چین در رتبه اول تعداد حق ثبت اختراع هوش مصنوعی در جهان

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که این کشور از نظر تعداد حق ثبت اختراع هوش مصنوعی در رتبه اول جهان قرار دارد.

چین در رتبه اول تعداد حق ثبت اختراع هوش مصنوعی در جهان
کد خبر: 503115
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۹:۵۹:۵۲

اعتمادآنلاین| «شیائو یاکینگ» روز شنبه در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در شانگهای تاکید کرد که پیشرفت صنعت هوش مصنوعی چین رشد چشمگیری داشته است و قابلیت های مربوط به نوآوری های تکنولوژیکی در برخی مناطق این کشور در میان برترین های جهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا از چاینا دیلی، وی افزود که اندازه اصلی صنعت هوش مصنوعی چین به صورتی ادامه دار در حال رشد و افزایش است و ادغام هوش مصنوعی با اقتصاد واقعی نیز بیش از پیش تعمیق پیدا کرده است.

بر اساس گزارش اوایل سال جاری میلادی با محور توسعه هوش مصنوعی چین، تقریبا 390 هزار درخواست حق ثبت اختراع هوش مصنوعی در طول 10 سال گذشته در چین دریافت شده است. این میزان معادل 74.7 درصد از کل درخواست های مربوط به حق ثبت اختراع هوش مصنوعی در جهان است.

کنفرانس جهانی هوش مصنوعی با سازمان دهی مشترک وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و دولت شهری شانگهای و سایر بخش های دولتی برگزار شده است؛ این کنفرانس بیش از 6 هزار کارشناس، محقق، کارآفرین و سرمایه گذار از داخل چین و خارج از این کشور را به صورت آنلاین و آفلاین گرد هم آورده است.

بیش از 10 تراشه هوش مصنوعی و همچنین محصولات ابتکاری ارائه شده از سوی بیش از 300 شرکت هوش مصنوعی بزرگ در طول برگزاری این کنفرانس که از پنجشنبه شروع شده است و تا امروز شنبه ادامه خواهد داشت، به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاهی که به مناسبت این کنفرانس برگزار شده است بیش از 300 شرکت برجسته فعال در زمینه هوش مصنوعی از چین و سراسر جهان جدیدترین فناوری ها و محصولات خود از پهپادهای مدرن گرفته تا راه‌ حل ‌های هوشمند را در همایش جهانی هوش مصنوعی سال 2021 ارائه کرده اند.

در این همایش برای اولین بار شاهد رونمایی از پهپادهای باری هوشمند با ظرفیت حمل سه کیلوگرم و حداکثر سرعت 10 متر در ثانیه هستیم. این پهپادها مجهز به موتورهای بسیار قوی و سیستم شناسایی چند حالته هستند که می تواند در برابر وزش باد تا شدت 7 درجه مقاومت کنند و قادر به حمل بار به صورت شبانه روزی در هنگام وقوع بحران ‌های شهری هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها