روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی/ جلسه رای اعتماد فردا برگزار می شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه روز سه شنبه مجلس برای رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، توضیحاتی ارائه کرد و از احتمال ادامه جلسه در عصر فردا خبر داد.

روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی/ جلسه رای اعتماد فردا برگزار می شود
کد خبر: 132384
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- بهروز نعمتی گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی فردا- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی، قرعه کشی برای انتخاب موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی دولت برگزار می شود.
وی افزود: در جلسه رای اعتماد، ابتدا رییس جمهوری به مدت یک ساعت از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان دفاع می کند، سپس دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر کدام 15 دقیقه فرصت دارند که اظهارات خود را در مورد وزرای پیشنهادی بیان کنند.
نعمتی ادامه داد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر یک از وزرای پیشنهادی 30 دقیقه فرصت دارند که برنامه هایشان را ارائه کنند و در مورد عملکردشان به نمایندگان توضیح دهند.
سخنگوی هیات رییسه مجلس اضافه کرد: اگر بررسی رای اعتماد سه وزیر پیشنهادی دولت در جلسه صبح سه شنبه به پایان نرسد، پس از یک تنفس، جلسه در عصر فردا ادامه خواهد یافت.
نعمتی همچنین از برگزاری جلسه فردا صبح فراکسیون ولایت مجلس برای بررسی وضعیت سه وزیر پیشنهادی دولت خبر داد و گفت: جلسه فراکسیون ولایت مجلس فردا ساعت 6:30 دقیقه به ریاست علی لاریجانی برگزار خواهد شد و سه وزیر پیشنهادی دولت نیز در این جلسه حضور خواهند داشت.
بر اساس این گزارش، حسن روحانی رییس جمهوری - یکشنبه هفته گذشته- در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را برای اخذ رای اعتماد معرفی کرد.
سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستند که به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.
صالحی امیری مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و مدارک و کتابخانه ملی ایران در سال 1340 در شهر بابل به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است.
مسعود سلطانی فر دیگر وزیر پیشنهادی ، در دولت یازدهم معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی که متولد سال 1338 است به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود که پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا کرد.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز متولد 1334، استاد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رئیس مجتمع آموزشی مفید، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها