کد خبر: 379188
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

سهیلا جلودارزاده، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت‌ها میلیاردها دلار هزینه اعتمادسازی مردم می‌کنند ولی ما این اعتماد را مخدوش کردیم/ عملکرد نامناسب دولتمردان در تعمیق شکاف سیاسی فعلی موثر بوده است/ نمایندگانی باید به مجلس بیایند که مردم دوست‌شان دارند/ اگر نماینده به جز خدا و حقیقت از چیزی بترسد، بند

سهیلا جلودارزاده، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس، با تاکید بر اینکه افزایش تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی می‌تواند شکافِ افتاده بین حاکمیت و مردم را تا حدی ترمیم کند، گفت: دولت‌ها و مسئولان با عملکرد نامناسب خود باعث کاهش اعتماد عمومی به حاکمیت شده‌اند. با تغییر روند در دولت، قوه قضاییه و مجلس می‌توانیم اعتماد مخدوش‌شده را اصلاح کنیم.

دولت‌ها میلیاردها دلار هزینه اعتمادسازی مردم می‌کنند ولی ما این اعتماد را مخدوش کردیم/ عملکرد نامناسب دولتمردان در تعمیق شکاف سیاسی فعلی موثر بوده است/ نمایندگانی باید به مجلس بیایند که مردم دوست‌شان دارند/ اگر نماینده به جز خدا و حقیقت از چیزی بترسد، بند
کد خبر: 379188
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت‌شده مجلس یازدهم، بسیاری از نمایندگان فعلی و نامزدهای مد نظر طیف سیاسی اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند. به نحوی که بسیاری از فعالان سیاسی اصولگرا هم اذعان کردند رد صلاحیت‌های چهره‌های اصلاح‌طلب در این دوره مجلس بی‌سابقه بوده است.

بنابراین برخی بر این نظرند که افزایش تایید صلاحیت نامزدهای ردشده می‌تواند به ترمیم شکاف ایجادشده بین حاکمیت و مردم بینجامد. پس، از شورای نگهبان خواستار نگاه بازتری برای تایید صلاحیت نامزدهای ردشده شدند.

سهیلا جلودارزاده، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در پاسخ اینکه افزایش تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان تا چه حد می‌تواند باعث ترمیم شکافِ افتاده بین حاکمیت و مردم شود گفت: افزایش میزان تایید صلاحیت نامزدهای ردشده توسط شورای نگهبان می‌تواند در ترمیم روابط و شکاف ایجادشده بین مردم و حاکمیت اثرگذار باشد. یعنی این امر لازم است، اما کافی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دولت‌ها میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا بتوانند اعتماد مردم را به دست آورند. در حالی که ما این اعتماد عمومی را بدون صرف هزینه داشتیم و با انقلاب اسلامی آن را به دست آورده بودیم، ولی با عملکرد نامناسب خود این اعتماد را از دست دادیم.

عملکرد مسئولان چون به نیت‌های قدرت‌طلبانه آلوده است دیگر مایه برکت نیست

جلودارزاده تاکید کرد: اعتماد عمومی نسبت به مسئولان بسیار کمرنگ شده است که خودمان با عملکرد نامناسب و غلط در کم کردن این اعتماد عمومی مقصر بوده‌ایم. عملکرد نامناسب دولتمردان در تعمیق این شکاف سیاسی موثر بوده است. به جای اینکه عملکردمان مایه برکت باشد، از آنجا که به دروغ و نیت‌های قدرت‌طلبانه آلوده شده، اثرش از بین رفته و اعتماد عمومی مردم به حاکمیت را کاهش داده است.

قوه قضاییه هم باید رویکردش را اصلاح کند

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین تاکید کرد: این یک بخش کار است و کارکرد مناسب قوه قضاییه هم می‌تواند بخش دیگری از این اعتماد را برقرار کند. مردم پول ندارند وکیل بگیرند، بنابراین حتی در همان هیات‌های حل اختلاف هم آسیب می‌بینند. پس این بخش هم باید اصلاح شود.

جلودارزاده ادامه داد: از سوی دیگر روابط نمایندگان با مردم هم باید تقویت شود تا بتوانند مطالبه و خواست مردم به دولت را انعکاس دهند. ضمن اینکه باید نمایندگانی به مجلس بیایند که مردم دوست‌شان دارند و می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند و متقابلاً نمایندگان هم بتوانند کاری برای مردم انجام دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: نمایندگان مجلس باید افرادی باشند که به جز خدا از کسی نترسند. اگر از هر چیزی غیر از خدا و حقیقت بترسند، قطعاً بنده‌ی ترس‌شان هستند و در جهت حفظ موقعیت خودشان گام برمی‌دارند. بنابراین رد صلاحیت گسترده نمی‌تواند ما را به این هدف برساند و مردم روزبه‌روز اعتمادشان را به مسئولان بیشتر از دست می‌دهند. پس باید مراقب باشیم و این روند غلط را اصلاح کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها