کد خبر: 525071
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

روش معالجه ضعف بینایی کشف شد

ضعف بینایی همچنان یکی از مشکلاتی است که میلیون‌ها نفر از مردم در سرتاسر جهان در طول عمر خود با آن مواجه هستند و همین باعث شده است دانشمندان به فکر راه‌‌هایی برای معالجه این مشکل بشر باشند.

روش معالجه ضعف بینایی کشف شد
کد خبر: 525071
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ضعف بینایی همچنان یکی از مشکلاتی است که میلیون‌ها نفر از مردم در سرتاسر جهان در طول عمر خود با آن مواجه هستند و همین باعث شده است دانشمندان به فکر راه‌‌هایی برای معالجه این مشکل بشر باشند.

به گزارش اعتمادآنلاین، نشریه «ساینتیفیک ریپورتس» در گزارشی نوشت: قرار گرفتن چشم در معرض موج کوتاهی از نور قرمز در ساعات اولیه صبح می‌تواند به بهبود شرایط بینایی افرادی که دچار مشکل شده‌اند کمک کند.

به اعتقاد کارشناسان، این روش می‌تواند معالجه آسان، امن و ساده‌ای برای حفظ قدرت بینایی همزمان با افزایش سن باشد.

در آزمایشی که روی 20 نفر از داوطلبان انجام گرفت، آنها به مدت سه دقیقه در معرض نور قرمز با قدرت 670 نانومتر قرار گرفتند.

زمان انجام این کار بین ساعت‌های 8 تا 9 صبح بود و مشخص شد که قدرت بینایی این افراد 17 درصد افزایش پیدا کرده و این بهبود به طور متوسط تا یک هفته هم ادامه داشته است، این در حالی است که در برخی از افراد نیز این بهبود تا 20 درصد هم رسیده است.

گلن جفری عصب‌شناس دانشگاه کالج لندن در این باره می‌گوید: استفاده از یک دستگاه ساده (ال‌‌ای‌دی) یک بار در هفته می‌تواند انرژی فرسوده‌ی سیستم سلول‌های شبکیه را شارژ کند، این کار چیزی شبیه شارژ باتری است.

او تاکید دارد برای راندمان مطلوب این کار باید در ساعات اولیه صبح انجام شود، زیرا آزمایش‌های صورت‌گرفته روی حیوانات و حشرات نشان می‌دهد چنین کاری در ساعات‌ بعدازظهر نمی‌تواند به همان اندازه نتیجه‌بخش باشد.

به گفته دانشمندان، استفاده از لامپ‌های ساده و دارای ولتاژ پایین ال‌ای‌دی روشی بسیار کم‌هزینه برای معالجه سریع افراد است که می‌تواند روشی امن هم به شمار آید، زیرا اشعه مادون قرمزِ 670 نانومتری موجود در آن تفاوت چندانی با اشعه موجود در فضای طبیعی ندارد.

با وجود این، محققان می‌گویند ساخت دستگاهی برای معالجه کم‌بینایی با این روش زمان خواهد برد و در عین حال باید مساله تفاوت در بهبود بین داوطلبان را هم بیشتر مورد بررسی قرار داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها