«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا | پروتئین واکسن کرونا دردسرساز شد

پس از آنکه اعلام شد در ساخت واکسن کرونا از یک پروتئین خاص در بدن خوک بهره‌‌برداری شده، مساله نجس یا پاک بودن این واکسن به بحث روز محافل مذهبی ادیان مختلف به ویژه اسلامیان و یهودیان تبدیل شد.

ویروس کرونا | پروتئین واکسن کرونا دردسرساز شد
کد خبر: 454038
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از آنکه اعلام شد در ساخت واکسن کرونا از یک پروتئین خاص در بدن خوک بهره‌‌برداری شده، مساله نجس یا پاک بودن این واکسن به بحث روز محافل مذهبی ادیان مختلف به ویژه اسلامیان و یهودیان تبدیل شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پایگاه اطلاع‌رسانی الحره نوشت: پروتئین خوک استفاده‌شده در ساخت و تولید واکسن کرونا اختلاف نظر شدیدی بین صاحب‌نظران مذهبی مسلمان و یهودی در مورد نجس یا پاک بودن این واکسن به وجود آورده است.

رسانه‌های عربی هم گزارش دادند، در حالی که یهودیان افراطی به دلیل به‌کارگیری این پروتئین حاضر به واکسن زدن نیستند، شورای افتای شرعی امارات متحده عربی اعلام کرد با توجه به اینکه این واکسن جزو اقدامات پزشکی پیشگیرانه به شمار می‌رود و در پزشکی و معالجه استفاده از موادی که شرع آنها را حرام اعلام کرده نیز مجاز است، پس زدن واکسن هم مباح محسوب می‌شود.

با این حال حریدیم یا همان یهودیان سنت‌گرای افراطی به شدت با واکسن زدن مخالف‌اند و به هیچ عنوان حاضر نیستند از این واکسن استفاده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها