ادعای سخنگوی کاخ سفید:

به حمایت از دولت افغانستان ادامه می دهیم

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید که نظامیان کشورش پس از دو دهه اشغالگری در حال خروج از افغانستان هستند، ادعا کرد واشنگتن به حمایت از دولت افغانستان ادامه می دهد.

به حمایت از دولت افغانستان ادامه می دهیم
کد خبر: 506786
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۰۷:۱۳:۱۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی مدعی شد به پشتیبانی از دولت افغانستان در قالب حمایت بشردوستانه، پشتیبانی امنیتی و آموزش ادامه خواهیم داد.


به گزارش ایرنا، وی که در جمع خبرنگاران رسانه های آمریکایی سخن می گفت، در عین حال افزود که واشنگتن دولت افغانستان را تشویق کند تا در دفاع و محافظت از مردم خود نقش اصلی را داشته باشند.


جن ساکی اضافه کرد ما معتقدیم راه حل سیاسی تنها نتیجه صلح پایدار در افغانستان است.


این مقام آمریکایی همچنین گفت که واشنگتن از مذاکرات و گفتگوهای سیاسی میان رهبران افغانستان، اعضای دولت افغانستان و طالبان حمایت می کند.


این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان هشدار داد و گفت: اگر طالبان قدرت را به زور بدست آورد افغانستان به یک کشور مطرود تبدیل خواهد شد.


بلینکن در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت: ما در مورد اقدامات طالبان که ممکن است با توسل به زور به دنبال کسب قدرت در افغانستان باشد نگران هستیم.


وی مدعی شد: ما از طریق سفارت خود و دیگر سفارتخانه ها پشتیبانی از مردم افغانستان را حفظ می کنیم.

همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، رسانه های آمریکایی گزارش دادند نیروی هوایی آمریکا شامگاه پنجشنبه 22 جولای با دو حمله هوایی علیه نیروهای طالبان از واحدهای نظامی ارتش افغانستان حمایت کرده است.


جان کربی سخنگوی پنتاگون با تایید این موضوع به خبرنگاران آمریکایی گفته است نیروهای هوایی آمریکا طی چند روز گذشته در پشتیبانی از نیروهای امنیتی - نظامی افغانستان برخی از مواضع گروه طالبان را هدف قرار داده است.


وی جزییات بیشتری در این باره ارائه نکرده است اما خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام نظامی دیگر اعلام کرده است آمریکا بیش از چهار حمله هوایی در دفاع از نیروهای افغانستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام داده است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده است ماموریت نیروهای نظامی کشورش در افغانستان تا 31 آگوست (9 شهریور) خاتمه می‌یابد.


وی با بیان این ادعا که ارتش آمریکا مأموریت خود در افغانستان را به شکل موثری انجام داده، گفته است فرماندهان نظامی به من توصیه کرده‌اند که سریعاً از افغانستان خارج شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها