انگلیس مرزهایش را به روی آفریقا بست

ساعاتی پس از آنکه دولت بریتانیا، پروازها از آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه را ممنوع کرد، سازمان جهانی بهداشت نسبت به این اقدامات عجولانه هشدار داد.

انگلیس مرزهایش را به روی آفریقا بست
کد خبر: 524190
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۰۸:۰۹:۰۶

اعتمادآنلاین| به گزارش رویترز، مقامات جهانی، روز جمعه به هشدار نسبت به سویه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شد، واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا و بریتانیا از جمله دولت‌هایی بودند که کنترل‌های مرزی را تشدید کردند، تا محققان دریابند آیا این جهش به واکسن مقاوم است یا خیر.

ساعاتی پس از آنکه دولت بریتانیا، پروازها از آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه را ممنوع و مسافرانی که از آنجا بازمی‌گشتند را قرنطینه کرد، سازمان جهانی بهداشت نسبت به اقدامات عجولانه هشدار داد.

یک دانشمند آفریقای جنوبی، تصمیم لندن را نشانه‌ای از «تبعیض نژادی واکسن» دانست. علاوه بر آن، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا اظهار داشت اتحادیه اروپا نیز قصد دارد سفرهای هوایی از آن منطقه را متوقف کند. چندین کشور دیگر از جمله هند و ژاپن نیز محدودیت‌ها را تشدید کردند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هفته‌ها طول می‌کشد تا اثربخشی واکسن‌ها در برابر سویه جدید مشخص شود.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفت:«این سویه دارای پروتئینی است که کاملا با پروتئین ویروس کرونای اصلی که واکسن‌ها بر اساس آن ساخته شده‌اند متفاوت می‌باشد و این موضوع، نگرانی‌ها را در مورد نحوه عملکرد واکسن‌های فعلی افزایش می‌دهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها