جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

بعید است ساخت دیوار، بحران مرزی لهستان-بلاروس را حل کند

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به درخواست برخی کشورها برای ساخت دیوار مرزی گفت ساخت دیوار راه حل برون رفت از بحران پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس نیست.

بعید است ساخت دیوار، بحران مرزی لهستان-بلاروس را حل کند
کد خبر: 522613
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۳:۱۷:۴۰

اعتمادآنلاین| جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24 گفت اکنون دیوارهای بیشتری در اروپا در مقایسه با دوران دیوار برلین وجود دارد اما مشکلات مهاجرتی با ساخت دیوارها حل نمی شوند.

به گزارش ایرنا، لهستان، لیتوانی و لتونی از اتحادیه اروپا خواسته اند بودجه ساخت دیوار در مرز بلاروس را تامین کند.

در چند هفته گذشته هزاران پناهجو که شامل زنان و کودکان نیز می شوند به امید ورود به اتحادیه اروپا در مرز لهستان و بلاروس تجمع کرده اند. لهستان نیروهای گارد مرزی را افزایش داده و ارتش را به منطقه مرزی گسیل کرده است. لهستان دولت مینسک را متهم می کند که در بروز بحران مهاجرت نقش دارد؛ اتهامی که مقامات بلاروس آن را رد کرده اند.

شرکت هواپیمایی دولتی بلاروس اعلام کرده که اتباع سوری، عراقی، یمنی و افغانی به درخواست دبی نمی توانند از امارات عازم این کشور شوند. مینسک متهم شده که مهاجران را از این کشورها به اروپا منتقل می کند.

به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز دبی روز یکشنبه مانع از عبور مهاجران عراقی از امارات برای رسیدن به بلاروس شدد و آخرین خط هوایی از خاورمیانه به مینسک را به امید متوقبف کردن بحران انسانی ناشی از سرگردانی هزاران پناهجو در مرز لهستان بلارس متوقف کرد.

طبق گزارش آژانس های مسافرتی دبی، در کنار عراقی ها، اتباع سوری نیز از سوار شدن به هوایپماها در این شیخ نشین اماراتی منع شده اند هر چند که روادید بلاروسی داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها