تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو کشور صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا و به گفته وی، راه اندازی و فعال شدن اتاق تهاتر و تبادل کالا با بخش خصوصی دو کشور در دستور کار فعالان اقتصادی در حاشیه این سفر قرار دارد.

امیرآبادی با اینکه کارگروه ویژه برای تسهیل امور ایران و پاکستان تشکیل می شود، گفت: در جلسه ای با رئیس جمهور پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای توسعه و تسهیل روابط سیاسی اقتصادی و توسعه روابط دوکشور مطرح شد لذا در اولین گام موضوع انتقال گاز ایران به پاکستان در آن مطرح و مقرر شد این کارگروه به ریاست معاون اول تشکیل شود.

امیر آبادی به ابعاد سیاسی روابط دو کشور اشاره و اظهار کرد: سفر هیئت پارلمانی ایران همزمان با سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و ملاقات های ایشان با مقامات دولتی و نظامی این کشور بود که توافقاتی در زمینه امنیت مرزها و توسعه گذرگاه ها و بازارچه های مرزی در این چارچوب صورت گرفت.

وی ادامه داد: وزیر کشور پاکستان هم در خصوص راه اندازی گذرگاه های جدید بین دو کشور و برنامه ریزی برای آن با هیئت ایرانی گفت و گو کرد همچنین حل مشکل ایرانیان زندانی شده در پاکستان نیز مسأله ای بود که میان دو کشور قابل پیگیری است و کارگروهی ویژه تشکیل شده که این مسائل را دنبال خواهد کرد.

امیرآبادی در پایان گفت که بحث کمیته کاری میان دو معاون وزیر کشور ایران و پاکستان و تشکیل کارگروه ویژه با تمرکز به موضوع انتقال گاز اقدامات مهمی است که در چارچوب روابط ایران و پاکستان در حال پیگیری است. این کارگروه متشکل از معاون اول، وزرای اقتصادی و رئیس گروه دوستی پارلمانی با سفر وزیر پاکستانی گام های عملی خود را برمی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها