علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 2020| محبوبیت‌ ترامپ به زیر 35 درصد رسیده است

علی بیگدلی گفت‌: انتخابات در آمریکا غیرقابل پیش‌بینی است و نتیجه‌اش به تحولات هفته‌ها و حتی روزهای منتهی به روز برگزاری انتخابات بستگی دارد.

انتخابات 2020| محبوبیت‌ ترامپ به زیر 35 درصد رسیده است
کد خبر: 405754
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ایالات متحده آمریکا در حالی بیشترین آمار مبتلایان و تلفات را در کرونا به ثبت رسانده است که شیوع این ویروس فضای انتخاباتی را برای دونالد ترامپ نگران‌کننده کرده است. به طوری که به‌هم‌ریختگی اقتصادی ناشی از ویروس کووید-19 و رسیدن آمار بیکاران به 36 میلیون نفر، شانس ترامپ را برای ماندن در کاخ سفید نسبت به دوره پیشاکرونا پایین‌تر آورده است (بیشتر بخوانیم) .

علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار داشت: دونالد ترامپ پیش از شیوع کرونا خیالش از نتیجه انتخابات راحت بود، به طوری که طبق نظرسنجی‌ها میزان محبوبیتش 48 درصد بود. اما بعد از شیوع ویروس کووید-19 که اقتصاد آمریکا به کل به‌ هم ریخت، این رقم به زیر 35 درصد رسیده است و به همین دلیل ترامپ وضعیت مناسبی ندارد.

او در ادامه سخنانش گفت: ‌اکنون آمار بیکاران این کشور به بیش از 36 میلیون نفر رسیده است که این برای آن دسته از مردم که در انتخابات به نامزد جمهوری‌خواه رأی می‌دهند‌ اتفاقی شوک‌آور است. بنابراین با این وضعیت حزب جمهوری‌خواه به طور جدی موفقیت در انتخابات 2020 را تهدیدشده می‌بیند. در واقع‌ کرونا همه دستاوردهای اقتصادی ترامپ را به باد داد و در نتیجه محبوبیت رئیس‌جمهوری به شدت کاهش پیدا کرد ( بیشتر بخوانیم) .

بیگدلی همچنین توضیح داد: البته این نکته حائز اهمیت است که زیرساخت‌های اقتصادی آمریکا قدرتمند است و احتمال بازسازی و برگشتن به شرایط عادی در این کشور بالاست. همچنین باید در نظر داشت، انتخابات در آمریکا غیرقابل پیش‌بینی است و نتیجه‌اش به تحولات هفته‌ها و حتی روزهای منتهی به روز برگزاری انتخابات بستگی دارد.

او ادامه داد:‌ با همه این تفاصیل، باید به این مساله اذعان کرد که این روزها دموکرات‌ها در وضعیت به مراتب بهتری نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود قرار دارند و امیدشان برای خارج کردن ترامپ از کاخ سفید روزبه‌روز بیشتر می‌شود. واقعیت این است که‌ دموکرات‌ها دولت‌ ترامپ را خسرانی بزرگ برای کشورشان می‌دانند و برایشان بسیار مهم است که بعد از چهار سال بتوانند به کاخ سفید برگردند (بیشتر بخوانیم) .

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: البته هنوز 6 ماه به روز برگزاری انتخابات مانده است و ترامپ تلاش خواهد کرد تا شرایط را به نفع خود تغییر دهد. آمریکایی‌ها پیش از این هم تجربه خروج از بحران را داشته‌اند؛ بعد از فلج شدن اقتصاد این کشور در سال 1929 که بحرانی بزرگ بود و کشاورزی و صنعت را یک‌مرتبه به مرحله فروپاشی رساند، آنها توانستند به طریقی شرایط‌‌شان را سروسامان دادند. آن هم در شرایطی که زیرساخت‌هایشان به اندازه الان قوی نبود.

علی بیگدلی در پایان صحبت‌هایش گفت: برای ایران بسیار مهم است که چه کسی در آمریکا رئیس‌جمهور خواهد شد. ایران سابقه تجربه با دموکرات‌ها را دارد و از آنجا که در زمان برجام جو بایدن معاون باراک اوباما بود، می‌توان چنین گفت که در صورت پیروزی بایدن در انتخابات 2020 شرایط تا حدودی بهتر خواهد شد (بیشتر بخوانیم) .

چکیده گفت‌وگو با علی بیگدلی

ایران سابقه تجربه با دموکرات‌ها را دارد.

دموکرات‌ها دولت‌ ترامپ را خسرانی بزرگ می‌دانند.

دموکرات‌ها در وضعیت بهتری قرار دارند.

ترامپ وضعیت مناسبی ندارد.

آمار بیکاران آمریکا به بیش از 36 میلیون نفر رسیده است.

در صورت پیروزی بایدن در انتخابات 2020 شرایط تا حدودی بهتر خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها