بحران در مرز بلاروس؛ لهستان مهاجران را با آب پرفشار هدف گرفت

در مرز پرتنش بلاروس که هزاران مهاجر تجمع کرده‌اند و برای رسیدن به اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند، مهاجران هدف نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

بحران در مرز بلاروس؛ لهستان مهاجران را با آب پرفشار هدف گرفت
کد خبر: 522875
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۰۸:۳۷:۲۵

اعتمادآنلاین| تصاویر ویدیویی نشان می‌دهند که نیروهای امنیتی لهستان، مهاجران را در مرز بلاروس با آب‌ پرفشار هدف گرفته‌اند. در این مرز پرتنش، هزاران مهاجر تجمع کرده‌اند و برای رسیدن به اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بحران موجب شد تا اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری علیه بلاروس که به تلاش برای بی‌ثبات‌سازی این بلوک از طریق ترغیب مهاجران به عبور غیرقانونی از این مرز متهم می‌شود، اعمال کند.

تصاویری که روز سه‌شنبه یک سخنگوی دولت و وزارت دفاع لهستان به اشتراک گذاشت، نشان می‌دهد که بحران در این مرز تشدید شده است و تعداد بسیار زیادی از مهاجران در طرف مرز بلاروس تجمع کرده‌اند.

براساس این تصاویر که از تلویزیون دولتی تی.وی.پی منتشر شد، فردی در بلندگو می‌گوید:‌ «توجه، توجه. چنانچه از دستورات تبعیت نکنید، از زور علیه شما استفاده می‌شود.» به دنبال آن، مهاجران هم بطری و تکه‌های چوب به سمت سربازان لهستانی پرتاب کردند و تلاش داشتند با چوب راه خودشان را از میان حصار برپا شده باز کنند.

وزارت کشور لهستان در پیامی اعلام کرد، یک نیروی پلیس با اشیای پرتاب‌شده در مرز به شدت مصدوم شده و مظنون به شکستگی کاسه سر است. همچنین وزارت دفاع لهستان در پیامی توییتری مدعی شد که مقام‌های بلاروس، نارنجک صوتی در اختیار مهاجران قرار داده‌اند تا به سمت سربازان و گارد مرزی پرتاب کنند.

به گفته مقام‌های لهستان، بیش از 200 هزار پلیس، گارد مرزی و نیروی ارتش برای تقویت امنیت مرزی اعزام شده‌اند. حدود 4000 مهاجر هم بدون امکانات در مرز به سر می‌برند و بسیاری می‌گویند که مقام‌های بلاروس به آنها اجازه بازگشت به سمت مینسک را نمی‌دهند. در لیتوانی هم مقام‌ها از بازداشت 47 تن که تلاش داشتند به مرز نزدیک شوند، خبر دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها