گزارش پلیس فرانسه درباره ابهامات بازداشت شهروند سعودی در پاریس

پلیس فرانسه شرایط و ابهامات بازداشت یک شهروند سعودی در روز سه شنبه در فرودگاهی در پاریس به ظن ارتباط وی با پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار معروف منتقد آل سعود را فاش کرد.

گزارش پلیس فرانسه درباره ابهامات بازداشت شهروند سعودی در پاریس
کد خبر: 525976
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۱۶:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پلیس فرانسه اعلام کرد که عملیات دستگیری شهروند سعودی در فرودگاه شاردوگل پس از آن صورت گرفت که پاسپورت وی هنگام بررسی زنگ خطر را به صدا درآورد، زیرا عربستان سعودی اعلام کرد که خطایی در تشخیص هویت این فرد وجود دارد.

به گزارش ایسنا، منابعی در سرویس امنیتی فرانسه اعلام کرده بودند که فردی که روز سه‌شنبه دستگیر شد، «خالد بن عیده العتیبی» هم‌نام یکی از اعضای سابق گارد سلطنتی عربستان سعودی است که به دلیل دست داشتن در قتل خاشقجی مشمول تحریم‌های آمریکا و انگلیس است.

سفارت عربستان سعودی در پاریس سه‌شنبه شب اعلام کرد که فردی دستگیر شده هیچ ارتباطی با پرونده قتل خاشقجی ندارد و باید فورا آزاد شود.

روز چهارشنبه، یک منبع پلیس فرانسه گفت که این مرد صبح روز سه شنبه در فرودگاه شاردوگل زمانی که پاسپورتش هنگام اسکن کردن زنگ هشدار را به صدا درآورد و نشان داد که او در ارتباط با تحقیقات قتل بر اساس حکم بازداشت ترکیه تحت تعقیب است، دستگیر شد.

این منبع فرانسوی افزود: مقامات فرانسه 48 ساعت از لحظه دستگیری وی در فرودگاه یعنی قبل از ساعت 10 صبح پنج‌شنبه، فرصت داشتند تا هویت وی را بررسی کنند و سپس او را آزاد یا به دادستانی معرفی کنند.

یک منبع قضایی در مورد حکم بازداشت ترکیه می‌گوید که از زمان دستگیری 40 روز فرصت وجود دارد تا از طریق مجاری دیپلماتیک درخواست استرداد رسمی را به فرانسه اطلاع دهد که در صورت عدم ارائه درخواست، فرانسه مظنون را آزاد خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها