روایتی جدید از قهر منتجب‌نیا و عدم حضور در جلسات حزب اعتماد ملی

سخنگوی حزب اعتماد ملی بیانیه منتسب به شورای مرکزی این حزب مبنی بر نپذیرفتن استعفای حجت‌الاسلام منتجب‌نیا را تکذیب کرد.

روایتی جدید از قهر منتجب‌نیا و عدم حضور در جلسات حزب اعتماد ملی
کد خبر: 134197
|
۱۳۹۵/۱۰/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- اسماعیل گرامی مقدم درباره بیانه‌ای که در اختیار برخی از خبرگزاری‌ها قرار گرفته، مبنی بر اینکه «شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استفاء قائم مقام این حزب را نپذیرفته است» گفت: وجود چنین بیانه‌ای را تکذیب و تاکید می‌کنم مواضع شورای مرکزی و دبیر کل از سوی سخنگوی اعلام می‌شود و روابط عمومی تنها انعکاس دهنده اخبار شورای مرکزی، مصاحبه‌های سخنگو و یا دبیر کل است.

او خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۲۵ اساسنامه حزب اعتماد ملی باید ابتدا کمیته روابط عمومی به موافقت شورای مرکزی برسد و پس از آنکه مسئول این روابط عمومی مشخص شد، فعالیت خود را آغاز کند، که این روند اساسنامه‌ای در مورد روابط عمومی حزب اعتماد ملی صورت نگرفت.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی تصریح کرد: آقای منتجب نیا در حالی برای روابط عمومی حکم صادر کردند که ماه‌ها بود از حزب قهر و در جلسات شرکت نمی‌کردند. در‌‌ همان زمان نیز هم اعضای کمیته اجرایی در خصوص این رفتار خلاف اساس نامه‌ای تذکر دادند و بعداز آن مقرر شد در شورای مرکزی کمیته‌های جدیدی که تصویب می‌شود به رأی گذاشته شوند و پس از موافقت شورا فعالیت‌های خود را آغار و ادامه دهند.

گرامی مقدم تاکید کرد: بنابراین تا مشخص شدن وضعیت همه مواضع، اخبار و اطلاعات از سوی سخنگو اعلام خواهد شد.

گرامی مقدم به جلسات صورت گرفته توسط شورای مرکزی اشاره کرد و گت: ۲۱ آبان شورای مرکزی جلسه فصلی خود را برگزار کرد که پس از رایزنی‌های مختلف با آقای منتجب نیا و ارائه پیشنهادهای مختلف قرار شد شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با شورای عالی سیاست گذاری در قالب کمیته تعامل با یکدیگر همکاری داشته باشند. پس از این تصمیم ۶ نفر از اعضای این شورا با رأی پنهان برای کمیته تعامل انتخاب شدند.

او افزود: الیاس حضرتی، محمدجواد حق‌شناس، ابراهیم امینی، اسماعیل گرامی مقدم، ابوالحسنی و مصطفی سواد کوهی از اعضای شورای مرکزی مناطق برای این کمیته انتخاب شدند. پس از آن، در روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه جلسه‌ای با حضور آقای منتجب نیا تشکیل شد، او از انتخاب این اعضا ابزار ناخرسندی کرده و ادامه کار را دشوار اعلام کردند، ایشان گفتند که دیگر نسبت به کار بی‌انگیزه شده‌اند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی عنوان کرد: اما بازهم با وجود این ابراز نظر از سوی آقای منتجب نیا ما به ایشان اصرار کردیم که با کمیته تعامل همکاری داشته باشند.

او ادامه داد: یک جلسه دیگر نیز در ۲۸ آبان در منزل ایشان با کمیته تعامل تشکیل شد که باز هم آن مورد نحوه تعامل با شورای عالی سیاست اختلاف نظر وجود داشت، ایشان اصرار داشتند با شورای عالی سیاست گذاری نبایدهمکاری کرد و اعتماد ملی نباید در آن نماینده‌ای داشته باشد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: منافع ملی بر منافع حزبی و جناحی ارجحیت دارد، در انتخابات سال ۹۲ و ۹۴ اصلاح طلبان نشان دادند هرگاه به صورت جبهه‌ای وارد میدان شدند پیروز از آن بیرون آمده‌اند.

او افزود: پس از این جلسات، جلسه‌ای دیگری نیز بین اعضای کمیته تعامل و سید محمد خاتمی تشکیل شد،.اعضای کمیته تعامل برای دعوت از آقای منتجب نیا اصرار داشتند که تاکنون بی‌نتیجه مانده است. ما بار‌ها از ایشان دعوت کردیم که تشریف بیاورند اما چنین اتفاقی فعلا نیفتاده است.

گرامی مقدم به نامه‌ای که از سوی قائم مقام حزب اعتماد ملی به دبیر کل این حزب نوشته شده اشاره کرد و گفت: آقای منتجب نیا طی نامه‌ای انصراف خود را به دبیر کل حزب اعلام کردند و در جلسه‌ای که مورخ چهارشنبه ۱/ ۱۰/ ۹۵ با حضور فاطمه و حسین کروبی برگزار شد، آنان نیز بر نوشتن نامه انصراف به دبیر کل صحه گذاشته و تاکید کردند دبیر کل محترم خواسته‌اند که این مسئله توسط شورای مرکزی پیگیری و حل گردد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: در جلسه شورای مرکزی که روز چهارشنبه ۱ دی ماه برگزار شد پس از بحث و بررسی با تصویب اعضای شورای مرکزی و خانواده آقای کروبی برای ادامه فعالیت و احترام به رای اعضا، بازهم مقرر شد با آقای منتجب‌نیا صحبت صورت گیرد که اگر ایشان نپذیرفتند در جلسه‌ روز جمعه پیش‌رو راجع به قائم مقام حزب اعتماد ملی تصمیم خواهد گرفته شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: تمامی اخبار و مواضع حزب از سوی سخنگو اعلام می‌شود./ ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها